Pedro4 Geplaatst: 30 september 2013 Geplaatst: 30 september 2013 Als ik mijn harde schijf wil vervangen door een ssd schijf kan ik dan gewoon alles wat nu op de harde schijf staat kopiëren naar de ssd schijf en werkt dan alles weer gewoon ? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
DIGIWIEW Geplaatst: 30 september 2013 Geplaatst: 30 september 2013 ja bij mij wel dus enk ik bij jou ook Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
Loui (K) Geplaatst: 30 september 2013 Geplaatst: 30 september 2013 Een Ssd schijf is een Hdd zonder draaiende en mechanische onderdelen, dus dat gaat altijd
DIGIWIEW Geplaatst: 30 september 2013 Geplaatst: 30 september 2013 dat zeg ik bedankt loui Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
Pedro4 Geplaatst: 3 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2013 Een Ssd schijf is een Hdd zonder draaiende en mechanische onderdelen, dus dat gaat altijd Ja weet ik maar ik dacht: misschien moet ik er nieuwe software op zetten. Dus 1 op 1 kopiëren vanaf de oude schijf naar de ssd en dan erin zetten en het zou moeten werken ? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
kweetnie Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 Nee, Zou ik zeker NIET doen! Zeker bij een SSD schijf moet je eigenlijk een schone nieuwe installatie doen. (En als het al niet zo is, in de BIOS op AHCI zetten). >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 (aangepast) Nee, Zou ik zeker NIET doen! Zeker bij een SSD schijf moet je eigenlijk een schone nieuwe installatie doen. (En als het al niet zo is, in de BIOS op AHCI zetten). Hij post het in het Dreambox forum, dus je zou verwachten dat hij zijn Dreambox harddisk gaat vervangen 4 oktober 2013 aangepast door -= [ Appien ] =-
kweetnie Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Hij post het in het Dreambox forum, dus je zou verwachten dat hij zijn Dreambox harddisk gaat vervangen Ja, zo had ik het niet gelezen... ;-) Maar waarom zou je zoiets in gods naam willen doen? >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
Moderator ceesv Geplaatst: 5 oktober 2013 Moderator Geplaatst: 5 oktober 2013 Als ik mijn harde schijf wil vervangen door een ssd schijf...... Misschien vanwege de voordelen van een SSD schijf. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
hotzenklotser Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Zeker heeft een ssd een groot voordeel waaronder een grote snelheid .Maar waarom ,je bent het helemaal niet nodig en ze zijn verhoudingsgewijs wel duur .
zzzzzz Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Zeker heeft een ssd een groot voordeel waaronder een grote snelheid .Maar waarom ,je bent het helemaal niet nodig en ze zijn verhoudingsgewijs wel duur . Als er geen DVD drive in je Dreambox zit, is de harddisk zowat het enige dat lawaai maakt, en qua warmteproductie binnen je Dreambox zal dat ook wel kunnen tellen. Zelf zou ik het nog niet doen, ik wil immers een week of 3 op vakantie kunnen gaan, en intussen toch van alles opnemen op de locale schijf. Dan heb je toch een capaciteit van 500Gb of meer nodig, voor het geld dat je voor een 500Gb SSD moet neertellen heb je gemakkelijk een 4Tb gewone harddisk, en dan heb je nog geld over. VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2
Pedro4 Geplaatst: 5 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2013 Ja ik snap jullie maar de schijf is redelijk traag en hij maakt lawaai. Ik heb al rubberen dopjes onder de dreambox gelegd enz enz. Alles al geprobeerd maar hij blijft zoemen. ssd is inderdaad duur. ze worden wel goedkoper. 512gb voor 275 euro. Ik wou alles vanaf de harde schijf 1 op1 kopiëren naar de ssd en dan de ssd erin zetten. Zou het dan moeten werken of toch alles opnieuw op de ssd installeren?? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
satdr Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Waarom probeer je het gewoon niet, kan toch niet zoveel misgaan? Alles staat dan nog op de oude toch? En wat bedoel je met alles opnieuw op dé ssd installeren? Zonder hd werkt de dreambox gewoon dus er hieft niets op geinstalleerd te worden Vu+ Ultimo4k 1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X OpenPli 7
Pedro4 Geplaatst: 6 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2013 Waarom probeer je het gewoon niet, kan toch niet zoveel misgaan? Alles staat dan nog op de oude toch? En wat bedoel je met alles opnieuw op dé ssd installeren? Zonder hd werkt de dreambox gewoon dus er hieft niets op geinstalleerd te worden Oh ja je hebt helemaal gelijk. De software staat niet op de harde schijf. Stom van me. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
kweetnie Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 In dat geval: al eens 'n 2.5 inch geprobeerd? >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen