Ga naar inhoud


Courtage


mauspartyhouse

Aanbevolen berichten

Ik sta eigenlijk ook een beetje perplex van Sverige & Mousepartyhouse hun reakties.

Ik ken genoeg jonge mensen die in NL hun baan verloren hebben door oorzaken waar ze niets aan kunnen doen. Dat zijn ook jonge mensen die het erg moeilijk hebben om weer aan de slag te kunnen. Er worden in NL nog maar nauwelijks vakatures gevuld met een permanente looptijd. Het is meer de regel dat er een tijdslimiet van zeg maar een jaar aanvast zit. Ouderen vanaf 45 jaar hebben nagenoeg geen kans meer om aan het arbeidsproces deel te nemen. Boven de 50 is het zo goed als onmogelijk.

Dus om maar te zeggen van "eigen schuld dikke bult" verbaast mij en is wel heel kort door de bocht.

 

Ik ben 58 jaar oud, heb dubbele kosten. Mijn huis in Duitsland wil ik behouden en de hypotheek en andere kosten in Duitsland lopen gewoon door en het leven in Dubai is peperduur. Het is één van de duurste steden ter wereld. Toch ga ik elke zaterdagochtend met mijn vrouw lekker brunchen in een hotel. Ook vanochtend weer. Dat heeft in het totaal AED 140 (€uro 28,00) gekost. En een biefstuk eten we ook best wel. Goed, lekker en gezond eten is voor ons belangrijk. Daar wordt niet op bezuinigd.

Als ik op een gegeven moment tussen de 6 planken lig dan heb ik in ieder geval van mijn leven genoten.

Daar heb ik ook hard genoeg voor gewerkt. :grin:

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nog even een laatste reaktie "on-topic".

Stel ik ben in een financiele nood-situatie gekomen en sta met de rug tegen de muur. Het huis moet er aan geloven. Dan zal ik de laatste zijn die van de toren loopt te schreeuwen dat ik het huis moet verkopen. Dat gaat niemand wat aan want daardoor weet ik maar al tegoed dat ik daardoor  bij voorbaat al bij onderhandelingen met betrekking tot de prijs mijn beste kaarten verlies. Ik zou het natuurlijk ook nooit aan mijn makelaar vertellen.

En ik weet zeker dat ik niet de enigste ben die zo denkt.

 

Hoe stom kun je zijn om deze situatie door te laten lekken naar potentiele kopers?

 

Dus Partymousehouse...het is een leuke gedachte maar ik denk niet dat het gaat lukken. :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ieder zijn mening...  maar als ik vind dat het huis gewoon te duur is, en er gaat niets van de prijs af, dan blijven ze maar mnet het huis zitten. Huizen genoeg. En uiteindelijk hoef je nog niet te verhuizen.... dat zou ik doen om er zelf beter van te worden, en met een in mijn ogen te hoge prijs wordt ik er niet beter van.

 

En dat het "jammer" is voor de aan de grond zittende verkoper van het huis is vast zo... maar daar ga ik uiteraard niet voor betalen, laat staan rekening mee houden. er is een spreekwoord wat zegt "de een zijn dood , is de ander zijn brood"....  en dat is niet uit de lucht gegrepen.

In de meeste gevallen is een geldgebrek van iemand echt wel te wijten aan de levensstijl van die persoon. En daar heb ik totaal geen medelijden mee... in het uiterst zeldzame geval dat die persoon er "echt" niets aan kon doen, dan is het heel erg... maar die gevallen komen vrijwel nooit voor...

 

Even terug naar de vergelijking 'kapitalisme' en profiteren/uitbuiten'... tja, ik ervaar het echt wel zo.

En als ik die zak appelen niet koop omdat ze te duur zijn, en de prijs daarvan wordt verwerkt in de pindakaas... waardoor die pot te duur is, koop ik hem ook niet meer hoor...

Als ik boodschappen doe is dat altijd heel rationeel. Kost een bepaald artikel volgens mij te veel, koop ik het niet. Dan zal ik het elders proberen. Is het nergens voordelig te koop, dan is het over en uit. Zo koop ik al meer dan 10 jaar geen biefstuk meer, en de meeste merkprodukten liggen er al langer uit. Het kapitalisme probeert het onderste uit de kan te halen... kijkt hoe ver een mens bereid is te gaan in het betalen voor een product wat je in de meeste gevallen niet eens van die leverancier nodig hebt. Alternatieven zat...

Sorry, maar dit is een typische Henk Kamp-opmerking.

 

Verder heb ik geen zin om er op in te gaan. Ik vind deze opmerking een beetje uitermate kort door de bocht en weinig aansluiten aan de huidige realiteit met massa-werkloosheid. Deze opmerking werden er rond 1983 ook geuit.

In de jaren 30 van de vorige eeuw was het idem dito.

