Ga naar inhoud


telefoontje van CD - Fox Int. alleen via CI+ en off.ontvangers


jubke

Aanbevolen berichten

Inderdaad, klinkt als een rechtszaak !

 

Alleen gaan andere zenders nu ook over naar de nieuwe codering. Ik zit een maand met een nieuwe ET6000 ...,

Zit geen CI-slot op, he? Dan kun je niet kijken naar FoxSport2.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gros van de consumenten zal zich een door Canaldigitaal een ontvanger laten adviseren.

Een klein deel zal daarna dit forum vinden wanneer hun ontvanger doorlopend kuren vertoont en Canaldigitaal niet thuis geeft bij structurele oplossingen.

 

En daarom blijf ik bij de stelling zonder harde cijfers: het grootste gedeelte abonnees heeft geen enkele last van deze wissel. Alle gecertificeerde ontvangers met interne kaartlezer (Philips DSR7121, DSR7141 enDSR8121 en M7 DSR 8141 en M7 SAT801) kunnen gewoon zonder wijziging in hardware blijven kijken naar alle Fox kanalen.

 

Mijn stelling:

 

Ik schat dat 90% van de abonnees één van bovengenoemde ontvangers heeft, de rest zijn 'slimme' hobbyisten die door hun keuze steeds meer in het nauw gedreven worden.

Het overgrote deel van de hobbyisten met een Linux ontvanger hebben helemaal geen abonnement maar sharen, en hebben dus ook geen recht van spreken.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 ci slots.

Mijn fout het is ET6500.

Jij zegt nu dat ik met een Linux bak, een ci+ module en een abbo kan kijken naar Fox Sports 2 ?

Ja.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

....

 

Mijn stelling:

 

1)Ik schat dat 90% van de abonnees één van bovengenoemde ontvangers heeft, de rest zijn 'slimme' hobbyisten die door hun keuze steeds meer in het nauw gedreven worden.

2)Het overgrote deel van de hobbyisten met een Linux ontvanger hebben helemaal geen abonnement maar sharen, en hebben dus ook geen recht van spreken.

 

M_Z

1)Dan wil ik graag een onderbouwing van jouw stelling met harde gegevens.

 

2)Een insinuatie beneden alle peil! Een groot deel heeft een wereldbolmodule met officiële kaarten een een deel een Linux-ontvanger met officiële kaarten.

   

De beledigt me persoonlijk, want al meer dan 10 jaar ben ik volledig legaal in het bezit  van 3 prijzige CDS-kaarten met een forse CDS-maandrekening aan abonnementen. En velen met mij. In ieder geval op dit forum.

Ik heb 2 CDS-kaartwissels meegemaakt.

 

Een grote zwijgende groep heeft gewoon kaarten, een wereldbolmodule en betaalt. En heeft hier het volste recht-van-spreken.  

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me vrij duidelijk te zijn dat het niet bij deze ene zender zal blijven .

Zolang de abonnees hiermee genoegen nemen en met wat kleine tegenstrubbelingen weer over gaan  naar de orde van de dag  de cam module aanschaffen en hier zelfs ook nog eens netjes voor  willen betalen .

wat heeft CD dan te vrezen ?

En geloof me het grote gros net wat M_Z zegt legt zich erbij neer of heeft er geen nadelige gevolgen van.

Als het CD zo gemakkelijk word gemaakt waarom zouden ze het dan bij die ene zender laten ?

Er zal in de toekomst nog wel meer druk gelegd worden op bepaalde pakketten zoals HBO dat is een kwestie van tijd.

We hebben in het verleden al vaker gedacht dat kunnen ze niet maken of dat gaan ze niet doen, tot op heden is alles gewoon doorgevoerd ongeacht wat de betalende klant ervan vind.

En dan zijn hier de threads misschien oneindig groot over uiteindelijk heb je weinig andere keuze of je pikt het of je zegt op als dat al mogelijk zou zijn.

Zodra dat niet massaal gedaan word en CD er weinig hinder van ondervind is het weer een slag die door hun is gewonnen

De enige manier om het ze moeilijk te maken is om ze het in de portemonnee te laten voelen en  vandaag de dag zullen ze weinig andere keuze hebben zeker als ze door FOX onder druk gezet worden van take it or leave it maar als je het pakt dan wel op onze manier.

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me vrij duidelijk te zijn dat het niet bij deze ene zender zal blijven .

(...)

En geloof me het grote gros net wat M_Z zegt (...) heeft er geen nadelige gevolgen van.

Nee, ik geloof je niet zomaar op je woord.

Ik wil hier graag harde gegevens over. Heb je die niet? Of roep je gewoon wat?

 

Enig idee hoeveel wereldbol- en eerdere CDS-modules er de afgelopen 10 jaar verkocht zijn? Inclusief officiële CDS-kaarten?

Dat kon de grootste groep wel eens zijn.

Die ondergaan nu allemaal wel de nadelige gevolgen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD heeft wel bewezen dat ze niet veel woorden nodig hebben CD gaat voor daden bij CD krijg je dan ook niet veel antwoorden je merk het wel als het zover is dus die antwoorden zal je dan ook niet krijgen lijkt me duidelijk,over die sid limiet hoor je ook niemand meer klagen die heeft zijn intreden gedaan met heel veel woorden is er toen hier over gediscussieerd maar ik denk dat het voor de meeste enkel bij woorden is gebleven

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarom blijf ik bij de stelling zonder harde cijfers: het grootste gedeelte abonnees heeft geen enkele last van deze wissel. Alle gecertificeerde ontvangers met interne kaartlezer (Philips DSR7121, DSR7141 enDSR8121 en M7 DSR 8141 en M7 SAT801) kunnen gewoon zonder wijziging in hardware blijven kijken naar alle Fox kanalen.

