Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb 3 nieuwe inverto B.U aangeschaft, hotbird is foetsie, in plaats van Badr krijg ik 23.5 en ip.v. 19.5 krijg ik  de 28

heeft iemand hier ervaringen mee

Geplaatst:

Natuurlijk kunnen we je daarbij helpen maar dan moet je wel wat meer gegevens geven.

Welke schotel heb je?

Gebruik je daarop de Triaxrail zoals je in je avatar hebt staan?

Waar staat de schotel ongeveer (tot op 20km nauwkeurig)

Welke Inverto B.U heb je, met 1, 2 of 4 aansluitingen?

Welke satellieten wil je ontvangen.

Als je deze gegevens al eerder in een ander draadje hebt gegeven, geeft dan even de link naar dit draadje aan.

Geplaatst:

hoi Sprietje  

ik heb een normale schotel(geen Triax) afmeting is 100 cm, de houder is universeel,ik heb drie UB inverto single(een aansluiting) bedoeld voor 13-19- en 23 en wellicht Badr maar dat laatste is een moeilijke geval, dus we houden het bij 13-19-en 23. ik woon in , BEINSDORP Nederland

Geplaatst: (aangepast)

Beste alaoui

Zou jij de afstand dan eens op willen meten vanaf de voorzijde van de lnb die in het midden staat tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten vanaf de onderzijde? Dan kan ik de afstanden wel voor je uitrekenen.

Mogelijk is je schotel een SAB S97 van 97cm hoog die gelijk is aan een Triax 88.

Een foto van de rail en de lnb zoals die op de schotel is gemonteerd is altijd welkom.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

ik begin in de theorie  te geloven dat de inverto UB signaal veet te sterk is voor mijn ontvanger, dathet overstuur is geraakt.

ik vang nu alleen maar de 28

Geplaatst:

Dat kun je snel even controleren door even een stukje van de keukenrol af te knippen, dit nat te maken en dit aan de voorzijde tegen de kop te plaatsen. Je verliest dan 20% signaal.

Geplaatst:

weet je wat het is ik heb de houder vervangen door een ander wat ik had en meteen raak, 85% ontvangst van de 19. meteen de switsch en op zoek gegaan naar de 13 en 23, allemaal gevonden maaaaaar.

bij het aansluiten op de switch ben ik de 13 kwijt geraakt geen signaal dus, heb je enig idee

Beste alaoui

De houder die je in bericht 8 laat zien ken ik. Die is er ook voor 4 lnb’s, zie de bijlages.

Het is absoluut de meest flexibele houder die er bestaat alleen ken ik geen adressen waar je die in Europa kunt kopen, alleen in China.

Als het precies de houder is die jij in je bijlage laat zien, zou je mij dan een persoonlijke mail willen sturen waar je kunt kopen, dus niet via het forum.

Het enigste nadeel is dat de klemschroeven links en rechts naast de houder zitten waardoor ze misschien makkelijk tegen elkaar komen.

Dat jij nu niet de Hotbird kan ontvangen met de switch er tussen kan volgens mij alleen maar liggen aan het feit dat de aansluitvolgorde van de lnb’s op de diseqc-switch niet hetzelfde is aan de diseqc-volgorde die je in je tuner hebt ingesteld.

post-60869-0-38184500-1380273026_thumb.jpg

post-60869-0-05865700-1380273056_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

die ghouder heb ik al, die heb inderdaad via China gehaald,  die erg flexible inderdaad, ik wilde allee laten zien dat met de andere universele houder niks werktpost-68733-0-27214400-1380267500_thumb.j

wat betreft de 13 , wat bedoel je met volg orde, ik heb 19 op 1, 23 op 2 en ,13 op 4, de 3e is leeg,  en is niet agfedekt.

aangepast door alaoui

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen