Ga naar inhoud


diesel prijs


D.Quijote

Aanbevolen berichten


Pfff en dan 's avonds weer staan puffen en steunen in de sportschool om het buikvet weer een beetje binnen de broeksriem te kunnen houden.

 

Heb ik trek na een lange dag werken dan ligt er wel een appeltje oid. en voor de rest kauwgum om die vette hap weer snel te vergeten.

 

Mijn advies is altijd vergeet die vette hap ed. dan kun je 's avonds ook eens wat extra's eten zonder dat je dat meteen merkt op de weegschaal.

Dus zit nu ook heerlijk met stokbrood te dippen in gesmolten chili kaas en dan morgen weer flink mijn best doen om de calorieën weer kwijt te raken zodat ik niet naar de sportschool hoef.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en wie koopt er nu ooit iets in zo een supermarktje bij een benzinepomp?

Het enige wat je er kan kopen is een tijdschrift of een krant, of andere dingen met een vaste prijs... maar al het overige is er vrijwel altijd veel te duur.

Dat hebben ze overigens eens getest in een Duits consumenten programma... ze kochten in 2 supermarkten, en bij snelwegtankstations, en bij een Autohof een bepaald pakket bestaande uit een flesje water, frisdrank, koekje, reep, en een appel oid. Conclusie... nooit kopen bij een tankstation!

Nou ik denk dat als jij eens een keer bij een pomp lans de snelweg zou gaan tanken, en niet bij een goedkope in het dorp, dat je versteld zou staan wat er allemaal gekocht wordt in zo een tankstation.

Ik verbaas me er over elke morgen als in naar Antwerpen rij wat er een hoop volk staat bij de benzinepomp bij hazeldonk om 6 uur in de ochtend.

En die staan echt niet allemaal te tanken.

En wat te denken aan de volle parkeerplaatsen met vrachtwagens, die daar vaak overnachten.

Die maken vaak maar al te graag gebruik van wat er te koop is bij die pomp.

 

Aan de andere kant van de weg, verkopen ze er zelf gekookte mosselen met friet.

 

Ach en een ontbijtje s'morgens voor 2 € is ook niet te duur, krijg je een broodje kaas, croissantje, en een blikje drinken.

Kun je het zelf niet voor maken.

En de vette gehakt ballen met veel majo smaken ook heel lekker s'morgens om 6 uur.

 

Vroeger bestelde we bij de oude gouden leeuw in zevenbergen  altijd een meter frikandellen als ontbijt. 

Een goede vette ondergrond is goed als je hard moet werken heel de dag.

En tegen hard werken, kan geen enkele sportschool tegen op.

 

Maarja tegenwoordig mag je eigenlijk niet meer goed leven.

Iedereen moet naar de sportschool, eet en drinkt gezond, hebben liever een baan waar ze niet moe van worden, en gaan rond hun 60 jaar toch dood.

 

Nou ik leef dan liever ongezond, en geniet van mijn leven samen met mijn meisje en kinderen en kleinkinderen.

Want het kan vandaag goed mijn laatste dag zijn van mijn leven.

En mijn kinderen willen mijn geld niet, dus moet ik het opmaken voordat ik deze aarde verlaat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met bepaalde merken moet je oppassen met wat voor diesel je koopt. Een kennis van mij heeft zijn motor van een Landrover Discovery TdV6 2.7 [zelfde motor in Jaguar S-Type, XJ , Peugeot bestel , bepaalde FORD modellen] opgeblazen. Die kan niet tegen biodiesel. Volgens de regels mag er niet meer dan 5% biodiesel inzitten. Maar in Frankrijk weet ik dat Elf er 10% in doet.

Ik heb gehoord dat er soms 12-15% biodiesel in zit. Voor die paar centen wil je geen mega rekening van de garage riskeren...

 

Ik rij elk jaar naar de Algarve. In Frankrijk kun je op een site van de overheid je route invoeren en dan de goedkoopste plek uitzoeken om te tanken. Ik bespaarde in Frankrijk zo 9-12 cnt per liter diesel tov de prijs langs de snelweg. Moet je wel érg goed zoeken. Én je schrikt je een 'hartverzakking' . In Frankrijk schrijven

bijna alle [zelf-] tankstations eerst € 120 van je rekening af. Een dag later wat je écht getankt hebt. Na ongeveer een week krijg je dan weer € 12o retour... Bij  'Carrefour Essence St. Jean de Luz' schreef men doodleuk € 500 af als borg... duurde 10 dagen voor ik het terug had. volgens de bank mag het, op het randje.

