Ga naar inhoud


Totale kost 2de smartcard??


RCduck7

Aanbevolen berichten

Klopt, en als je het net afspoort, vindt je digiboxen soms voor nog geen 50€ (opgelet controleer voor je die koopt, of je geen niet teruggebrachte decoder in je handen gestopt krijgt--> waardeloos geld kwijt)

Dan heb je al de zenders, die je ziet op andere tv's, en belangrijk, Je betaald geen activatiekost.

Met tv met een kaartje, is het logisch, dat je ook de pakketten betaald, door het ontbreken van de controle, anders, kan je dit uitlenen aan je buurman etc. Dat het op andere toestellen werkt, is geen garantie, dat dit zo blijft, zelfs de geschiedenis leert, dat een toestel die vandaag gecertificeerd is, het bij 5 jaar nog doet.

Bij proximus, heb je al helemaal geen vrijheid in hardware, maar bij de nieuwere, kan je de hdd wisselen, als de andere hardware de brui eraan heeft. je kan de hdd gewoon wisselen. Hopelijk doet voor veel mensen telenet dit ook bij hun volgende generatie's, alhoewel zij te pas en te onpas afkomen met: "we mogen niet, we hebben de rechten niet, of ze komen met auteursrechtenkwestie enz".

Je bent bij proximus niet verplicht te huren, je kan ze ook kopen, en vroeger, kon je ze soms ook op het net voor soms 50€ kopen, en ook belangrijk geen activatiekost.

TVV, zal toch iets moeten doen, want daar, al is de kaart gratis, of krijg je ze gratis, ben je zowiezo 50€ activatiekost kwijt.

Mocht tvv enkel te zien zijn in belgie, ik weet niet of ze nog veel abonnee's zouden houden, want tot in het verste boerengat ligt er kabel. en de aankomende generatie is tevreden met wat pulp zenders, en kijkt niet meer naar de Duitse zenders, die FTA op satelliet zit. Het is zelfs niet meer evident om een schotel te mogen zetten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kleine correctie

 

Ik heb maar 1 kaart van tvvl en kan gelijktijdig kijken in living en slaapkamer. Dit via oscam

Mogelijk, maar als je de extra beveiligde kanalen wil zien, is het beeld zwart, tenzij je geluk hebt, dat je van iemand hulp hebt gekregen, om de extra gegevens in oscam te plaatsen om deze te decoderen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine correctie

 

Ik heb maar 1 kaart van tvvl en kan gelijktijdig kijken in living en slaapkamer. Dit via oscam

Dat is niet de oplossing die zij bieden, Wolverine.

Oscam werkt voorlopig nog, maar je bent al beperkt tot 4 gecodeerde opnames tegelijk.

Als je 2 HD digicorders zet (1 in de living en 1 in de slaapkamer) heb je al meer mogelijkheden, en die worden ondersteund door de aanbieder, in plaats van tegengewerkt.

Met de gedowngen overschakeling naar de nieuwe hardware bij TV Vlaanderen is het overigens nog maar de vraag hoe je Oscam gaat doen werken.

Als ik het goed begrijp zit er in die module niet eens een smartcard.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, en als je het net afspoort, vindt je digiboxen soms voor nog geen 50€ (opgelet controleer voor je die koopt, of je geen niet teruggebrachte decoder in je handen gestopt krijgt--> waardeloos geld kwijt)

Dan heb je al de zenders, die je ziet op andere tv's, en belangrijk, Je betaald geen activatiekost.

Je betaalt (dt-fout) geen activatiekost, omdat die officieel op naam van die andere persoon blijft staan.

Dat betekent ook dat je je toestel niet interactief kunt laten zetten, want dan betaal je activatiekost.

Je kunt ook geen extra pakketten nemen.

En als die andere zijn kabel opzegt zal hij ook het basipakket niet meer doorgeven, want de box is gekoppeld aan zijn abonnement.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze heb ik niet dus dit kan inderdaad zijn

Als je enkel het basispakket hebt, hoef je bij de kabel al sowieso niet te sharen.

Je hebt gewoon een ontvanger of CI+ module per toestel nodig.

En je betaalt maar 1 keer abonnement.

