Ga naar inhoud


Canal Digitaal kaart defect, CI-module of receiver óf diseq..


Tureluur

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem dat ik niet snap. Ik heb een Digicorder HD SD plus DVR, Astoncrypt module met V2.26 en een oranje CD-kaart.

 

Sinds een paar weken liep het geluid van opnamen niet synchroon na versneld spoelen. Even een live uitzending kijken tussendoor [paar tellen] , verder in opname : geluid weer synchroon...

 

Gisteren plotseling : geen NL1-3 ontvangst, wel RTL4 etc. Geen BBC FTA ontvangst....  

Vanmorgen geen enkel beeld meer...

 

Heb alles nagekeken over instellingen schotel. Alles gemarkeerd en daarna instellingen volgens web gedaan. Vervolgens signaalsterkte en kwaliteit in menu Digicorder opgezocht voor SBS6.

Vervolgens elevatie veranderd : geen beter signaal. Richting gedraaid : geen beter signaal.

Sterkte maximaal 90 dB. Kwaliteit 'nul' , alleen bij E28,5  4dB kwaliteit.

 

In het menu zie ik wel de Astoncrypt met alle gegevens. Maar er staat 'geen kaart aanwezig', wát ik ook

doe met de kaart. Chip naar boven en die eerst erin; weet ik. Geen beeld.

 

Gek genoeg zegt hij zelfs bij BBC SD 'gecodeerde uitzending'... dat is toch FTA ???

 

Wie kan mij zeggen wát er stuk is aub ????     :eek:

 

 

 

 

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je geeft weinig informatie over je opstelling.

 

Er lijken drie dingen aan de hand:

-je schotel staat te ver naar het westen gedraaid, en je elevatie is nu te hoog

-er is iets technisch aan de hand met je kaartlezer of chip van de kaart

-als je een ontvangst van 90 db hebt, klopt er iets niet, dat is extreem hoog. 18 is al veel.Dat zou ook aan je software kunnen liggen.

 

Er zit niets anders op dan stap voor stap te onderzoeken en uit te sluiten.

 

Te beginnen met de Astoncrypt die zegt geen kaart te zien.

Daarna de schotel. BBC zit ook gecodeerd op Astra3.

Check ook daarom je Disecq, daar kan ook iets mis mee zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe oud je ontvanger is, maar het kan ook zijn dat de voeding kapot is.

 

Als je wat meer informatie geeft over je uitrusting, wordt het gemakkelijker meedenken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een Smartcard kan stuk, maar ik heb het heel zelden voorgehad. Eigenlijk alleen in de Seca-1 tijd dat men zelf met MKFind aan het sleutelen ging. MK0/SK0 kaduuk, Clockfrequentie te hoog en zelfs een enkele keer in een Humax+Aston CI die in de zomer te heet werd.. Kaart was toen bijna vloeibaar..

 

Het moraal van dit verhaal: Steek de kaart eens in een gecertificeerde ontvanger. Misschien weet je iemand in de buurt. Als de kaart daar ook niet werkt (en hem dus ook niet ziet!!) dan wordt het tijd voor een nieuwe. Dus alleen als de gecertificeerde ontvanger een melding geeft als 'Insert Smartcard' o.i.d. Dus *niet* als hij geen beeld geeft..

 

Zet de gecertificeerde ontvanger op SBS6 (*niet* de SBS6 HD) en vraag een heractivatie aan.. Als je kaart werkt heb je binnen 1,5 uur (vaak eerder) weer beeld op je kaart..

 

Geeft de kaart na deze 2 opties nog steeds niks dan is het handig om nog eens met CDS in contact te treden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard 7. Bedankt voor je reacties.

De schotel staat weer exact in dezelfde positie. Vanuit die positie ben ik per graad stapjes in elevatie omhoog en omlaag gegaan. Van "nul" tot "30" . Rond 27,9 is het signaal het sterkst. Toen in het horizontale vlak gedraaid,

zelfde resultaat. In deze positie had ik een signaal tot 94 dB.[ In Portugal heb ik een 120 cm schotel, daar heb ik 110 dB signaal...].

De 'kwaliteit' is nu bij  28,5 E 4 dB. Het balkje is dan geel. Voorheen had ik 8 á 9 dB aan 'kwaliteit'.

 

Ik denk dat de Can+ kaart overleden is. Dit omdat de DVR wél de Astoncrypt 'ziet' [en ook kan uitlezen qua softwareversie etc].

De ontvanger is uit 2010. Ik heb in huis ook een paar TV's met digitenne. Met één TV heb ik jaren problemen gehad met de CAM's.

