Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Philip, ik heb de link bekeken. Jij adviseert tuner B in te stellen als "Kopie van" tuner A, terwijl Ron en Sjaak me adviseerden van niet. Ik zal het vanavond proberen. Jij adviseert herstarten, daarmee bedoel je box uit en weer aan?

Ik heb de twee kabels van de lnb direct naar de box, is dat misschien niet goed? Moet er nog een disecq switch tussen?

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

• Moderator
Geplaatst:

De Diseqc switch zit al in dde Twin LNB, je hoeft geen externe diseqc switch te gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@MarcoBy

je mag bij tuner B deze volledig instellen zoals je doet met tuner A of je mag zetten "gelijk aan tuner A" dat

maakt geen verschil.

kabels moet je rechtstreeks aansluiten op de box. omdat zoals hier al is aangegeven de duo lnb een ingebouwde switch heeft.

met de box herstarten bedoelen wij de box in het afsluitmenu herstarten (niet enkel enigma).

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Nou, ik heb al jullie instructies opgevolgd en tuner B geconfigureerd. Aangezien ik Astra 23 toch niet zie (boomtak in de gezichtslijn), heb ik ingesteld: poort A = Astra 19 en poort B = niet aangesloten. Bij tuner A heb ik ingesteld: poort A = Astra 19 en poort B = Astra 23. Voorkeurstuner staat op 'Auto', en aangezien hij de tuner met de minste satellieten voorkeur geeft, is tuner B per default de voorkeurstuner. Als ik bijv. naar RTL4 zap, zie ik inderdaad in de info onderaan het scherm, die een paar seconden lang verschijnt, inderdaad de letter B staan. Conclusie: tuner B is goed geconfigureerd. En toch, als ik RTL4 opneem, en dan naar RTL5 zap, krijg ik een zwart scherm. En dit gebeurt met alle Canaldigitaal zenders. Een duitse zender kan ik zonder problemen zien terwijl ik RTL4 opneem. Heeft iemand nog een tip?

• Moderator
Geplaatst:

Misschien een decoderingsprobleem?

Heb je de kaart rechtstreeks in de ontvanger zitten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Die kun je bijvoorbeeld gebruiken in ontvangers die alleen CI hebben of tv's met sat.tuner. Over het algemeen werkt een ontvanger met emu (CCcam Oscam en zo verder) beter als met module.

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer je het CI module gebruikt kan die maar een kanaal tegelijk decoderen, het andere kanaal blijft op zwart.

Volgens de berichten zou het nieuwe witte Canaldigitaal module evenals het Aston CI module wel meerdere kanalen tegelijk kunnen decoderen.

Maar zoals hierboven aangegeven kan je in deze ontvanger beter een softcam gebruiken.

Geplaatst:

Wanneer je het CI module gebruikt kan die maar een kanaal tegelijk decoderen, het andere kanaal blijft op zwart.

Volgens de berichten zou het nieuwe witte Canaldigitaal module evenals het Aston CI module wel meerdere kanalen tegelijk kunnen decoderen.

Maar zoals hierboven aangegeven kan je in deze ontvanger beter een softcam gebruiken.

Maar met m'n vorige box (een Topfield van 4 jaar oud) had ik met dezelfde CI module geen enkel probleem. Ik kon een willekeurig kanaal opnemen en tegelijkertijd een willekeurig ander kanaal kijken.

• Moderator
Geplaatst:

Ja, omdat bij die ontvanger het kanaal wat opgenomen wordt niet gedecodeerd wordt.

Dat decoderen gebeurt bij het afspelen of eventueel later in de nachtelijke uren.

Geplaatst:

Je schrijft dat je bij 1 tuner de disecq B niet geconfigureerd hebt? waarom niet?

Ook al zie je hem niet ik zou hem toch maar instellen,

dit ivm je duo LNB en de disecq keuze die hij moet maken om de juiste kop te kiezen.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Je schrijft dat je bij 1 tuner de disecq B niet geconfigureerd hebt? waarom niet?

Ook al zie je hem niet ik zou hem toch maar instellen,

dit ivm je duo LNB en de disecq keuze die hij moet maken om de juiste kop te kiezen.

Dit heb ik gedaan zodat de box die tuner als voorkeurstuner hanteert.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...