Ga naar inhoud


telefoontje van CD - Fox Int. alleen via CI+ en off.ontvangers


jubke

Aanbevolen berichten

Nogmaals dit heeft helemaal niks met CI+ te maken want dat is hele andere technologie. Bovendien de open source linux boxen zullen nooit CI+ technologie ondersteunen dit vereist dat ze betaalde licenties nodig hebben.  Dat de CI+ module van canaldigitaal nu in de dreambox werkt is omdat ze de + functionaliteit nog helemaal niet gebruiken. Kortom als die + functionaliteit ooit wordt geactiveerd dan werkt OOK DIE MODULE NIET MEER IN DE LINUX BOXEN!!!! 

 

Waar het nu om gaat is dat CDS iets aan hun codering heeft aangepast waardoor Fox Sports 2 International alleen nog maar werkt in hun 5 gecerficeerde ontvangers en hun nieuwste CI(+) module.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is dat toch met vrijheid van boxen??

 

Linux bakken enzo werkten "toevallig" met CD. Straks zoen ze het "helaas" niet meer. Maar van enige ondersteuning is nooit sprake geweest. Het beleid is immers nooit geweest om je de mogelijkheid te geven om op alternatieve ontvangers te kijken.

Daarnaast zijn er nog steeds legio ontvangers die het blijven doen, al dan niet met modulde.

Er veranderd dus weinig aan de vrijheid in de zin van ondersteunde ontvangers.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quattro slaat de spijker op zijn kop. Iedereen dreigt en klaagt maar uiteindelijk blijft alles hetzelfde.

 

Nu zeggen onze vriendjes van canaldigitaal wel op hun eigen forum dat de + functionaliteit niet gebruikt gaat worden. In hoeverre dat we hier op kunnen vertrouwen is een 2de.

Het lijkt me dus heel waarschijnlijk dat hier binnen afzienbare tijd een werkende softcam voor gaat zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Het lijkt me dus heel waarschijnlijk dat hier binnen afzienbare tijd een werkende softcam voor gaat zijn.

En laat ik nu van CDS begrepen hebben dat deze module niet een echte CI+ module is, omdat  hij in bestaande CI-slots gebruikt kan worden.

Met de CI+ modules van HD+ in Duitsland is dat niet mogelijk. Dan moet de ontvanger eerst een onomkeerbare software-wijziging/update ondergaan.

 

Dus in werkelijkheid is de nieuwe module een soort Seca3-Versie 2.

De + opties van de echte CI+ heeft deze module dan niet.

 

(Inmiddels lijkt de Clone+ middels een update het ook alweer te doen.

Niet dat ik die heb of wil hebben, maar is misschien wel een indicatie met wat voor nieuwe CDS-module we hier te maken hebben.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat toch met vrijheid van boxen??

 

Linux bakken enzo werkten "toevallig" met CD. Straks zoen ze het "helaas" niet meer. Maar van enige ondersteuning is nooit sprake geweest. Het beleid is immers nooit geweest om je de mogelijkheid te geven om op alternatieve ontvangers te kijken.

Daarnaast zijn er nog steeds legio ontvangers die het blijven doen, al dan niet met modulde.

Er veranderd dus weinig aan de vrijheid in de zin van ondersteunde ontvangers.

Ik snap er nu werkelijk niets meer van. Vorige maand ben ik voor een nieuwe ontvanger naar een oficiele CDS dealer gegaan. De dealer vroeg aan mij wat ik ermee wilde. Ik zeg ik wil er CDS en TvVl mee kunnen kijken en hij adviseerde mij DIRECT een Linux bak (een ET6500). Ik wist verder niets van gecertificeerde of niet gecertificeerde ontvangers. Dadelijk kan mijn gloednieuwe ontvanger al de container in.

 

Bedankt CDS !

 

Dadelijk moet ik mijn dealer nog aansprakelijk stellen.

aangepast door HenkieZwenkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige maand ben ik voor een nieuwe ontvanger naar een oficiele CDS dealer gegaan. De dealer vroeg aan mij wat ik ermee wilde. Ik zeg ik wil er CDS en TvVl mee kunnen kijken en hij adviseerde mij DIRECT een Linux bak (een ET6500). Ik wist verder niets van gecertificeerde of niet gecertificeerde ontvangers. Dadelijk kan mijn gloednieuwe ontvanger al de container in.

Bedankt CDS !

Dadelijk moet ik mijn dealer nog aansprakelijk stellen.

Idd, dan moet je bij dealer te rade gaan! Het officiele advies van CD zal nooit of te nimmer zijn om een linux bak te nemen.

En ja, de meeste dealers advieseren linux ontvangers. Toch is dat eigenlijk niet juist. Alleen zijn ze er altijd mee weg gekomen omdat het toevallig werkte.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het advies van je dealer was niet slecht, maar hij had wel het ware verhaal moeten vertellen: Linuxontvangers hebben in het verleden betere garanties op beeldbehoud gegeven. Betere garanties dan gecertificeerde apparatuur. Vanuit die optiek is het een slimme zet een Linuxontvanger te kopen.