 

Morgen kan jij aan de beurt zijn, kijk naar OAD, HUB enz. enz..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heren, we gaan verder on topic, Courtage.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Courtage...  ik denk dat alles daar intussen wel over gezegd is. Er vallen ook vast wel afspraken te maken...

 

en dan een allerlaatste off topic reactie... misschien is mijn reactie wel gebaseerd op dingen die ik hier in de buurt, rondom mij zie gebeuren. Daar stond ik pas perplex van... "Vroeger" was ik ook beter van vertrouwen... maar eens gaan je ogen open en reageer je in de ogen van veel mensen heel erg 'kort door de bocht'.

Mensen die zich gekwetst voelen wil ik mijn excuses aanbieden, maar ik kan helaas niet vergeten wat ik gezien heb bij zowel mensen waarvan ik dacht dat ze alles goed voor elkaar hadden, maar blijkbaar niet goed genoeg kende, als bij mensen die ik dacht toch echt wel beter te kennen en waar ik bij thuis kwam.

 

Maar dank zij al die "zogenaamde" en ook "echte" problemen valt er echt wel goed af te dingen op vastgoed... en waarschijnlijk ook wel op courtages. Het is het proberen waard. Weet je wie de bewoners zijn probeer dan ook ze te googelen oid... dan kom je vaak veel meer te weten over de situatie.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige

 

 

684.000 mensen

 

daar vind je altijd rotte appels tussen, maar laat dat algemeen generaliseren eens

 

 

over een paar weken komen de nieuwe cijfers van het CBS weer, wedden dat het aantal weer flink is opgelopen?

al die zomerse vakantiebaantjes voor de jongeren zijn dan verdwenen omdat het nu herfst is geworden,

met al die faillissementen er bij...

700.000?

 

nu maar weer over naar de makelaars....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, de open huizen dag is voorbij. Ben benieuwd welk huis Partymousehouse voor een prikkie heeft weten te kopen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk nu wel dat er e.e.a. verward wordt.

Ik heb niet gezegd dat mensen fout zijn als ze hun baan kwijtraken. Dat is heel erg, dat ben ik met iedereen eens.

 

Het ging erover dat je een huis extra kon laten dalen in prijs als mensen totaal in de problemen gekomen waren en noodgedwongen moeten verkopen. Dat was de stelling.

 

Mijn stelling is dat de wereld niet onder hoeft te gaan als je je baan kwijtraakt. je krijgt dan een WW uitkering. Blijkbaar vinden mensen die uitkering te laag... en dat vind ik vreemd als ik zie dat die uitkering blijkbaar toch meer dan 1 500 euro per maand bedraagt.... meer dan 2 jaar lang, en dat je in die tijd wel een anddere baan kan vinden.

Ik begrijp dat ik hiermee ergens tegen zere benen geschopt heb... wat niet de bedoeling was.

 

die 684 000 mensen waar Amager het over heeft hebben niets te maken met de discussie die hier gaande was. Dat zijn (blijkbaar) mensen die zonder werk zitten in Nederland... maar die hoeven toch allemaal niet in de problemen te zitten? Dat is alleen zo als ze te veel geld uitgegeven hebben, niets gespaard hebben en hun volledige salaris telkens opgemaakt hebben... Dán hebben ze een probleem.

Niet iedereen neemt een hypotheek die hoger is dan de waarde van het huis wat ze kopen, en nemen dan nog een aflossingsvrije hypotheek... dat is je eigen graf graven. (sorry voor het generaliseren, maar het is gewoon waar). Leer eerst sparen voordat je iets wil gaan kopen, dan hoef je geen tophypotheek te nemen, die ook nog eens veel duurder is dan dat je slechts 80% of minder gaat lenen!

Ik ken ook mensen die hun baan kwijt raakten bij SAAB... 2 mensen kende ik persoonlijk... ze hebben allebei al weer een nieuwe baan, de ene na 4 maanden, de andere heeft er iets minder dan 1 jaar over gedaan. Geen van beiden zijn in de schuldsanering terecht gekomen of wat dan ook... en dat hoeft helemaal niet met de goede voorzieningen in vrijwel alle europese landen die er zijn.

Je zal uiteraard beter moeten opletten wat je met je geld doet, als je dat al niet deed... daarom mijn stelling dat je beter altijd zuinig kan zijn, dan moet je niet inkrimpen als er eens iets gebeurt.

 

ronaldsl om te ruilen zou ik jouw situatie beter moeten kennen. Jij kent de mijne niet, dus zou ik maar heel erg voorzichtig zijn met dat ruilen. Ik denk niet dat mijn situaltie echt zo benijdenswaardig is hoor. Ik ga dit hier niet verder uitleggen, omdat ik geen zin heb in ongenuanceerde reacties. Wat ik wél weer is dat ik veel mensen ken die in dezelfde situatie zitten als ik, en die blijkbaar om een of andere reden problemen hebben... problemen die ze blijkbaar dan toch zelf veroorzaakt hebben. Maar ik wil  niemand veroordelen hoor... maar om wat ik schrijf "bullshit" te noemen, vind ik onfair. Maar het is wel een erg populistische uitroep die uiteraard wel zal scoren bij veel mensen. Ik neem het je niet kwalijk dat je "kwaad" wordt ronaldsl. helemaal niet. Ik vind het jammer dat ik waarschijnlijk een zwakke plek geraakt heb. Ik ken je situatie niet, al als ik die had gekend zou ik me misschien wat voorzichtiger uitgedrukt hebben, omdat het nooit mijn bedoeling is om mensen te kwetsen, althans doe ik het nooit bewust.

