Ga naar inhoud


telefoontje van CD - Fox Int. alleen via CI+ en off.ontvangers


jubke

Aanbevolen berichten

Dat heb je verkeerd begrepen. De suggestie werd gewekt door enkele deelnemers in die discussie, maar er is door CDS noch officieel, noch officieus iets losgelaten of doorgifte onmogelijk was zonder deze maatregel. Ik denk dat je veel te lief bent voor CDS en hun vrijheden ernstig onderschat. De techniek hiervoor is al ruim geleden aangeschaft, voor de onderhandelingen met Fox begonnen. Techniek aanschaffen zonder de intentie het te gebruiken?

Dan heb je de desbetreffende thread (als we het over dezelfde hebben) niet goed gelezen.

CDS bevestigt zelf en eigenhandig de lezing die ik hierboven heb gegeven.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het (intern) sharen is Canaldigitaal al jaren een doorn in het oog.

I.p.v. handhaven zoeken ze het in technische oplossingen welke in de praktijk slechts de eigen klanten hindert.

Hun ultieme oplossing is een verplicht gebruik van een dichtgespijkerde ontvanger.

Je zou kunnen denken dat wat er nu gebeurt een proefballon is om het gebruik van "vrije" hardware en de daarbij behorende mogelijkheden terug te dringen.

Ik veronderstel dat alle nieuw toe te voegen programma's in deze nieuwe techniek uitgezonden gaan worden onder het mom van contractverplichtingen door de content leverancier.

En weer maakt men de fout dit met een sportzender uit te proberen, men vergeet hoe het Sport 7 is vergaan.

Dat men nu een CI+ module toepast zonder de mogelijkheden op dit moment te benutten voorspelt niet veel goeds voor de toekomst.

Uitspraken van Canaldigitaal hebben bewezen dat die een korte houdbaarheidsdatum hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het draadje in het andere forum waarnaar ik verwijs, suggereert CDS al dat Fox Eredivisie de volgende zou kunnen zijn.

En dat terwijl de vorige week nog CDS met een stalen gezicht gewoon modules met de wereldbol verkocht. Inclusief via hun website.

Dan kun je niet een week later ongestraft dicht gaan timmeren met een nieuwe module.

Ik denk dat ze bij een rechtszaak hierover iets vergelijkbaars zouden kunnen overkomen als RTL in Duitsland: dwang om de wereldbol-module de komende (10?) jaren niet onbruikbaar te maken. Ingangsdatum: 1 oktober 2010 o.i.d.. 

 

Ik ga er dus maar vanuit dat dit een (inderdaad door Fox afgedwongen) proefballon is, maar dat CDS en Fox ook snel in de gaten krijgen dat dichttimmeren in het kleine Nederland de doodsteek voor een zender kan worden. Nederland is nu al te klein voor CDS om een fatsoenlijke boterham mee te verdienen. Duitsland toont ook aan, dat zelfs in een land met ruim 80 miljoen inwoners nog geen garantie is dat CI+ levensvatbaar is.

 

Het is extra jammer in dit geval dat CDS nooit cijfers publiceert over haar bestanden. Ik zou wel eens willen weten in hoeveel belangstelling Fox2 zich mag verheugen de komende maanden.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gros van de consumenten zal zich een door Canaldigitaal een ontvanger laten adviseren.

Een klein deel zal daarna dit forum vinden wanneer hun ontvanger doorlopend kuren vertoont en Canaldigitaal niet thuis geeft bij structurele oplossingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de wijze waarop CDS van de ene op de andere dag deze codering invoert en hardware-eisen opschroeft, hoop ik dat er gauw een hack komt.

En dit zou ik niet zeggen, als de invoering op een nette manier en ruim van te voren was aangekondigd en geflankeerd met oplossingen.

Dat er gecodeerd moet worden en beschermd moet worden tegen sharen, vooral extern, snap ik. De meeste winkels hebben ook detectiepoortjes en camera's.

Maar dat je een week eerder een abonnement af kan sluiten die je opeens niet kunt gaan zien terwijl bovendien de vorige versie module nog op de site staat, is misleidend.

De verwachting is dan gewekt, dat je met die module toegang hebt tot de zender en je de abonnementsperiode kunt uitzitten.

 

Bij een rechtszaak lijkt me niet, dat CDS hiermee weg kan komen.

Of codering terug naar die zoals die was voor een groot aantal jaren (10), of allen die de afgelopen 2 jaar een wereldbolmodule hebben gekocht, gratis een ruil aanbieden.

Twee jaar garantie is de norm. De verwachte levensduur van een module van die prijs is vast wel 10 jaar. Vergelijkbaar met een tv of wasmachine. 

 

Het argument van CDS dat er niet kan worden gegarandeerd op niet-gecertificeerde apparatuur is daarom een flutargument, omdat hun eigen "gecertificeerde" "perfect-werkende" wereldbolmodule de vorige week nog in hun webwinkel werd verkocht. En een week later werkt die zogenaamde CDS-gecertificeerde module al niet meer? 

 

Met even gauw de website aanpassen horen ze niet weg te komen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hun tot nu toe gangbare CI module kan de nieuwe codering niet ontcijferen.

De distributie kanalen hebben echter nog een ruime voorraad van die dingen en verkopen die natuurlijk met voorrang om er niet mee te blijven zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hun tot nu toe gangbare CI module kan de nieuwe codering niet ontcijferen.

De distributie kanalen hebben echter nog een ruime voorraad van die dingen en verkopen die natuurlijk met voorrang om er niet mee te blijven zitten.

En omdat iedere distributeur inmiddels op de hoogte moet zijn van de coderingswijziging, is verkoop dus....opzettelijk misleidend. Toch?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, klinkt als een rechtszaak !

 

Alleen gaan andere zenders nu ook over naar de nieuwe codering. Ik zit een maand met een nieuwe ET6000 ...,

In een ander forum heeft CDS deze week gesuggereerd dat EredivisieLive de volgende zou kunnen worden.

Voorlopig houd ik dit op bangmakerij, omdat dat niet slim zou zijn. Menigeen zou opzeggen. Dat lijkt me niet goed voor CDS.

Maar de vrees bestaat natuurlijk dat er nu meer schapen over de dam gaan komen. Dit gaat gegarandeerd abonnees kosten en of het de winstmarge van CDS goed gaat doen, laat zich raden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt mij op dat op ngc sd versie ik ook een not found krijg ?? Meerdere dit geconstateerd ?

Zie ook dat het testngc is geworden

Dit is geen coderingsverhaal maar gevalletje wijzigingen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wijziging naar HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok waar zit ngc sd versie nu dan ? 

Je zit in de verkeerde draad. 

Oké, ceesv heeft al antwoord gegeven: HD op Astra 3.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...