Ga naar inhoud


Geen beeld na opstarten met dm800hd se


almiros

Aanbevolen berichten

Na het aanzetten vanuit standby kreeg ik geen beeld meer op mijn tv van mijn dreambox.

De TV geeft dus aan, geen videosignaal. Ik krijg dus helemaal niks te zien van de dreambox, ook geen menu's.

Op het kleine display van de dreambox kan ik wel alles lezen en zappen etc. Toen herstart gedaan en kreeg heel even hoop toen ik de dreambox (foto)op TV zag als je em aandoet. Vervolgens gaat ie booten en valt dus het beeld weg naar de tv toe, weer geen videosignaal.

 

Hierna heb ik de dreambox opnieuw geflasht met de nieuwste openpli software en weer hetzelfde.

Begint met

Ik gebruik openpli, en update deze wekelijks. Nooit eerder problemen gehad, gebruik em al maanden.

Voor de duidelijkheid, de dreambox boot wel gewoon goed door, en ik kan
dus ook alles zien op het kleine display, zoals de zenders waarnaar je
zapt, alleen krijgt de tv niks door.

 

Ik heb redelijk veel technische kennis, maar hier zie ik even geen oplossing meer..

 

 

Hopelijk weet iemand wat het is , misschien hardware?

 

 

Almiros

aangepast door Johan45
Onderwerp aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

ik veronderstel dat je in av settings op 1080i hebt staan.

heb je het probleem ook als je deze op 720P zet?

 

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeer bizar

 

heb je al eens geprobeerd door de box volledig van de stroom af te halen, hdmi aansluiten

en daarna terug opstarten.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, al eens geprobeerd , kga het nogmaals proberen met een langere pauze zonder stroom, misschien 10 minuten ipv 5:)

Ik heb ook al newnigma erop gezet 4.0.4  en openpli 3.0 of 4.0 blijft die hetzelfde doen. Ik kan dus alles zonder probleem erop flashen en alles kijken via scart maar dus geen hdmi behalve het eerste achtergrondje als je de dreambox aanzet (de dreambox foto).

 


Nadat die foto weg is en door gaat booten verdwijnt het signaal naar de tv toe met hdmi..via scart wel gewoon beeld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist na 15 minuten van de stroom geweest , weer aangezet, en inderdaad andere hdmi poort gekozen maar weer hetzelfde..

 

Steek ik de scart erin, krijg ik meteen beeld op tv.

 

Ik heb dus alles geprobeerd,  image opnieuw erop, andere image erop, stroom eraf, andere hdmi kabel, andere hdmi poorten..

Bij al deze opties blijft het probleem hetzelfde. na de dreambox foto, valt al het signaal weg van de hdmi naar tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil zelf eerst alles proberen voordat ik hem opstuur. Misschien is er een klein truucje om dit op te lossen ? Ik vind het gewoon raar, dat ie wel even beeld geeft als je hem aanzet, en bij doorbooten meteen weg, dus het signaal van hdmi is niet helemaal weg, anders zou die het beginscherm ook niet laten zien..Wat zou dan de reden zijn dat ie daarna geen beeld laat zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...