Ga naar inhoud


Probleem met installatie VTI op VU+ Solo 2


Rivellino

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen heb ik een VU+ Solo2 receiver.

Zoals op het forum staat aangegeven ben ik me dapper in de voor mij nieuwe wereld van de enigma2 Linux receivers gestort.

Maar op dit moment kom ik niet verder met installeren.

 

Uitgevoerde stappen:
- Harddisk ingebouwd (640 GB), geinitialiseerd en geformateerd ((EXT3, 1 partitie)
- keurig de tutorial Installatie Image VTi van deze website gevolgd.Een installatie Image VTi (http://www.vuplus-support.org, vuplus solo2 aktuell image-vusolo2-20121220180502).

De 2 coax-kabels van mijn schotel aangesloten op de Solo2 (een quatro LNB, gericht op Astra 19.2E, die al tijden goed werkte op mijn oude SAB Explorer receiver).

 

Na afronding van deze installatie kreeg ik niet het beloofde scherm met de gekleurde ogen, en ook geen VTI menu.

 

Uiteindelijk heb ik besloten een andere image te installeren: VTi "Vu+ Team Image Solo²" - V 6.0.1 - 18.08.2013.

Dat resulteerde wel in het scherm met de gekleurde ogen, en het VTI menu. Ik voelde me al heel gelukkig.

Ook is het gelukt om de netwerkverbinding tussen de Solo2 en mijn internet-router werkend te krijgen.

Ik heb CCCAM 2.3.0 geinstalleerd (met en zonder OSCAM 1.20) en Fastscan en Satfinder.

Ik heb de CD Fastscan zenderlijst geladen (626 zenders, zonder de HD zenders).

Maar ik kan alleen de FTA zenders ontvangen. Mijn 2 Smartcard van CD (Setopbox pakket)  en TNTSAT worden niet herkend. Zitten keurig is de slots, met chip naar beneden). Ook als in de menuoptie Common Interface kies, wordt er geen slot met een smartcard getoond. werken bniet.
Hoe nu verder?

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites


voor het VTI image is voor een softcam een separate configuratie nodig,

die kun je dus ook middels  het applicatie beheer downloaden uit de feed

 

dan is die natuurlijk default uit de feed geladen / dus niet persee voor de TNT-sat kaart bruikbaar zonder aanpassingen

aanpassingen kun je doen met DCC_E2.exe versie 1.5 (ftp tabblad > naar /etc gaan > op cccam.cfg staan > rechtermuisknop)

 

maar uh dat:

Ja. Er staat een groen vinkje bij. En in de infomatiebalk onder aan het TV-scherm staat ook vermeld: CCcam2 2.3.0 OSCAM 1.10.

 

is wel een heel oud gedrocht van een cardserver-client die je niet moet gebruiken.

test eerst eens CCCAM 2.3.0 puur, met basis configuratie (zonder de TNTsat)

 

wil je wel TNTsat direct kunnen gebruiken zul je een echte "verse" Oscam moeten nemen zoals 8940, zonder die cccam client.

voorbeelden te over betreffende TNTsat werkende krijgen op sat4all.

 

ciao

It Hurst Me Too

Karen Dalton

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik richt me voorlopig op het werkend krijgen van de Canaldigitaal zenders. Ik heb de CCCAM 2.3.0 (puur) weer geinstalleerd.

Onder de grijze informatiebalk van de zender (bijv. NED3) staat nu vermeld CCcam2 2.3.0.  In het grijze vakje daarboven staat een wit kruisje. En in het vakje met gekleurde blokjes daarboven staat Atile HD.

En daarboven staat een grote 3 en 19.2E.

In het vakje daarnaast staat NED3 en CANALDIGITAAL.

Daarnaast staat DVB-S. In dit vakje is het kwart links-boven groen.

In het vakje daarnaast is de onderste helft groen, en daar staat 95%. In de bovenste (grijze) helft staat 0%. In het begin is dit soms even oranje, en staat er bijv. heel eventjes een getal (bijv33%). .

 

Ik vind nog steeds geen CD smartcard. In de menuoptie Common Interface (slot 1), wordt geen smartcard getoond.