Ik schrijf gewoon hoe ik over dingen denk, en ik dacht dat we dat hier konden doen op dit forum. Fout gedacht dus, er wordt alleen maar verwacht dat je meeloopt met de algemene opinie, of die nu waar is of niet, speelt geen rol. jammer....

 

Nog een specifiek voorbeeld (geen generalisatie dus).

een aantal jaar geleden hoor ik van iemand die ik goed ken dat ze in de schuldsanering terecht gekomen is. Oh... wat erg was mijn reactie. Wat is er gebeurd? baan kwijt, iets ernstigs gebeurd?.... Ik had in mijn achterhoofd al plannen om te helpen... maar wilde eerst toch even wat meer weten... Dan komt het verhaal...  Ze kan geen boekhandel voorbij lopen zonder met een mooi boek naar buiten te komen.... altijd even een kopje koffie in het winkelcentrum... al dan niet met gebak erbij... Dure dingen kopen, of 1 kg tomaten nu 70 ct of 5 euro per kg losten, maakt niet uit, als je ze wil, koop je ze... en ga zo maar door... mooie auto, mooi groot huis, met royale tuin, want dat heb je toch wel nodig....  en dan hebben we het nog niet over kleren en schoenen....

Rekeningen stapelen zich op.... aanmaningen komen, hypotheek wordt niet meer op tijd betaald.... etc.... en dan gaat het van kwaad tot erger. Dus niet eens een baan kwijt oid.... maar gewoon te veel uitgeven. En laat ik daar nou geen medelijden mee hebben! Misschien ben ik hardvochtig... is mogelijk, maar sorry, daar trek ik de grens. Het gevoel van te hulp te schieten was meteen weg! Nee, dat is gewoon eigen schuld, dikke bult.  Hebben jullie dan wel medelijden met zo iemand? Ik niet. ieder is verantwoordelijk voor dit soort daden.

Ik schrijf dit dus om duidelijk te maken dat ik helemaal niet generaliseer.... en wie alles gelezen heeft zal dit intussen ook wel weten...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sverge, ondanks meerdere verzoeken on topic te blijven ga je steeds off-topic.

 Hierbij krijg je hiervoor een waarschuwing.

De volgende die nog afwijkt van het onderwerp krijgt dezelfde behandeling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een laatste reaktie "on-topic".

Stel ik ben in een financiele nood-situatie gekomen en sta met de rug tegen de muur. Het huis moet er aan geloven. Dan zal ik de laatste zijn die van de toren loopt te schreeuwen dat ik het huis moet verkopen. Dat gaat niemand wat aan want daardoor weet ik maar al tegoed dat ik daardoor  bij voorbaat al bij onderhandelingen met betrekking tot de prijs mijn beste kaarten verlies. Ik zou het natuurlijk ook nooit aan mijn makelaar vertellen.

En ik weet zeker dat ik niet de enigste ben die zo denkt.

 

Hoe stom kun je zijn om deze situatie door te laten lekken naar potentiele kopers?

 

Dus Partymousehouse...het is een leuke gedachte maar ik denk niet dat het gaat lukken. :grin:

 

'Assumption is the mother of all screw ups'.

Ik ben blij dat dit je laaste reactie was over dit onderwerp.

 

Zeg geen dingen die ik niet heb gebezigd.

Verder wens ik niet neergezet te worden als een harteloze profiteur die misbruik maakt van anderen.

Als begin dertiger met uiteraard veel kennissen in mijn leeftijdscategorie weet ik als geen ander hoe mijn generatie ervoor staat.

(huisgekocht in dure tijd, jonge kinderen, baan op de tocht, etc.etc.)

 

In mijn omgeving merk ik wel op dat kooplust geen rol hoeft te spelen of je in de problemen komt,

maar wilde alleen duiden dat het voor mij een groot verschil maakt of je op basis van je kooplust in de problemen komt.

 

vwb de Courtage zijn we een drempelbedrag overeengekomen aangevuld met een bonus van 15% van het bespaarde bedrag.

(bespaarde bedrag = vraagprijs - aankoopprijs)

Voor beide partijen een redelijke deal denk ik.

 

 

@Psychosammie

Bedankt voor je interesse, mocht je op de hoogte gehouden willen worden stuur even een PM, of maak een nieuw topic aan.  ;)

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...