Ga naar inhoud


Topfield4000PVR, buitenland, geen CanalDigitaal


voortman

Aanbevolen berichten

Ik verblijf een paar weken in Ohrid, Macedonie. Mij lukt het niet om Ned. zenders van CanalDigital te laden. Fr. 12515H/22500 zegt dat er geen zenders zijn. Overigens, ik heb zelf deze frequentie handmatig bijgedaan. Oorspronkelijk zat hij er niet bij in de ontvanger. Ik heb van CanalDigital een e-mail ontvangen dat ik nieuwe firmware moet laden zodat mijn kaart kan gereactiveert worden.

Ik heb verschillende keren geprobeerd nwe firmware te ontvangen, ik krijg de melding dat mijn firmware OK is.

Ontvanger status is: System ID 206, loader versie A3.08, device versie v4.3.75, firmware versie TF-JPC 4.57.86, laatste update May 12 2003.

De zomer van 2012 heb ik  hier ook gezeten, toen was alles o.k.

B.V.D.

E. Voortman

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ontvang je wel andere zenders met je ontvanger? zo ja welke?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verblijf een paar weken in Ohrid, Macedonie. Mij lukt het niet om Ned. zenders van CanalDigital te laden. Fr. 12515H/22500 zegt dat er geen zenders zijn. Overigens, ik heb zelf deze frequentie handmatig bijgedaan. Oorspronkelijk zat hij er niet bij in de ontvanger. Ik heb van CanalDigital een e-mail ontvangen dat ik nieuwe firmware moet laden zodat mijn kaart kan gereactiveert worden.

Ik heb verschillende keren geprobeerd nwe firmware te ontvangen, ik krijg de melding dat mijn firmware OK is.

Ontvanger status is: System ID 206, loader versie A3.08, device versie v4.3.75, firmware versie TF-JPC 4.57.86, laatste update May 12 2003.

De zomer van 2012 heb ik  hier ook gezeten, toen was alles o.k.

B.V.D.

E. Voortman

De laatste software die ik in mijn Topfield 4000 pvr heb staan is van 16 maart  2007 en november 2011 is de laatste + de TFD downloader,  een programma om software naar jou Topfield 4000pvr te zetten. 

De ontvanger terug naar fabrieksinstellingen en dan de software 16 maart 2007 of van 2011 op je PC  downloaden en met TFD downloader en dan dmv een nulmodemkabel verbinden met de Topfield 4000 pvr en de software naar jou topfield 4000 pvr laten gaan, dit kan even duren, niet onderbreken!!. Klaar dan  sattuner uit nulmodemkabel afkoppelen en dan opnieuw opstarten en als het goed is kun je de zenders scannen.

 

Google op software topfield 4000 pvr en je ziet zelf waar je deze nog kunt vinden, succes.

 

wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik begrepen met het nul-modem, maar ik zit hier een beetje geisoleerd...een nul-modem kan ik niet vinden. Ik heb stroom, een laptop, een sat. ontvanger een tv en een prepaid internet dongel van de lokale provider.

Wat is aan de hand met de ontvanger dat ik geen nwe firmware direct van de Astra kan laden. Alles lijkt in prima staat te zijn en te werken maar toch?

Ik gebruik een CI module en mediacard oranje smartcard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet over een nul-modem beschieken. In plaats van de nul-modem, kan ook een adapter RS232/USB gebruikt worden om firmware op te zetten?

Ja dat kan ook,met de TFD downloader op je laptop (downloaden) firmware/software topfield 4000 pvr google en je vind wel wat.

Zie ook www.Satcentrale.de topfield etc. staat  een beschrijving van hoe en wat je het beste een software/firmware binnen kunt halen.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...