hansputters Geplaatst: 2 oktober 2013 Geplaatst: 2 oktober 2013 Hallo, De afgelopen maanden heb ik diverse OE 2.0 Experimentals uitgeprobeerd, met name v.w.b. het succesvol starten van een Hbbtv-stream. Gemene deler met die firmware was dat zoiets meer op een veredeld soort kansspel leek. Toeval of niet maar nu ik sinds een anderhalve maand de stable OE 4.0.0 van Dream ingeladen heb, verloopt het opstarten in de regel probleemloos. Maar ik liep wel tegen een vreemd fenomeen aan: het is niet mogelijk om kort na elkaar op dezelfde NPO-zender een stream te laten afspelen..... De eerste gaat probleemloos maar bij het selecteren van de volgende stream volgt de bekende pop-up "er is geen internetverbinding" . Raar maar nog veel vreemder is dat als ik dan naar een andere NPO-zender schakel de gewenste stream zonder meer af te spelen is. Concreet gezegd: voor een tweede stream (kort na de eerste) ben je verplicht van zender te wisselen. Hoe zijn jullie ervaringen, eventueel met Experimentals? Bedankt!
DIGIWIEW Geplaatst: 2 oktober 2013 Geplaatst: 2 oktober 2013 hoi dan ben je verder als ik heb ook diverse images geprobeerd newnigma 2 geen internet verbinding op de npo zenders bij zdf loopt het soepel door maar bij sat 1 vox krijg je wel dat hij zegt naar de reclame gaan we verder maar vervolgens blijft hij draaien dan wel zoeken niets dus blijft hangen op het begin bij de npo is het net wat je zegt de ene keer wel de andere keer niet maar meestal niet blijft hangen op het begin bij de image van dream iets beter maar nou dat je zegt ha geweldig ben weer terug bij pli 4.0 deze loopt als een zonnetje geen hbbtv (wat tocht niet goed werkt) maar uitzending gemist wat wel werkt zonder nukken ander images heb ik niet gebruikt hoop dat je hier wat aan hebt Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
hansputters Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2013 Hallo Digiwiew, Bedankt voor het delen van je ervaring! Kennelijk staat dat hele Hbbtv-gebeuren dus nog in de kinderschoentjes... (de eerlijkheid gebiedt me te bekennen dat Hbbtv op onze Philips nou ook niet bepaald foutloos werkt) Voorlopig houd ik het toch maar bij de (een) image van Dream want ik gebruik sinds een half jaar een DVB-C USB tuner en gelet op de vele draadjes lijkt die stick binnen het OpenPLi-platform voor allerlei probleempjes te zorgen. En nu ik mijn abo bij CDS heb opgezegd, is die USB-tuner belangrijker dan ooit voor me geworden.
DIGIWIEW Geplaatst: 3 oktober 2013 Geplaatst: 3 oktober 2013 gewoon nog ff afwachten gaat wel komen vroeger of later Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
ejdv Geplaatst: 3 oktober 2013 Geplaatst: 3 oktober 2013 Hi, Ik gebruik de Experimental 2013-09-03, 2013-10-01-tarball, en kon in eerste instantie gewoon stream na stream afspelen (heb het geprobeert op NED3). Het navigeren gaat een klein beetje stroef, telkens pagina laadt, maar is nog binnen de grenzen van toelaatbare. Alleen het spoelen en skippen in een stream gaat niet. Na een tijdje heen en weer navigeren krijg ik ook die "kan geen verbinding met het internet maken" melding. Heb daarna ARD en ZDF geprobeert. ARD gaat ook maar 1 keer goed, daarna stokt het. ZDF werkt eigenlijk perfekt. Navigeren gaat vrij vlot, afspelen met spoelen en stream na stream zonder problemen. Denk persoonlijjk dat het probleem meer aan de provider zijde zit dan aan de box zijde. ZDF laat zien het heel goed kan. Gegroet, E.J. Vu+ Uno 4K SE (DVB-S2X) - Vu+ Solo² (DVB-S2) - Vu+ Zero (DVB-S2) VTi 15.0.0 Quattro LNBs (13.0 ° E - 19.2 ° E - 23.5 ° E) EMP Centauri Multiswitch 13/8
hansputters Geplaatst: 4 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2013 Hallo Ejdv, Bedankt voor het delen van je kennis! Ik begrijp nu dat er wat qua Hbbtv bij de Experimentals de afgelopen tijd geen ontwikkeling geweest is. Voor wat het waard is: gisteravond was het op NPO 2 (HD) mogelijk de ene na de andere stream te selecteren en te bekijken (!) zonder enige waarschuwing. Toeval? Wat me trouwens ook opviel: het aanbod van streams is onderling verschillend bij de NPO-zenders! Fijn weekeinde
icesat Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 (aangepast) Toeval of niet maar nu ik sinds een anderhalve maand de stable OE 4.0.0 van Dream ingeladen heb, verloopt het opstarten in de regel probleemloos. Bij mij werkt sinds anderhalve maand geleden HbbTV op de NPO zenders ook weer prima op een dm800se. Maar dat ligt volgens mij aan de wijzigingen/toevoegingen die de NPO toen aan hun HbbTV dienst heeft gedaan (± 2 maanden geleden) Ik gebruik het allerlaatste DMM experimental OE2.0 image met GP3.2 plugin. Wat nog niet goed lukt is het verder afspelen van de uitzending wanneer ik die verder of terug gespoeld heb. Pauzeren en verder afspelen van de uitzending werkt wel. 6 oktober 2013 aangepast door icesat
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen