Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb even een vraagje.. We hebben een tv op de slaapkamer gezet.

We wilden daar de dreambox op aansluiten, maar die had geen internet verbinding daar.

(Boven doet hij het wel)

Nu hebben we de netwerkkabel door gemeten, en donker groene draad doet het niet.. :(

We hebben ook de laptop er aangehangen, en die heeft wel verbinding via die kabel..

Heeft de dreambox echt perse groen nodig op nr 6?  Of kunnen we ook kleuren omdraaien in de stekker en zoja welke dan?

post-69253-0-68076100-1380878763_thumb.png

(Dit moet dan aan beide kanten gelijk zijn van de kabel neem ik aan ;) )

T is n.l een beetje moeilijk om gewoon de kabel te vervangen, want die loopt over het plafond!

Ik hoop dat iemand kan helpen!!

Groetjes Catoo

Geplaatst:

Als de laptop het wel doet dan zou de dreambox het ook moeten doen. Niet een los contactje in de stekker zitten? Dit kun je testen door de laptop er weer aan te hangen en de kabel wat wiebelen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Normaal krijg je de internet verbinding via je modem of router. Deze deelt de IP reeks uit via het DHCP protocol. Dit kan allemaal gewijzigd worden, maar ik ga uit van een standaard situatie. Als zowel je TV, laptop en Dreambox hierop instelt, zal je verbinding vanzelf werken. Mits kabel goed is natuurlijk. De ader paren zijn niet 1 op 1 door te verbinden. Kijk even op internet.

Geplaatst: (aangepast)

Catoo je aanname is CORRECT bij een normale ethernet patchkabel is alles 1 op 1

De kleuren doen er dus niet toe zolang de stekkers er aan beide uiteinde IDENTIEK aan zijn geknepen.

pootje 1 + 2 is een paar

pootje 3 + 6 is een paar

pootje 4 + 5 is een paar

pootje 7 + 8 is een paar

100 mbit gebruikt andere paren dan 1000 mbit, denk dus dat je laptop een gigabit kaart heeft

aangepast door Tuurtje
  • Moderator
Geplaatst:

Aangezien je getwiste aderparen hebt zal wanneer je willekeurig de kleuren monteert de snelheid van de kabel de specificaties niet meer halen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Correctie: nog ff wat nagelezen: http://bnoack.com/index.html?http&&&bnoack.com/data/cables/CAT5.html

ader op 1,2,3 en 6 ben je nodig voor 100 Mbit. Dus zie dat je deze pinnen goed krijgt met nog goede aders.

Maar wat is doorgemeten. Met zo'n flutmetertje krijg je geen idee hoe de andere aders er aan toe zijn. Heb je wellcht een schroef oid door de kabel gedraaid? of te hard getrokken aan de kabel? Soms geleidt een ader nog wel stroom maar is de impedantie totaal out of specs.

En daarmee ongeschikt voor netwerk toepassing.

Enne met de laptop wel connectie: Volgensmij kan ook een laptop geen connectie krijgen als groen dood is. Ik ga er dan maar vanuit dat je per abuis vergeten bent de wireless kaart uit te zetten en de verkeerde conclusie getrokken hebt.

aangepast door theparasol

Hallo,

Ik wilder even laten weten: HET IS GELUKT!!!

Vooral door jou Tuurtje :)

Hebben gewoon groen/wit geruild met bruin/wit en groen en bruin ook omgedraaid en klaar!!!

(hoe logisch eigenlijk ook hahaha)

Thanks iedereen voor de reacties ook!!!

Groetjes Catoo!

aangepast door catoo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...