Dus de kabel is in dit geval goedkoper, en hij zal blijven werken.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het op andere toestellen werkt, is geen garantie, dat dit zo blijft, zelfs de geschiedenis leert, dat een toestel die vandaag gecertificeerd is, het bij 5 jaar nog doet.

Dat klopt, op dit moment zijn er bij de kabel bijv. een aantal zenders waar het geluid naar AAC is omgeschakeld (TVE bijvoorbeeld).

Als je TV geen AAC geluid kan decoderen zul je geen geluid hebben op die zenders.

Niemand certifieert tot in de eeuwigheid.

Alle toestellen van TV Vlaanderen die gecertifieerd waren, en enkel MPEG2 aankonden, zijn ondertussen waardeloos.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als die SD boxen van Telenet, en van INDI en dergelijke ook waardeloos geworden.

 

Test Aankoop:

 

De voorbije dagen kregen heel wat klanten van Telenet een brief in de bus. Hun operator meldt daarin dat alle SD-boxen vanaf 2 september moeten worden vervangen door een nieuw HD-toestel, omdat de uitzendingen in de lagere SD-beeldkwaliteit zullen stoppen. De kosten die hieraan zijn verbonden, worden evenwel niet vergoed door de operator zelf, maar zijn voor rekening van de klant!

 

Net even grote afzetters bij TN hoor, wordt even wakker zeg.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als die SD boxen van Telenet, en van INDI en dergelijke ook waardeloos geworden.

...

Net even grote afzetters bij TN hoor, wordt even wakker zeg.

 

Neen, hoor.

​Telenet startte in 2005 met digitale TV, in MPEG2.

Ergens in 2013 of 2014 werd definitief overgeschakeld naar H.264.

Dezelfde norm werd dus 8-9 jaar gebruikt.

Daarbij kregen dan nog heel wat gebruikers een overgangsregeling.

Zo mocht mijn ma, nog tot 1 januari van dit jaar gratis een HD digicorder gebruiken.

 

Ik denk dat de meeste TV Vlaanderen klanten zouden willen tekenen voor een systeem waarbij ze 8-9 jaar zeker zijn dat er geen nieuwe uitzendnormen komen, geen nieuwe SID limitaties, geen nieuwe smartcards, geen nieuwe satellietposities, geen nieuwe CI modules,...

 

Jij bent gewoon ziende blind.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor bijna 10 jaar geen innovaties wil ik zeker niet tekenen hoor, en dat bij de duurste provider allerminst, ik niet gek hoor en allerminst blind, geen TN dus, bijna waardeloos product gezien hun wanprestaties die ondertussen een legende zijn geworden.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kalm kalm voor mij werkt het nu nog allemaal perfect dus wou ik het even meegeven.

 

Waar jullie op het telenet aanbod zoveel zaken vinden die gelijktijdig moeten opgenomen worden is me een raadsel hoor :-)

 

Dus dit zijn extreme gevallen en meestal zal je wel genoeg hebben met de 4 kanalen beperking

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor bijna 10 jaar geen innovaties wil ik zeker niet tekenen hoor, en dat bij de duurste provider allerminst, ik niet gek hoor en allerminst blind, geen TN dus, bijna waardeloos product gezien hun wanprestaties die ondertussen een legende zijn geworden.

Innovaties?

Wordt de kijker er beter van als hij een andere CI module moet kopen, misschien?

Of als hij een duokop moet kopen, omdat TV Vlaanderen dan goedkoper transponders kan huren, terwijl het abonnementsgeld blijft stijgen ?

Dat zijn geen innovaties waar de kijker beter van wordt, maar hij moet er wel iedere keer nog wat dieper in zijn geldbeugel tasten.

Dan toch liever innovaties als H.264, die ruimte vrijmaken voor extra kanalen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kalm kalm voor mij werkt het nu nog allemaal perfect dus wou ik het even meegeven.

Jaja, maar je moet ook rekening houden met wie nu wil instappen.

Die heeft er niets aan dat het oude systeem misschien nog een jaartje blijft doorwerken.

Die moet zekerheid hebben voor de toekomst, toch minstens voor een jaar of 3, want die moet een serieuze investering doen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...