 

Mijn stelling:

 

Ik schat dat 90% van de abonnees één van bovengenoemde ontvangers heeft, de rest zijn 'slimme' hobbyisten die door hun keuze steeds meer in het nauw gedreven worden.

Het overgrote deel van de hobbyisten met een Linux ontvanger hebben helemaal geen abonnement maar sharen, en hebben dus ook geen recht van spreken.

 

M_Z

Ik denk dat 90% erg hoog is ingeschat..

 

Toen ik me in 2008 ging orienteren op Sat TV heb ik bij diverse winkels advies gevraagd:

Zonder uitzondering werd mij overal een niet gecertificeerde ontvanger geadviseerd.

Dit jaar heb ik de complete installatie vervangen.

2 Ontvangers kreeg ik (bijna) kado van CD. Voor de ontvanger in de

huiskamer ben ik weer de boer op gegaan. Ook nu werd me door de vakhandel weer afgeraden

een CD ontvanger aan te schaffen!

  • Like 1

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik geloof je niet zomaar op je woord.

Ik wil hier graag harde gegevens over. Heb je die niet? Of roep je gewoon wat?

 

Enig idee hoeveel wereldbol- en eerdere CDS-modules er de afgelopen 10 jaar verkocht zijn? Inclusief officiële CDS-kaarten?

Dat kon de grootste groep wel eens zijn.

Die ondergaan nu allemaal wel de nadelige gevolgen.

 

Het is niet een kwestie van geloven het is een kwestie voor CD  van doen

De praktijk laat dat toch ook zien.

Denk je niet dat CD over dezelfde informatie beschikt als jij en dat ze niet weten dat veel mensen hier nadelige gevolgen van hebben die nu zo'n oude cam module hebben liggen ?

Blijkbaar heeft het ze er niet van weerhouden om het toch door te voeren als ze al een andere keuze zouden hebben.

Er zijn zeker mensen die weer in de zakken moeten tasten maar na enige strubbeling doen ze het gewoon.

Geloof me de praktijk en de toekomst zal het bewijzen.

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat 90% erg hoog is ingeschat..

 

Voor de ontvanger in de huiskamer ben ik weer de boer op gegaan. Ook nu werd me door de vakhandel weer afgeraden

een CD ontvanger aan te schaffen!

Inderdaad, ook door de vooraanstaande CDS-dealers. Want er was immers de wereldbol-module. Die werd ernstig aanbevolen door CDS zelf.

"Want dan hebt u altijd beeld."

Vorige week kreeg de erkende vakhandel de nieuwe module koud binnen, terwijl de wereldbol nog steeds werd verkocht. "Want dan hebt u altijd beeld."

 

En dan nu eventjes suggereren dat kopers van de wereldbol allemaal verkeerd bezig waren vind ik onacceptabel. Dat zou neerkomen op bedrog.

Als je zo met je abonnees omgaat, moet je niet verbaasd staan dat ze zich van je afkeren en sharen bijna wordt aangemoedigd..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij precies hetzelfde. Mij raadde men de ET6500 aan. Over gecertificeerde ontvangers is niet eens gesproken !

Nog steeds roept CDS: "Bij ons hebt u vrije ontvangerkeus met de CDS module."

Maar het riekt bijna naar sabotage van die vrije keus als van de ene dag op de andere de wereldbolmodule deels zenders van je abonnement niet meer kan decoderen." 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds roept CDS: "Bij ons hebt u vrije ontvangerkeus met de CDS module."

Maar het riekt bijna naar sabotage van die vrije keus als van de ene dag op de andere de wereldbolmodule deels zenders van je abonnement niet meer kan decoderen." 

Cd heeft zich in het verleden ook nooit wat aangetrokken van hun abonnees waarom denk je dat dat nu opeens wel zo zou zijn ? 

Geloof me ze komen er zoals altijd gewoon mee weg

Of het netjes is is een andere vraag.

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ook door de vooraanstaande CDS-dealers. Want er was immers de wereldbol-module. Die werd ernstig aanbevolen door CDS zelf.

"Want dan hebt u altijd beeld."

Vorige week kreeg de erkende vakhandel de nieuwe module koud binnen, terwijl de wereldbol nog steeds werd verkocht. "Want dan hebt u altijd beeld."

 

En dan nu eventjes suggereren dat kopers van de wereldbol allemaal verkeerd bezig waren vind ik onacceptabel. Dat zou neerkomen op bedrog.

Als je zo met je abonnees omgaat, moet je niet verbaasd staan dat ze zich van je afkeren en sharen bijna wordt aangemoedigd..

Tja wat is bedrog

Aan het einde van het jaar koop je een auto terwijl de verkoper weet dat over 2 weken een nieuwe verbeterde versie komt ?

 

garantie/productaansprakelijkheid de oude module is niet kapot 

 

In de tijd toen de modules verkocht werden voldeden ze voor 100%

 

Als verkoper kan je niet weten wat in de toekomst veranderd

 

Ik koop een SD sat optvanger en een jaar later schakelen een paar zenders over naar HD mpeg4 en

de ontvanger werkt voor die zenders niet meer ,kan ik hiervoor de sat boer aanspreken ?

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...