Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nieuw hier en ook nieuw in "Schotelland".

Mijn oude analoge JVC tv is aan het begeven en ik wil nu een nieuwe tv. Mijn voorkeur gaat uit naar de Samsung UE46F6770 tevens wil ik van de Ziggokabel af, een schotel plaatsen en een CanaalDigitaal abonnement nemen. (Ik wil o.a. de britse ITV zenders kunnen zien en die heeft Ziggo niet.)

Voor de schotelconfiguratie denk ik aan een Triax 78 met 4 LNB's en een disecq switch zoals dat zo mooi is beschreven door medelid CONNEXXION.

Nu mijn vragen:

1.  Is het mogelijk d.m.v. de ingebouwde S2 tuner in de Samsung datgene op te nemen waar je naar kijkt? (Door aansluiting van een HD recorder op een HDMI poort van de tv?)

2. Zit er een soort van timer in de Samsung waardoor je ook kunt opnemen als de TV in standby staat maar jezelf niet naar enig kanaal zit te kijken?

• Moderator
Geplaatst:

Digitaal opnemen vanaf de HDMI connector is niet mogelijk, i.v.m. copyrights.

Meestal wordt er een Harddisc aangesloten via de USB aansluiting van de TV.

Opnemen en weergeven gebeurt meestal via een menu, mijn Panasonic heeft een timer menu, voor opnamen zonder daarbij aanwezig te zijn.

De beperking is dat de tv maar kan afstemmen op een programma, het ene kijken en een ander programma opnemen is niet mogelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ok, heb inmiddels op internet gevonden dat de TV 3 USB aansluitingen heeft en ook een timer.

Mag ik er dan zonder meer van uit gaan dat ik via die timerfunctie beeld-/ geluidmateriaal kan wegschrijven naar een aangesloten USB-harddisk en dat het via diezelfde HD weer is af te spelen op de TV?

• Moderator
Geplaatst:

Je kan de gebruiksaanwijzing even downloaden en kijken of jouw gevraagde opties daarin beschreven worden.

Mijn Panasonic kan het door jou gevraagde wel.

Je kan ook even een winkel binnenlopen met een USB stick en die even in zo'n toestel stoppen en even een proefopname maken voordat je het toestel aanschaft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen