Ga naar inhoud


telefoontje van CD - Fox Int. alleen via CI+ en off.ontvangers


jubke

Aanbevolen berichten


Nee, Fox heeft wensen en Canal Digitaal besluit die te vervullen, ten koste van de eigen klanten. Canal Digitaal besluit dus.

Ik heb op een ander forum begrepen dat CDS de keus had Fox2International helemaal niet aan te bieden dan wel het aan de klant over te laten of hij bereid is daarvoor extra hardware aan te schaffen.

Als CDS het oprecht zo bekijkt, kan ik ermee leven. CDS is een commercieel bedrijf. 

 

Of ik blij ben met wat er nu gebeurt, is een heel ander verhaal.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft weinig met CI modules te maken,  een CI module handelt zelf de decodering af, daar kun je niet op een makkelijke manier de CW's uit krijgen dus CI(+) en sharing moet je vergeten.

 

Het gaat er om dat CanalDigitaal waarschijnlijk een soort pairing zal gebruiken of hun coderingssysteem aanpast dat de gemiddelde softcam er niet mee overweg kan.  Dat zullen we moeten afwachten. oplossingen komen er altijd, de vraag is alleen hoe lang dit gaat duren en tegen welke prijs.  Veel grote servers gebruiken nu al tientallen kaarten om alles werkend te houden. Voor de hobbyisten zal het op den duur niet meer haalbaar zijn....................

Natuurlijk kan er nog geshared worden.

De rom's zullen spoedig uit de modules uitgelezen worden, net als de rest, en er zal wel weer een nieuwe softcam uit de grond schieten.

Misschien ondergronds, misschien publiek, maar een oplossing komt er!

 

Ook al kunnen hobbyisten nog maar één sid sharen, dan kunnen 40-50 personen die ene sid delen met anderen zodat je 40 lijnen krijgt....ect ect.

De strijd is inmiddels wel gestreden en de enige manier om het sharen onaantrekkelijk te maken, is het abonnement dusdanig omlaag brengen zodat het sharen niet meer loont.

 

Hardwarematige oplossingen tegen het sharen bedenken, is domme-mensen-tactiek en kunnen alleen bedacht worden door mensen die de technologische realiteit geheel bijster zijn.

Als er mensen zijn in het bedrijfsmanagement cq DGA's denken dat ze op deze manier de hobbyisten tegen kunnen houden, dan verdienen deze het niet om op zo'n hoge top te zitten,.

Dat zijn, met alle respect, kneuzen die ergens in een productielijn thuis horen en klooien maar een eind heen, hopende op een dikke bonus omdat ze de held zijn die de piraterij zijn tegen gegaan. :grin: :grin:

Als de leiding bij Fox nu een beetje inzicht had gehad, dan kwamen ze met een mooie abonnementsvorm op europees niveau en hoeven mensen niet op kosten gejaagd worden.

 

Echt, de waanzin ten top, maar we zullen zien wat er gaat gebeuren. ik voorspel dat het CI+ verhaal een dikke vette wassen neus is.

..misschien wishfull thinking, maar tot nu toe is er nog geen enkele techniek er in geslaagd in het tijdperk van tv-coderingen die voldoende geslaagd is om tv piraterij tegen te gaan.

Ik voorspelde al dat er kleine clusters zouden ontstaan bij het terugbrengen van het aantal gelijktijdig te bekijken SID's en mijn volgende voorspelling gaat ook uitkomen!

 

Heren van Fox, leer van de geschiedenis en bedenk iets zinnigs!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op een ander forum begrepen dat CDS de keus had Fox2International helemaal niet aan te bieden dan wel het aan de klant over te laten of hij bereid is daarvoor extra hardware aan te schaffen.

Dat heb je verkeerd begrepen. De suggestie werd gewekt door enkele deelnemers in die discussie, maar er is door CDS noch officieel, noch officieus iets losgelaten of doorgifte onmogelijk was zonder deze maatregel. Ik denk dat je veel te lief bent voor CDS en hun vrijheden ernstig onderschat. De techniek hiervoor is al ruim geleden aangeschaft, voor de onderhandelingen met Fox begonnen. Techniek aanschaffen zonder de intentie het te gebruiken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het in gecertificeerde ontvangers werkt, zonder ci zal het wel een questie zijn van een signaaltje naar de kaart sturen zijn, van ik ben een nieuwe ci van cd of ik ben een goedgekeurde gecertificeerde ontvanger, het zal een questie van tijd zijn om daar achter te komen.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik betaal voor een abbo wat ik al jaren doe en ze wijzigen iets in mijn vrije hardware keuze en ook zomaar beperkingen opleggen denk je toch niet dat ik daarvoor ga betalen. Weg met dat abbo en weer een klant minder en er volgen er dan heel wat meer waardoor de prijzen van de bestaande abbo's weer omhoog moeten omdat nu eenmaal die omzet moeten halen om uit de kosten te komen, gevolg dat veel mensen het te duur gaan vinden en de opzeggingen alleen maar meer worden en daar is het domino effect geboren...........het gevolg laat zich raden..... of ze stoppen of de aanbiedingen vliegen ons om de oren.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ik het bekijk is dat Fox wil voorkomen dat "winst" weg lekt. Daarom eisen stelt aan de partijen die haar aanbod aan klanten wil doorgeven, omdat die partijen denken met dat aanbod winst te maken. Echter het is ook de plicht van die aanbieder om het belang van haar klanten in acht te nemen. Want met die klanten is een overeenkomst aangegaan.