Die overleden ongeveer elke 8 maanden. Dan kreeg ik eerst blokjes in beeld in de NL-zenders, als ik de cam uit de TV haalde was

het beeld goed. Later vielen dan ook RTL etc weg, en moest ik de CAM vervangen...

 

Hoe vaak komt het voor dat de Can+ kaart stuk gaat, en hoe vaak de CAM ? Wat zijn de verschijnselen, dan kan ik verder stappen ondernemen [nwe cam of CAN+ kaart...

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan geen reden bedenken dat een CI CAM (en kaart) zomaar stukgaat. Als dit in een bepaalt apparaat meer dan eens voorkomt moet je garantie gaan claimen. De ingebouwde CI(+) sloten moeten voldoen aan de internationaal gestelde en aangenomen standaard. CI kan stuk gaan door kortsluiting (pennetje verbogen bij eerste keer insteken), overspanning e.d. Heb al jaren een AlphaCrypt in mijn TV en geen probleem.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net iemand gesproken die er meer van af weet. Morgen breng ik heb DVR / CAM /Kaart ; hij gaat even alles 'pluggen' om te zien wat er wel-of-niet 'played' ..... Alleen de diseq's kan hij niet testen... Zijn dat nog 'objects of interest'??      :ph34r:

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de TV idd garantie geclaimd 'eigen gebrek' [na 5 jaar; laatste twee jaren klagen bij fabirkant TV...]. Kreeg een compleet nieuwe TV zónder afschrijving of bijbetaling. Nu was ik ze ook wel érg een het 'stalken' op forums. Vooral in Indonesië en Thailand vonden ze dat niet zo leuk [gaan ze net digitenne introduceren ; 60 miljoen aanmeldingen verwacht...]. Nu geen enkel probleem meer met Digitenne [ Met LG en Panasonic TV's ook nooit problemen mee gehad..].

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Te oordelen aan je resultaten bij het uitrichten van de schotel denk ik dat je eerst eens moet beginnen die weer optimaal uit te richten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CEESV ; Als morgen blijkt dat DVR / CAM / Kaart idd geen problemen hebben [maar ik denk dat één van de drie RIP is...], dan kan degene die voor mij morgen het spul nakijkt idd de schotel 'professioneel' uitrichten !!!   :sick:

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We horen graag wat er geconstateerd wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard 7. Bedankt voor je reacties.

De schotel staat weer exact in dezelfde positie. Vanuit die positie ben ik per graad stapjes in elevatie omhoog en omlaag gegaan. Van "nul" tot "30" . Rond 27,9 is het signaal het sterkst. Toen in het horizontale vlak gedraaid,

zelfde resultaat. In deze positie had ik een signaal tot 94 dB.[ In Portugal heb ik een 120 cm schotel, daar heb ik 110 dB signaal...].

De 'kwaliteit' is nu bij  28,5 E 4 dB. Het balkje is dan geel. Voorheen had ik 8 á 9 dB aan 'kwaliteit'.

Stel jij wel in op FTA zenders? Alleen dan weet je zeker dat je de juiste satelliet(en) te pakken hebt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07.  Ik zet de DVR op het kanaal van BBC1 . Dan kan ik via het menu 'signaal en kwaliteit' zien op de monitor. Dan verander ik de hoek horiz óf vert en kijk naar de signaalsterkte. Maar het stomme is dat nu ook bij FTA staat 'voorwaardelijke toegang' ... Ik heb nog zo'n oude groene CAN+ kaart liggen, met die werkt het ook niet...  Overigens zelfde procedure met SBS6 gedaan ; zelfde resultaat!

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBC one zit ook gecodeerd op 10 E.  Weet je zeker dat je schotel goed staat en dat je via de juiste diseqc toevoer deze zender ontvangt? 

Er zitten zat FTA zenders op Astra 2. Waarom pak je geen ander eenduidige zender, zoals bv Capital tv?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eduard07. Heel aardig van je, al deze tips. Alleen heb ik een schotel uit nood [woon vér buiten dorp], niet uit hobby. Voor mij moet het gewoon werken. Werkt het niet, dan vind ik het NIET leuk om te puzzelen. Het is meer bij gebrek aan deskundige hulp dat ik iets zélf probeer... Maar morgen gaat de hardware naar een liefhebber. Ik laat weten waar de clou zat....  :rolleyes:    ... Kan ik trouwens in de illusie leven dat CD mijn SC gratis omruild als deze stuk is? Ik kan er niets over vinden... KPN heeft me wel 5x [voor 3 TV's] de laatste 6 jaar een nieuwe kaart gestuurd. Ook nieuwe CAMS overigens..[4x..]  GRATIS...   :blush:   Wat ik zie is € 79 ... of mét CAM € 139 ... Of op MP...

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...