De bank mag namelijk een fout binnen een 'redelijke termijn' corrigeren. Ze doen het overigens wel per valuta datum, dus het kost geen rente als je 'rood' staat. Maar als mensen met een klein budget en navanante rekening courant daar tanken, hebben ze plotseling haast geen budget meer... Dat vertelde de bank mij.

 

Frankrijk :  http://www.prix-carburants.gouv.fr/  

 

In Spanje is het lastig om goedkoop te tanken. Merkloze pomp in de buurt van Burgos € 1,22 per liter. Verder de hele zomer in de buurt van Portugese grens voor € 1,29 per liter diesel getankt [bP].

 

Spanje : http://geoportal.mityc.es/hidrocarburos/eess/#

 

Maar ik erger me meer aan de wegenbelasting. In Nederland € 2900 pj. In Portugal € 285 pj. Daar wonen veel minder mensen, met 4x zoveel kilometers weg. OK ; een staatschuld van 228% BNP...

aangepast door Tureluur

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach die wegen belasting ligt aan je zelf.

Als je een kleinere auto koopt, betaal je heeeel wat minder auto belasting in het jaar.

Maarja sommige mensen kunnen niet leven met een wat kleinere auto, want dat past niet bij hun imago.

Dus moet je ook niet zeuren dat als je een grote dieselbak rijd, dat je dan veel belasting moet betalen.

Koop dan een benzine auto.

aangepast door pearlpeter
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alles is relatief,

Mijn diesel weegt 1.800 kg en ik betaal Euro 221,- wegenbelasting....... per jaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik iets meer nl. 396 per jaar voor ruim 2400 Kg maar dan is de auto wel omgebouwd naar grijs kenteken en niet geschikt voor privé gebruik.

 

De grote van de auto heeft bij mij niets te maken met imago want een Caddy oid. zou ook prima voldoen alleen werk ik vaak in de binnensteden en ben dan aangewezen op parkeergarages.

Een caddy en soortgelijke auto's zijn dan echter regelmatig met hun 187cm (zonder imperiaal) te hoog om daar naar binnen te kunnen (de nieuwere garages zijn al wel hoger).

En een parkeervergunning aanvragen is met storingswerkzaamheden geen optie.

 

Wel is het zo dat het vreemd is dat diesel altijd nog veel zwaarder belast wordt dan benzine.

Vroeger was een diesel veel vervuilender dan benzine en met dat gegeven zou ik er nog in kunnen komen, maar tegenwoordig is menig diesel schoner en zuiniger dan welke benzine auto ook en gaat dat niet meer op.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De reden daarvoor zijn puur fiscaal.

 

En ik heb geen grijs maar een wit kenteken(plaat). :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bijna alle [zelf-] tankstations eerst € 120 van je rekening af. Een dag later wat je écht getankt hebt.

Dat gebeurd hier ook hoor.

Op het moment dat er getankt wordt wordt er eerst zoveel van je rekening afgeschreven zodat ze zeker weten dat je wat je tankt ook betaald is. Pas als je getankt hebt en het eind bedrag bekend is wordt het verschil verrekend.

Ik weet dat omdat er hier in de buurt een tankstation is die wel 24 uur per dag open is maar waar het vaak fout gaat en je altijd het bonnetje mee moet nemen en in de gaten moet houden of het juiste bedrag wel berekend wordt.

Regelmatig komt het daar nl. voor dat wel het maximale bedrag wordt afgeschreven maar "vergeten" wordt om dit naar het werkelijke bedrag te corrigeren.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal helemaal geen wegenbelasting. Althans niet in Dubai...hahahahaha..... :grin:  :grin:

Als in Dubai iets mis gaat gaan de buitenlanders als eerste de bak in

of alles wordt afgenomen en het land uit gezet.

Bouw jij pensioen op in dubai ? heeft de duitse fiscus je nog niet

aangeslagen voor belasting omdat tussen dubai en duitsland geen

overeenkomst is.

 

Ik vind die schurken staten griezelig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry pukje, je weet weer eens helemaal niet waar je het over hebt. En ik weet niet waar je die wild-west verhalen vandaan hebt.

Dubai is geen Staat maar één van de 7 Emiraten van de VAE. En een schurkenstaat of beter gezegd schurken Emiraat is het al helemaal niet.

En hier ga je als er iets mis gaat helemaal niet de bak in. Tenzij je je schulden niet kunt betalen..maar dan moet het wel heel erg ver misgelopen zijn. Ik bouw mijn pensioen of oudedagsvoorziening gewoon op met het salaris dat ik verdien. dat investeer ik in verschillende beleggingen. Dat heeft met Dubai niets te maken.