 

Mijn aanname is dat Fox een tussentijdse aanvullende eis heeft gesteld. Dat neem ik aan, want anders had CD direct vanaf het begin wel aangegeven dat ontvangst slechts alleen met CI+ module/gecertificeerde ontvanger mogelijk is. Als zou blijken dat CD dit vanaf het begin af al wist, dan kan je spreken van opzettelijke misleiding en dat staat gelijk aan oplichting. Wil van opzet vanaf de kant van CD vooralsnog niet aan, want dan moet je spreken van een georganiseerde criminele organisatie. Want dan zijn zij voer voor dhr.'en Opstelten en  Teeven  die stevig willen optreden tegen de georganiseerde misdaad.

 

Als Fox de CI+/slechts alleen goedgekeurde ontvanger eis tussentijds heeft gesteld, dan had CD zich moeten beseffen dat er een probleem zich ging voordoen aan de consumenten kant en bij de dealers/retailers die op hun aangeven vast extra CD-modules hadden afgenomen. Dat probleem dient dan ook worden opgelost door CD. In het geval CD het probleem dus niet oplost, blijft zij dus in gebreken. 

 

Oplossingen zijn voor de consument:

- abbo annuleren als consument dat wenst, in het geval het abbo is aangegaan voordat bekend werd dat er aanvullende kosten zouden zijn;

- kostenloos CI+ module/gecertificeerde ontvanger verstrekken, tot het verplichten aannemen van aanbieding kan niet aan de orde zijn;

 

Oplossing voor dealers/retailers:

- de extra afgenomen modules voor het bekend worden van de aanvullende eis kostenloos vervangen voor CI+ modules;

 

In het geval CD dit weigert (en zich bijv. beroept op overmacht) blijft zij in gebreken. Het afschuiven van de "schuld" op Fox kan niet aan de orde zijn. Immers zij heeft het product verkocht. Het product kan niet gebruikt worden voor het doel waarvoor het is aangeschaft. Daar is CD en zij alleen aansprakelijk voor. Op het moment dat Fox deze eis stelde, had CD direct moeten zeggen dit kan niet. Vervolgens moeten aangeven als u dit blijft eisen dan pleegt u contractbreuk. Wilt u dit alsnog doorzetten en het contract willen handhaven, dan dient u alle kosten (dus ook de kosten van dealers/retailers en consumenten) te betalen. Dit dan van hen die met ons abbo's hebben afgesloten en hen die van ons modules afnamen voor verkoop aan derden voordat u deze aanvullende eis stelde en wij deze nieuwe eis normaliter regulier kenbaar kunnen maken.

 

Nu uit hier geventileerde reacties van CD blijkt, dat CD dit weigert. Is het slechts een peulenschil om CD hiertoe te dwingen via juridische weg. Dus voor hen die dit willen een welgemeend advies. Neem contact op met rechtsbijstandsverzekering of advocaat. Deze zullen zeker na enige overdenking ook stellen dat CD in gebreken blijft en dus dat bij een eventuele zaak CD in het ongelijk zal worden gesteld. Echter CD weet dit ook. Zij speelt willens en wetens blufpoker. Zij zal in eerste en tweede reactie stellen niets te willen en eisen dat aangegane overeenkomsten worden nagekomen. Maar de ervaring heeft geleerd dat 2 voor 12 CD als een blad aan de boom geheel omdraait en nederig haar excuses zal aanbieden en vanzelfsprekend zonder meer alles naar wens van eiser zal oplossen. Heel flauw en onbenullig gedrag. Maar CD heeft ook geleerd dat gemiddeld weg dit voor haar werkt en dit gedrag dus voortzetten totdat haar duidelijk is dat dit gedrag niet meer geaccepteerd wordt.

 

De rechtsbijstandsverzekering is al betaald en zal haar kosten echt wel op CD verhalen. Bij actie via een advocaat kunnen de advocaatkosten verhaald worden op CD. Overweeg het een en ander, om vervolgens uw keuze te maken. Maar ga niet stellen ach ik verlies het toch, het zal wel zo verder gaan om vervolgens hier steen en been te klagen. Je hebt een keuze en maak dus gebruik van die keuze als je je wilt verweren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon geen Fox Internationaal nemen, maar ook geen contractverlengingen aangaan (dus niet op aanbiedingen ingaan in het jaarlijkse telefoontje).... Laat het ze ook maar weten aan de telefoon.

 

Geluk bij een ongeluk is hier dat het niet alleen om Linuxontvangers gaat, maar ook degenen met gecertificeerde apparatuur in de buidel mogen tasten. Dat maakt de weerstand ook bij degenen die geen forums bezoeken hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

In het geval CD dit weigert (en zich bijv. beroept op overmacht) blijft zij in gebreken.

 

Let op dat dit geen overmacht is zoals in de wet bedoeld is. Met overmacht wordt bedoeld zaken waar je echt totaal geen invloed op kunt hebben zoals brand, overstroming e.d.  Een contract tekenen met een onwillige leverancier is iets waar een bedrijf zelf de hand in heeft, het is geen overmacht en zal wettelijk gewoon als wanprestatie naar de klant gezien worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dus voor hen die dit willen een welgemeend advies. Neem contact op met rechtsbijstandsverzekering of advocaat.

 

Ik denk dat deze kwestie zelfs geschikt is voor collectieve actie. Daarbij kunnen één of meer personen, omdat zij voor het belang van een hele groep opkomen, door de rechtelijke macht gelijkgesteld worden aan die hele groep. Zoiets komt bijvoorbeeld voor als een stichting namens een groep een proces aanspant.

 

Betrokkenen zouden daarmee gezamelijk een advocaat kunnen inhuren om zo de kosten te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...