tom27955 Geplaatst: 28 september 2013 Geplaatst: 28 september 2013 Hallo Ik zoek een mogelijkheid om via WAN mijn zederlijsten up te loaden . Ben zeer veer in het buitenland en in beetje vrije tijd dat ik heb wil ik toch zenderlijsten voor het huisfront beetje up to date houden ik heb reeds geprobeerd via dreambox edit ( met ip van mijn netwerk met doorverwijzing naar mijn dreambox) maar het lukt me niet hetzelfde met dreamset Dank Voor de hulp Groeten uit Jakarta
charlesduco Geplaatst: 29 september 2013 Geplaatst: 29 september 2013 Je moet eerst en vooral alle netwerkservices op jouw dreambox beveiligen met een sterk wachtwoord om ongewenste bezoekers zo veel mogelijk tegen te houden. Thuis op jouw internetrouter zoek je het WAN IP-adres op en stel je port forwarding in naar de volgende 3(!) interne TCP-poorten: - interne TCP-poort 21 voor FTP upload van zenderlijsten - interne TCP-poort 23 voor telnet commando's - interne TCP-poort 80 voor http commando's Het valt aan te bevelen om de externe TCP-poorten te "remappen" naar niet voor de hand liggende poortnummers zodat je ongewenste anonieme loginpogingen tot het minimum beperkt. Daarna ga je naar dreamboxEDIT --> Tools --> Options --> tabblad Profiles Vul nu het WAN IP-adres, username en password in en de externe TCP-poorten die je hebt opengezet.
Tonskidutch Geplaatst: 29 september 2013 Geplaatst: 29 september 2013 akelig onveilig. maar het kan ik zou voor zo een ver verblijf en beheer op afstand toch echt liever een VPN verbinding aanmaken Lovers In Paris Jacob Gurevitsch
tom27955 Geplaatst: 29 september 2013 Auteur Geplaatst: 29 september 2013 Dank voor jullie input, ik ga het proberen ben 100% akkoord dat het "onveilig" als je de ganse tijd je poorten open staan maar ik gebruik de laatste nieuwe linksys router , die kan je online aanpassen dus een poort open zetten neemt 1 min in beslag , sluiten idem ik laat zeker weten of het werkt
tom27955 Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2013 heb het geprobeerd , WAN IP-adres op en stel je port forwarding in naar de volgende 3(!) interne TCP-poorten: ik kan in dream edit 1 wan adres ingeven, ik heb 3 poorten voor doorverwijzing hoe doe ik dit? vb 123.456.66.184:7888 -> poort 21 voor FTP maar ik heb nog 2 andere poorten
Gast Mimisiku Geplaatst: 2 oktober 2013 Geplaatst: 2 oktober 2013 Gewoon in je router! Ga naar de optie voor Port-Forwarding, NAT o.i.d. Zet de opgegeven poorten aan en verwijs door naar de IP van je Dreambox.. Kan niet makkelijker. Vervolgens kun je via WAN op je Dreambox. De gebruikte poort wordt bepaalt door de applicatie die je via WAN op je Dreambox loslaat.. Ga je FTP-en dan gebruikt hij automatisch port 123.456.66.184:21 Ga je via WebIf dan gebruikt hij automatisch poort 123.456.66.184:80 Ga je via TelNet dan gebruikt hij automatisch poort 123.456.66.184.23 Poortkeuze is geheel vrij zolang je maar consequent blijft.. Bijvoorbeeld als je via poort 8088 naar de WebIF van de box wil dan moet je *dus* ook poort 8088 forwarden en niet poort 80... Duidelijk zo?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen