Ga naar inhoud


oude nederlandse satellite bladen


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Ik was de boel eens aan het opruimen, van die oude Nederlandse satellite bladen de oudste kwam uit 1998 FSW oftewel free satellite watcher wat later is overgegaan in Veronica satellite, wat nu weer totaal tv is. Toch wel leuk die oude meuk eens door te bladeren. Er stond toen veel meer info in, en testen. Hebben er nog leden meegewerkt aan het onderdeel ( baas op eigen beeldbuis ) ?

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


In mijn jeugdjaren (70's en 80's) en ook in de 90's had je het tijdschrift Break Break wat later RAM werd. (Radio Amateur Magazine).

Daarin werd op een gegeven moment een gedeelte van het blad besteed aan de satelliethobby. Het is toen al bij me gaan broeien.
Eerst 4 Watt 27Mc bakkies. Toen stoute bakkies met flink vermogen (tot 400W op SSB blazen haha). Later een BBS packet radio station gedraaid (NL3SMG en NL3BXT) en later aan de zend en ontvangsttechniek verslingerd geraakt. Breedbandscanners, satellietTV, Korte golf ontvangers, CODE 3 digitale ethersignalen decoderen, semafoon
monitoren, 2mtr ect. Jammer dat die blaadjes niet meer bestaan.
Inderdaad veel zelfbouw en gezellig gefreubel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan RAM bewaar ik ook nog warme herinneringen. Ik heb heel wat uren listings in mijn vic-20 ingeklopt. We hadden toen nog geen cassetterecorder om het programma op te slaan. Ik tikte dan samen met pa de listing erin en dan run.... syntax error in line....

En dan debuggen, en na een poosje liep het dan eindelijk. En dan bleef de computer hele weekend aanstaan en dan maar spelen.

Week erop tikten we weer een andere listing erin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze ook lang bewaard, ik denk ook van rond 1998 tot rond 2004 denk ik. Het heeft toch wel lang geduurd tot ik die tv gidsen in de containerbak heb gedaan. Dat blad was onmisbaar toen ik kon kijken naar de C+ zenders in 2002 2003. Ondertussen al 10 jaar geleden.

TV Satellite vond ik beter dan FSW, want in TV satellite stond het zenderlogo afgebeeld, zo vond ik de zenders gemakkelijker terug.
Momenteel heb ik enkel nog "TV Blad" voor de Belgische digitale kabel tv zenders, maar ook deze gaan elke week netjes de papierbak in.

Zelfs de programma's van RTL4 en SBS6 staan er in, wat zijn we daarmee in België, als we ze toch niet kunnen kijken?
Welke Nederlandse gids is ook zo goed om de programmatie te tonen van VTM, Vier, Vijf, 2Be, Vitaya, ...

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...