Ga naar inhoud


Ter ziele gegane landelijke radio stations: PowerFM, Love Radio en Concert Radio


rolandroland

Aanbevolen berichten

Wie kent deze stations nog en heeft daar vroeger naar geluisterd?

 

Ik ontdekte bij toeval dat er radio zenders op de kabel zaten. Ik was toen jaar of 13. Ik ging de TV kabel voor de aardigheid aansluiten op de Telefunken radio op de antenne. Vervolgens ontving ik heel veel stations dat was een verassing. Ik was niet meer weg te slaan bij de radio. Vervolgens ging ik radio kabel aansluiten op een losse telescoop antenne. Vervolgens had ik door geheel het huis ontvangst van de radio kabel zenders! Wel had ik iets storing op Sky Radio toen nog op de FM 97.6MHz iets last van Radio Noord 97.5MHz. Later ging ik er kabel versterker tussen zetten. Het signaal was zodanig sterk dat je aan het einde van de straat de signalen nog kon ontvangen. Zelfs onze buren luisterden naar RTL Rock Radio op de 102.9MHz. Als ik de radio kabel eruit trok dan luisterden onze buren opeens naar Radio 1 toen nog op de 103.0MHz.

 

Ik zou wel graag weten welke muziek (play list) zij uitzonden maar dat zal denk ik lastig te achterhalen zijn? 

 

Nadat Power FM ging stoppen had je Love Radio non-stop muziek. Heerlijk! Later gingen ze R&B erop uitzenden toen ben ik afgehaakt. Ook had je nog Concert Radio, dit station zond uit in SUPER stereo wel geinig geluid vond ik dat. Later heeft de kabelaar er Concert Zender erop gezet.

 

Sky Radio zond toen nog veel meerdere platen uit dan wat ze nu doen. Gebabbel van Paul de Leeuw hoorde je voorbij komen. Die hoor je nu nooit meer. 

 

Vervolgens kregen we RTL FM. Een leuk gezellig radio station vond ik. Zou daar nog playlist van zijn?!

 

Verder had je nog Cable One maar die heb ik nooit gehoord. Dan nog de Gouwe Ouwe zender die alleen 's ochtends uitzond op JFK Radio. Later keerde de Gouwe Ouwe zender radio 103 terug toen Radio 10 Gold van de FM band werd gehaald. De website www.radio103.nl is nog steeds in leven. www.love.nl is ook nog een tijd online gebleven. 

 

Graag jullie herinneringen in deze topic! 

 

Het einde van Power FM: http://radio.nl/images/powerfm.mp3

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites


Leuk , heel herkenbaar dat geluid....

Volgens mij hadden ze er daar toen ook zo'n Optimod achter zitten voor de soundprocessing...

(goed te herkennen bij het nummer have a nice day..)

komt de "galm" achter de DJ stem net wat beter naar voren,dat had je toen duidelijk herkenbaar,ook bij sommige illegale 3 meter zendamateurs..

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Optimod


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...