Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik heb nu 2 kabels aangesloten tussen de twin LNB en de ontvanger (ik had gelezen dat dat beter zou zijn dan doorlussen), één op tuner A en één op tuner B. Ik kijk op dit moment alleen Astra 1. Echter ik kan nog steeds niet een Nederlandstalige zender opnemen en gelijktijdig een andere Nederlandse zender bekijken. Kan iemand mij een stappenplan geven van de configuratie van tuner B? Ik heb wel eens gelezen dat je alle zenders van de ene naar de nadere tuner moet kopiëren. Als dat hier nodig is, hoe gaat dat dan in zijn werk? Ik vind geen enkele optie in het menu hiervoor.

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst: (aangepast)

info???

welke ontvanger heb je?

welke software?

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

Beste mensen,

dank voor jullie snelle reacties. Ik heb een Xtrend ET9500, net aangeschaft, dus ik neem aan dat er openPLI 3.0 op staat. Ik ben nu op mijn werk, dus ik kan dat niet bevestigen.

Sjaak: dus ik moet tuner B niet configureren als "Identiek aan A"?, want ik heb gezien dat dat ook een optie is.

Geplaatst:

Ik heb een duo lnb in twin uitvoering. Maar omdat de Astra 23 bij mij net achter een boomtak zit (ik heb het nog niet op kunnen brengen om de boom te snoeien want die tak zit op 7 meter hoogte), is die onzichtbaar voor de lnb. Dus ik heb tuner A ook alleen maar geconfigureerd voor de Astra 19.

Geplaatst:

Hallo Sjaak,

ik zie nu pas dat je schrijft:

-- Als het goed is kun je nu kijken op een zender en gelijktijdig meerdere kanalen opnemen op een andere satelliet. --

Maar ik wil dat op dezelfde satelliet. Met mijn vorige ontvanger ging dat heel makkellijk met een single lnb en doorlussen.

Geplaatst: (aangepast)

Omdat jij een twin duo LNB hebt kan dat ook.

(Bij doorlussen kon je alleen opnemen en kijken tegelijk op dezelfde transponder en polarisatie)

Maar wat Sjaak zegt over het instellen van de tuners klopt wel, allebeide dus apart instellen.

En niet niet Tuner B gelijk aan A.

Suc6,

Ron.

aangepast door Ronsworld

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Hoi Ron,

Betekent dit dat alle Nederlandstalige zenders op de Astra 1 (behalve wellicht BVN) op dezelfde transponder zitten en dezelfde polarisatie hebben?

Geplaatst:

Nee.

Maar dit ging over jou vorige doorlus optie.

Met de LNB die je nu hebt, heb je dat probleem niet.

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Ik heb gisteravond jullie instructies opgevolgd, helaas zonder resultaat. Wellicht een domme vraag, wat bewijst dat ik een volkomen leek ben op dit gebied, maar had ik de ontvanger moeten re-booten om de wijzigingen actief te laten worden?

Geplaatst:

Dacht het niet, maar het stellen van de vraag duurde waarschijnlijk langer dan rebooten en dit zal je dus wel geprobeerd hebben.

Zou de LNB stuk kunnen zijn of de bekabeling daar naartoe?

Koppel 1 kabel af en test de LNB op zijn werking, koppel daarna deze kabel af en verbind de andere in dezelfde tuner als waar je hem verwijderd hebt.

Test nu deze "helft" van de LNB.

Werkt alles, doe deze test dan nogmaals op de andere tuner en probeer zo dingen uit te sluiten.

Suc6,

Ron.

Geplaatst:

Ik heb op tuner B wel de scan uit kunnen voeren en hij heeft een hoop kanalen binnengehaald. Dit toont aan dat de kabel ok is, toch?

Geplaatst:

Je hebt toch 2 kabels?

Geplaatst:

Ja, één kabel gaat direct van de lnb naar tuner A, en een tweede kabel die van de lnb direct naar tuner B gaat. Misschien moeten ze via een disecq switch ondanks dat de duo lnb een ingebouwde switch heeft?.

Met tuner A heb ik geen problemen, die gebruik ik al een paar weken. Tuner B heb ik echter recentelijk aangesloten en gisteravond geconfigureerd zoals Sjaak beschreef. Met de automatische scan heb ik alle zenders binnengehaald op tuner B. Daarna heb ik niet ge-reboot, vandaar mijn vraag of dat misschien toch nodig zou zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...