Hoe verder?

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou gewoon in het openwebinterface even een screenshot grabben opslaan en in je bericht (gebruik volledige editor) erbij plaatsen

dan heb ik iets minder moeite met de tekst

 

en

 

in het webinterface van de cccam kunje ook zien of de kaart herkent wordt en de entitlements kloppen

ip_vandeVU:16001

ciao

aangepast door Tonskidutch

It Hurst Me Too

Karen Dalton

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom steeds verder in de wondere wereld van de Linux receivers. Ik heb de Openwebif gevonden. Bijgaand een screenshot van mijn TV scherm, en een PDF-bestandje met gegevens van mijn Solo2.

Het webinterface van de cccam  geeft aan dat er een card herkend word (de TNTSAT card). De Canaldigital card (SECA2-/Mediaguard2-smartcard) wordt niet herkend.

 

card reader /dev/sci0handled 0(0) ecms and 0(0) emmsViaccess card Caid 500Cardserial 120XYZident fff400 - 120453ident 30b00 - 120453valid from 29-7-2010 untill 28-7-2014card reader /dev/sci1no or unknown card inserted

Heb je nog suggesties?

post-40107-0-94762600-1380821166_thumb.jpg

Solo2 mijn Box Info.pdf

aangepast door Rivellino

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft hier niks mee te maken maar ik zie in jullie skin staan hoeveel toeren jullie fan draait en de temperatuur ,is dat de plugin fancontrol2 of niet,ik maak daar zelf ook gebruik van namelijk,Tonskidutch heeft veel minder toeren en een koelere box,Rivellino zijn fan draait nogal wat toeren en evengoed 41 graden,1000 toeren draait die van mij en is ongeveer 38 graden,heeft vti zoiets als fancontrol of waar maken jullie gebruik van,Tonskidutch heeft een vu duo2 en jij een solo2 misschien dat daar het verschil in zit,1540 toeren vind ik namelijk nogal veel

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom steeds verder in de wondere wereld van de Linux receivers. Ik heb de Openwebif gevonden. Bijgaand een screenshot van mijn TV scherm, en een PDF-bestandje met gegevens van mijn Solo2.

Het webinterface van de cccam  geeft aan dat er een card herkend word (de TNTSAT card). De Canaldigital card (SECA2-/Mediaguard2-smartcard) wordt niet herkend.

 

card reader /dev/sci0handled 0(0) ecms and 0(0) emmsViaccess card Caid 500Cardserial 120XYZident fff400 - 120453ident 30b00 - 120453valid from 29-7-2010 untill 28-7-2014card reader /dev/sci1no or unknown card inserted

Heb je nog suggesties?

Seca 2 wordt volgens mij niet herkend met cccam 2.30 Probeer eens een oudere (2.09 of 2.21)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt inderdaad carlo666 seca 2 werkt niet met cccam 2.30

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de oude versie CCCAM 2.2.1 geïnstalleerd.

Mijn 2 smartcards worden allebei herkend :

Available shares: 2+----------------------+--------+----+--------+------------+-------+-------+| Host                 | Type   |Caid| System | Providers  |Uphops | Nodes ||                      |        |    |        |            |Maxdown|       |+----------------------+--------+----+--------+------------+-------+-------+|/dev/sci1             |sci     | 100|seca    |0,6a        |0   11 |       ||/dev/sci0             |sci     | 500|viaccess|fff400,30b00|0   11 |       |+----------------------+--------+----+--------+------------+-------+-------+

Ik heb de zenderlijst van Canaldigitaal opnieuw geladen (626 zenders). Maar ik krijg geen beeld. Ook niet meer op BVN, wat eerst wel het geval was.

Mogelijk is mijn tunerconfiguratie niet goed. Kan ik deze configuratie in OpenWebif zichtbaar krijgen?

 

 

post-40107-0-19986900-1380830867_thumb.jpg

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via cccam 2.30 had je wel beeld op bvn als ik jou goed begrijp,ik vraag dit omdat het veranderen van cccam geen veranderingen aanbrengt in je tuner instellingen ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...