Ga naar inhoud


Probleem met installatie VTI op VU+ Solo 2


Rivellino

Aanbevolen berichten

Wat zijn je tuner instellingen dan op dit moment ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De 2 coax-kabels van mijn schotel aangesloten op de Solo2 (een quatro LNB, gericht op Astra 19.2E

je tuner A instelling is dus simpel   of was het enkelvoudig 19,2 zonder diseqc (weet ik het zelf niet meer :) )

en niet 19,2 19,2 via diseqc a/b

 

tuner B identiek instellen. <<<

edit: hierna even een manuele scan uitvoeren op satelliet posiite 19,2

met netwerk zoeken ja

met wissen ja

 

heb je ook in /etc/cccam.prio

P: 0100:00006a, 0500:000000 staan?

 

en stell EMM THREADS = 4 in de /etc/cccam.cfg zonder hekje#

ciao

aangepast door Tonskidutch

It Hurst Me Too

Karen Dalton

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost.

De tuner A en B instelling is nu : eenvoudig, enkel , Astra 19.2E, zonder diseqc.

 

En m.b.v. DCC E2 heb ik de volgende instellingen aangepast:

In /etc/cccam.prio

P: 0100:00006a, 0500:000000 staan?

in de /etc/cccam.cfg

EMM THREADS = 4

 

Ik heb alle zenders uit mijn STBP pakket beschikbaar via mijn Solo2. Ik ga nog even zoeken op het forum of en hoe ik TNTSAT beschikbaar kan krijgen.

 

Wat betreft de onduidelijkheid over mijn LNB: Ik he een simpele LNB, waar ik 4 coax-kabels op kan aansluiten. Dat zal wel een Quad LNB heten. Momenteel gebruik ik 2 coax-kabels.

 

De afgelopen dagen heb ik veel geleerd over de voor mij nieuwe wereld van de Linux E2 receivers. Veel dank voor jullie hulp en geduld.

En ik ga nog lekker verder met mijn ontdekkingsreis.

post-40107-0-10567300-1380875949_thumb.jpg

post-40107-0-50343100-1380876497_thumb.jpg

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet dat ik het draadje van Rivellino bezoedel, maar het gaat over hetzelfde onderwerp, maar een ander probleempje:

Ik heb VTI 6.0.2 geflashed om de VU+ solo2 (er stond VTI 5.1 op) en ik moet zeggen: binnen de 10 minuten beeld.

Wat gespeeld met de image en ik ben toch wel flink tevreden.

Maar ik bots op volgende problemen:

- ik krijg mijn toetsenbord (Logitec K400) niet werkend. Dat had me de vorige keer ook wat inspanning gekost, en ik dacht dat ik een tweetal applicaties heb gedownload, maar ik vind dat niet meer terug

- al de zenders van A2 zijn niet te selecteren. (ik heb de tunerconfiguratie m.i. goed gedaan (eenvoudig met volgorde A = A1, B=A3 en  C=A2 (D=niets) net zoals bij de vorige versi, maar toch werkt het niet. Ik heb wel nog geen volledige scan gedaan, en geen zenderlijst  ingeladen, behoudens de fast scan lijst van TVV (mijn vrouw wou ook wel kijken gisterenavond).

Dus doe ik even een beroep op jullie expertise

aangepast door jan72
Link naar reactie
Delen op andere sites

onder de extensies heb je rode knop (beheer extensies) en daar krijg je nadat de feedlijst opgebouwd is te zien wat je kunt downloaden

ik doe het even uit het "blote" hoofd maar dacht dat de logitec driver onder systeem plugins zijn opgenomen

 

heb je na het flashen en instellen ook al eens een complete herstart uitgevoerd via afstandbediening? dan nogmaals kijken in de tunerkonfiguratie of a2 er nog in staat... zo niet nogmaals instellen

over volgorde kunnen we dit stellen: wat boven aan de schotel per diseqc poort aangesloten is wordt aan de tuner a/b/c/d idem ingesteld

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

It Hurst Me Too

Karen Dalton

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even geprobeerd, maar toch, ik krijg rare dinges: in de lijst van TVV zitten de zenders op 28,2° E (Astra 2) niet in (staan er wel maar zijn niet te selecteren) en na een volledige (automatische) scan krijg ik ze wel.

Ik kan ze er bij zetten, via bouquet verwerken, maar ik dacht dat dit niet de bedoeling moest zijn...

In de feedlijst staat de driver voor de K400 (Logitec) niet in (ook niet na updates edm...) Zou het kunnen dat ik niet de juiste versie van VTI heb geflashed?
PS: van VTI 6.0 niets dan lof; draait precies nog vlotter dan 5.1 al deed

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry ik deed het uit het "blote hoofd" ik start nu eens het applicatie beheer

het staat onder kernel modules

 

hid-logitech
hid-logitech-dj

die heb je voor de k400 nodig

 

betreffende de 23,5 Oost, uhm heb ik niet echt een plan of idee wat er scheelt

of je hebt 23,5 Oost of niet

is de diseqc in orde ?

is de tuner configuratie in orde ?

ciao

It Hurst Me Too

Karen Dalton

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog niet in de mogelijkheid geweest te proberen.

De zenders van A2 (28.2° E) heb ik wel in een ander bouquet gestoken, maar krijg ik niet in de fast scan lijst van TVV

Maar dat is niet echt zo'n probleem

 

Die kernel modules zoek ik deze avond even (ik dacht echter dat ik dat al gedaan had, maar misschien erover gekeken)

Voor de rest, niets dan lof voor VTI 6.0.2

(en de standaard skin is m.i. zeer modern en oogt zeer professioneel)

 

Al bedankt voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren dan eindelijk tijd gehad' en ja hoor' het werkt: deze tekst met mijn logitec toetsenbord geschreven op de VU  bedankt TD voor jouw hulp (ik zocht onder de letter L van het merk' maar ik had beter moeten kijken)

De zenderlijst is iets raar' maar ik kan ermee leven' misschien als ik eens een standaard lijst inlaad' dat het over is. nu heb ik een speciaal bouquet met de zenders van 28'2 E die ik wil bekijken.  toch even wennen dat qwerty klavier

bedankt nogmaals en tot op het volgende probleempje 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...