Ik verdien hier mijn salaris en een gedeelte daarvan is voor onze oudedagsvoorziening. Wat is daar fout aan?

Waarom zou ik in Duitsland belasting moeten betalen terwijl ik hier in de Emiraten woon? Ik kom uitsluitend naar Duitsland vanwege mijn kinderen die daar wonen en omdat ik daar een huis bezit. Ik ben in Dubai ingeschreven op mijn woonadres en bij het Nederlandse Generaal Consulaat ben ik ook aangemeld. Moet jij mij uitleggen waarom ik in Duitsland belasting moet betalen.

Ik heb een Emiraten Residence Visum, bankrekening en rijbewijs. (Die krijg je alleen als je hier daadwerkelijk woont en je hier in je levensonderhoud kunt voorzien d.m.v. een baan of andere inkomsten).

Heb je geen sponsor, dan is het exit binnen 30 dagen of je bent weer een tourist met 30 dagen verblijfsvergunning.

En ik woon niet in Dubai omdat je hier geen belasting hoeft te betalen.

Verder is het hier een heel prettig land om te wonen. Ik voel me hier welkom en dat is een prettig gevoel.

De Emiraten is één van de veiligste landen ter wereld met minimale kriminaliteit. Ik voel me hier heel veilig. Je kunt je telefoon of portemonnee gewoon in een restaurant op tafel laten liggen terwijl je even naar de WC gaat.

De mensen hier zijn uiterst beleefd en vriendelijk.

Als ik langer dan 6 maanden buiten de Emiraten verblijf, vervalt mijn Residence Visum. Dat zijn de spelregels hier en daar houd ik me aan en de andere wetten respekteer ik vanzelfsprekend.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK je hebt met duitsland niets meer te maken dan kan het finanz ambt ook niet komen.

 

Je betaald dus totaal geen belasting en op de spriet ook niet dat

verklaard de lage diesel/benzine prijs.

 

Maar je moet wel zelf voor jou sociale veiligheid betalen ,dus dat geld ben

je kwijt of je het via de benzine betaald of via andere kanalen je hebt

betaald.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach die wegen belasting ligt aan je zelf.

Als je een kleinere auto koopt, betaal je heeeel wat minder auto belasting in het jaar.

Maarja sommige mensen kunnen niet leven met een wat kleinere auto, want dat past niet bij hun imago.

Dus moet je ook niet zeuren dat als je een grote dieselbak rijd, dat je dan veel belasting moet betalen.

Koop dan een benzine auto.

@ Pearlpeter... bekijk de foto en ga je schamen ... en voor de Smart betaal ik ook wegenbelasting...

 

    De Disco is geen 'PC-Hoofd Tractor' ... Ik woon buiten het dorp in de 'bergen van Nederland..' ,

    er ligt hier vaak in de winter 30cm sneeuw en er wordt NIET geruimd...  Daarbij heb ik drie tieners

    formaat 'volwassene' en wat gepensioneerde paarden..

   Ook kan ik door mijn lengte van 2m haast in geen enkele auto fatsoenlijk zitten... Wél in de Smart,

    maar dan moeten de kids lopen, ik kom niet door de sneeuw , of er moet een dierenambulance

    komen voor de paarden... .. die is er dus niet...

 

   Voor mij is het géén 'imago'  [ is 7 jaar oud, smartje 9 jaar..], geen 'auto-van-de-zaak' of 'grijs

   kenteken' ; ik sponsor direct alle linkse hobbies in DH.  

post-53998-0-40167500-1380979980_thumb.jpg

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou maar dat zou ik ook liever doen hoor.

Gewoon zelf voor mijn eigen pensioen ed. zorgen zodat er ook niemand in kan graaien of kan zeggen van "joh, iedereen wordt ouder dus ipv. 45 jaar kun je ook wel 50 jaar werken".

Mijn mening is gewoon dat op het moment dat je begint met werken er ook al vast moet staan wanneer je kunt stoppen met werken en niet tussentijds de spelregels telkens maar weer aanpassen zoals men nu wil.

Daarnaast moet het pensioen ook zo worden hervormd dat zodra je 40 jaar 40 uur per week hebt gewerkt je er zelf voor kunnen kiezen om eerder of later te stoppen met werken.

Met het huidige systeem wordt alles maar over 1 kam geschoren en maakt het niet uit of je 5 dagen of 50 jaar hebt gewerkt, je krijgt allemaal hetzelfde basispensioen en het verschil zit alleen maar in het aanvullende pensioen wat je zelf extra hebt ingelegd.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...