 

Feit is wel dat de belofte van Canal Digitaal ontbreekt dat het blijft werken. En dat kan gevolgen hebben zoals je nu ziet.

 

Let even wel op dat je geen nadeel ondervindt: Bezitters van een gecertificeerde ontvanger kunnen hun CI-module in de prullenbak gooien en een nieuwe kopen. Bezitters van een Linuxontvanger moeten in het ergste geval een CI-module kopen en in hun ontvanger prikken. Je bent hiermee dus geenzins slechter uit dan wanneer je een gecertificeerde ontvanger in huis had.

 

Ik schrijf in het ergste geval... want zoals eerder geschreven hebben Linuxontvangers in het verleden betere resultaten neergezet dan gecertificeerde apparatuur. Softcams worden voortdurend verbeterd. Heb geduld en je zult zien dat de gemeenschap dit probleem zal oplossen en de interne kaartlezers weer bruikbaar worden.

 

Kun je daarop niet op wachten dan zul je tijdelijk met een CI-module moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, dan moet je bij dealer te rade gaan! Het officiele advies van CD zal nooit of te nimmer zijn om een linux bak te nemen.

En ja, de meeste dealers advieseren linux ontvangers. Toch is dat eigenlijk niet juist. Alleen zijn ze er altijd mee weg gekomen omdat het toevallig werkte.

 

CD zal je dit nooit adviseren , want dan verdienen ze er niks op die ontvangers , die ze in bulk inkopen , nutteloos elektriciteits verbruiken om opnames te decoderen terwijl niemand aan het kijken is , 0,0 gebruiksgemak hebben , of kun je in 2 minuten de zenders vastleggen in een volgorde die u aanstaat via de pc ? ; ........ en zo kan ik nog uren doorgaan .

 

Hoogtijd dat er een regel komt dat elke settopbox door elke provider moet ondersteunt worden , lees dat die smartcards het in elk merk moeten doen in de smartcard reader. of ga jij morgen akoord dat de NL overheid zegt dat je op de weg enkel met een dure mercedes mag rijden , terwij je amper een dacia kan betalen  ? . Dit riekt enorm veel na concurrentie vervalsing tov bedrijven die goede toestellen met enorm gebruiksgemak op de markt brengen maar gewoon uit de markt worden gezet .

aangepast door bartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het advies van je dealer was niet slecht, maar hij had wel het ware verhaal moeten vertellen: Linuxontvangers hebben in het verleden betere garanties op beeldbehoud gegeven. Betere garanties dan gecertificeerde apparatuur. Vanuit die optiek is het een slimme zet een Linuxontvanger te kopen.

 

Feit is wel dat de belofte van Canal Digitaal ontbreekt dat het blijft werken. En dat kan gevolgen hebben zoals je nu ziet.

 

Let even wel op dat je geen nadeel ondervindt: Bezitters van een gecertificeerde ontvanger kunnen hun CI-module in de prullenbak gooien en een nieuwe kopen. Bezitters van een Linuxontvanger moeten in het ergste geval een CI-module kopen en in hun ontvanger prikken. Je bent hiermee dus geenzins slechter uit dan wanneer je een gecertificeerde ontvanger in huis had.

 

Ik schrijf in het ergste geval... want zoals eerder geschreven hebben Linuxontvangers in het verleden betere resultaten neergezet dan gecertificeerde apparatuur. Softcams worden voortdurend verbeterd. Heb geduld en je zult zien dat de gemeenschap dit probleem zal oplossen en de interne kaartlezers weer bruikbaar worden.

 

Kun je daarop niet op wachten dan zul je tijdelijk met een CI-module moeten werken.

Nee ik heb momenteel denk ik geen CI module nodig aangezien ik toch geen abbo heb op Fox sports 2. Ik maakte me alleen een beetje zorgen. Maar als je zelf zegt dat de gemeenschap dit probleem wel zal oplossen, be my guest. :)

 

Het is alleen wazig dat CDS iets gaat veranderen wat de gemeenschap dadelijk weer gaat oplossen. Hoe blijf je bezig ...

aangepast door HenkieZwenkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begreep uit andere draadje van CodX dat de kaarten in elk geval niet gepaired worden met de ontvangers.

Dat is alweer winst. Het moet dus OECW truukje zijn. Dat hebben recent al meer providers ingevoerd (bv HD kaarten TNT Frankrijk)

Gezien feit dat de kaart geen firmwareupdate gehad heeft wordt het benodigde controlword dus versleuteld door de kaart richting de ontvanger gestuurd. De ontvanger zelf zal daar voor geval van fox2 dus nog een nabewerking op moeten uitvoeren voordat hij het controlword de hardware demuxer in stuurt. Deze laatste schakel moet dan nog in de softcam geprogrammeerd worden.

Maar voordat dit kan moet uitgezocht worden welk rekenkundig truukje de officiële nog werkende ontvangers er op los laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...