Ga naar inhoud


Installatie Openpli4


Andrija

Aanbevolen berichten

Netjes de nieuwe firmware op een usb stick gekopieerd (fat32)

Vu box uit stick geplaatst.

Inschakelen na een poos het oude Pli beeld.

Even later wordt de verschijnt mededeling nieuwe divice gevonden.

Keuze muziek video of foto.

Wat doe ik fout.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beetje vage informatie maar ondanks de tekst "Vu box uit stick geplaatst" begrijp ik misschien wel wat je bedoeld.

 

Als je een Image wilt flashen heeft het de voorkeur om de USB-stick op de Image na volledig leeg te laten, het hoeft niet maar voorkomt ook eventuele problemen.

De nieuwe Image bestaat uit een map genaamd vuplus met daarin in jouw situatie een map solo2 en daarin weer 2 of 3 files met de extensie .bin

Ik veronderstel dat jouw ontvanger de USB-stick wel ziet maar de daarop aanwezige Image niet als dusdanig herkend.

Misschien nog even checken.

 

Ook ga ik ervan uit dat als je de ontvanger met daarin de USB-stick aan de voorzijde met de schakelaar aanzet na enkele tellen in de display de boodschap verschijnt Press Power.

Zo ja, dan moet je op de blauw verlichte Power knop drukken.

Zo niet, wat komt er dan wel te staan?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de stick heb ik alleen een directory solo2. Inderdaad de files. Met de stick in de VU komt gewoon het oude Pli scherm en na enkele seconden van nieuw divice.

Dus vermoed ik ook dat de box de files niet vind herkend. Misschien op een lege usb stick zonder directoy's , een oplossing?

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als er toevallig ook een bestandje noforce staat dan die gewoon eenzamen naar force. Als je de stick erin doet en herstart (power off!) en na een minuutje power on... Start de update vanzelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere stick proberen, sommige sticks durven al eens moeilijk doen.

 

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de stick heb ik alleen een directory solo2. Inderdaad de files. Met de stick in de VU komt gewoon het oude Pli scherm en na enkele seconden van nieuw divice.

Dus vermoed ik ook dat de box de files niet vind herkend. Misschien op een lege usb stick zonder directoy's , een oplossing?

 

Misschien staat er wel de goede map maar omdat jij schrijft dat je alleen de map solo2 hebt staan toch nog voor allee zekerheid opnieuw.

In de Root van de USB-stick moet de map vuplus staan en daarin de map solo2.

 

 

Moet je niet op plus of min steken voor op de ontvanger drukken om het software te vinden. Dit was mij ook ontschoten en even een vingeraanwijzing en hup daar was het weer de weefsels ging weer draaien en raderen.

 

Ik weet natuurlijk ook niet hoe dit gaat bij solo2

 

Dan heb je mijn vorig bericht niet goed gelezen waant daarin schrijf ik dat je op de blauw verlichte Power knop moet drukken i.p.v. op ChUp of ChDn.

De Power knop is een soort blauw verlichte tiptoets aan der linker voorkant.

 

Dit staat ook beschreven in de How-To installatie VTI bovenin dit forum.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Een opmerking bijna elke dag is er een update O3 en O4. Waarom O4 de primaire firmware laten zijn en daar op concentreren. Hopelijk gooi ik nu niet weer een knuppel in het hoenderhok.

 

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat er op jongens. Nu even zien wat ik allemaal moet aanpassen. Heb beeld heb kunnen inloggen DCC. Nu even kijken welke plugin's ik nodig heb.

Zonder jullie was het niet gelukt. Top

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...