Ga naar inhoud


Energiezuinige Digitenne receiver


rogervdh

Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik de standaard KPN Digitenne (Topfield TF6000COK) ontvanger in gebruik. Ten eerste heb ik nu een losse DVB-T ontvanger en losse harddisk recorder (verbonden via scart). Alleen al de Topfield receiver gebruikt 8 watt in standby en 9 watt in gebruik. Het is een hele eenvoudige, basic ontvanger en het is niet van deze tijd dat deze 24/7 zoveel stroom gebruikt (uitschakelen is geen optie, vanwege de timers). Graag wil ik overstappen op een ontvanger met deze kenmerken:

  • DVB-T receiver, incl. harddisk recorder
  • Standby 0,25 tot 1 watt
  • Optioneel: evt. DVB-T2 voorbereiding
  • Optioneel: netwerkaansluiting met mediaplayer mogelijkheden.

Ikzelf kwam op Ferguson (http://www.ferguson-digital.eu/en/hd-receivers.html) wel wat receivers tegen die bovenstaande specs halen. Heeft iemand ervaring met dat merk en dan in combinatie met Digitenne? Andere suggesties zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik werk met de Ferguson ariva 252 combo,deze ontvanger is vrij kompleet en niet duur.naast sattelietontvangst kan deze combo ook dvb-t en dvb-t2 aan.Ook de audio ac-3 nodig voor de franse HD zenders(dvb-t) word ondersteund.Bevat een ci-gleuf en een cardslot waar de digitenne kaart los ingaat omdat deze ontvanger ook conax ingebouwd heeft.(nodig voor de encryptie van digitenne zenders).De ontvanger kan ook door middel van een schakelaar achteraan uitgezet worden om stroom te besparen.Hij kan ook verbonden worden met het netwerk.Wel ingewikkelder dan een losse dvb-t ontvanger.opnemen kan op externe harde schijf,maar enkel 1 zender zonder een 2de te kunnen bekijken.nadeel is dat als er nieuwe software geinstalleerd wordt de zenderlijst weg is.deze moet eerst opgeslagen worden en later er opnieuw ingezet.het is meer een hobbyontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top, ik heb de Ferguson Ariva 252 Combo juist op het oog. Heeft DVB-T2 (waardeloos nu, maar wie weet in de toekomst) en S2.

 

De ontvanger kan dus in het CA slot reeds een Conax kaart aan. De ontvanger heeft een CA-slot en CI-slot. Het was me niet duidelijk welke encryptietechnieken door het CA-slot reeds ondersteunt worden, maar Conax dus ook! Dan zou de Ariva 152 Combo in principe ook al voldoen. Weet je toevallig welke encryptietechnieken, naast Conax, door het CA-slot allemaal ondersteund worden?

 

Verder zou ik nog graag willen weten of de LAN aansluiting 100 MB/s Fast Ethernet of 1 GB/s Gigabit Ethernet is.

 

Daarnaast heeft Ferguson standaard multi-room. Dus één smartcard in de master, terwijl andere receivers (slaves) dan via de ethernetverbinding gebruik kunnen maken van die smartcard in de master. Daarbij is (standaard) slechts één slave mogelijk, lees ik overal. Dat is één slave tegelijk of kan überhaupt maar één slave gekoppeld worden aan de master?

 

Laatste vraag: is het wel mogelijk om iets op de HD op te nemen en iets anders van de HD te bekijken?


Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kan slechts 1 slave gekoppeld worden aan de master.

ontvanger is standaard conax voor de kaartlezer.digitenne kaartje werkt hierin perfect.

Wat ci-modulle betreft kan ik niets over zeggen omdat ik er geen in gebruik heb.

HD opnemen kan,maar een programma opnemen en op het zelfde moment naar een ander kijken kan niet.Hoewel er in de handleiding staat dat het wel kan als het op te nemen programma en het bekeken programma uitzenden op dezelfde frequentie.Zelf heb ik dit nog niet getest.

lan zal 100MB/s zijn en werkt ook op wifi. (stick moet wel de ralink Rt5370 chipset bevatten of het werkt niet.)

dvb-t2 zend uit in belgie en de zenders worden perfekt ingelezen door de ontvanger.

tevens kan de ontvanger een draaibare schotel aansturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ernergiezuinig?

 

Ik heb even een rekensommetje voor je gemaakt als hij een heel jaar stand-by staat.

 

In het beste geval ga je 7 watt besparen. Dat is een jaarverbruik van 61Kw/h. En dat kost je 13,50 euro per jaar. In de praktijk ga je dat niet halen. Ik zou me dus ook niet helemaal blind staren op energiezuinig.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...