pukje Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Ik ben de tel kwijt was het niet atn->filmnet->mutichoice->canadigitaal toch heb ik het gevoel dat ik een paar overgelagen heb
D.Quijote Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 De 1ste was toch Multichoice, Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
mereltje Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 En de laatste Canaldigitaal Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Johan45 Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 De 1ste was toch Multichoice, Salu2, D.Quijote En de opvolger daarvan was Canal+ Vult u rustig aan !!!
pukje Geplaatst: 5 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2013 (aangepast) De 1ste was toch Multichoice, Salu2, D.Quijote Daarvoor waren er veel meer ,er waren zelfs een tijd twee naast elkaar eentje was atn van de andere ben ik de naam ook kwijt. Wil toch weer alles op een rij zien te krijgen van de nederlandse sattv geschiedenis Dit was in de tijd toen nog alles opgecodeerd was 5 oktober 2013 aangepast door pukje
Beheerder Michel Geplaatst: 5 oktober 2013 Beheerder Geplaatst: 5 oktober 2013 Filmnet was de eerste satelliet-TV provider (1984), daarna kwam ATN pas met plannen (1985), maar ATN heeft nooit in een providermodel op de satelliet uitgezonden en is eigenlijk meteen gefuseerd met Filmnet dat grotendeels eigendom was van Esselte. Het werd FilmNet-ATN, maar ATN verdween kort daarna uit de naam. Filmnet werd multichoice en dat werd Canal+. Canal+ werd CanalDigitaal en daar zitten wij nu mee opgescheept Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
D.Quijote Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 @ pukje, Dit is wat je zoekt waarschijnlijk, geschiedenis les: http://nl.wikipedia.org/wiki/CanalDigitaal Esselte miste je waarschijnlijk nog Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Sprietje Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 (aangepast) In 1985 ontstond een nieuw fenomeen, betaaltelevisie. Mensen moesten een abonnement afsluiten om naar deze zenders te kunnen kijken. Op deze betaaltelevisiezenders werden vooral speelfilms uitgezonden. Eén van de pioniers in Europa was het Nederlandse ATN, dat stond voor Abonnee Televisie Nederland. ATN zond echter maar korte tijd uit en werd op 29 maart 1985 vervangen door FilmNet. De Nederlandse filmmaker Rob Houwer en media-adviseur Peter Jelgersma waren oprichters van deze film betaalzender. Dit deden ze in samenwerking met Abonnee TV Nederland (ATN) en het Zweedse Esselte Abonnee TV. De zender werd uitgezonden via de Eutelsat. Lees verder op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/CanalDigitaal Oh, het berichten hebben elkaar gekruist. 5 oktober 2013 aangepast door Sprietje
pukje Geplaatst: 5 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2013 (aangepast) Hartelijk dank geheugen gaatjes zijn bijna dicht ,maar er was toch noch een nederlandse tussen 1985 en 1990 of atn heeft naast filmnet een tijd uitgezonden los van de buitenlandse teleclub premiere en een engelse (nog voor sky) 5 oktober 2013 aangepast door pukje
Beheerder Michel Geplaatst: 5 oktober 2013 Beheerder Geplaatst: 5 oktober 2013 ATN heeft nooit daadwerkelijk een Nederlandstalig satelliet TV aanbod uitgezonden. Dat wilden ze wel graag, maar omdat Filmnet tegelijkertijd dezelfde plannen (en meer geld) had besloot men samen verder te gaan omdat de markt voor satelliet TV in Nederland toen veel te klein was. De eerste daadwerkelijke uitzending was onder de naam Filmnet-ATN, wat kort daarna simpelweg Filmnet werd. Buiten de door mij eerder genoemde partijen was er geen enkel bedrijf dat zelfstandig een Nederlandstalig aanbod via de satelliet heeft uitgezonden. Dat ging allemaal via de eerder genoemde partijen. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 5 oktober 2013 Beheerder Geplaatst: 5 oktober 2013 De eerste uitzending van de eerste Nederlandse satelliet TV provider Filmnet-ATN was overigens op 29-03-1985. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
pukje Geplaatst: 5 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2013 Bedankt voor de info altijd leuk om aan die leuke hobby sattv tijd terug te denken en de experimenten die gedaan zijn om met een veel te kleine schotel toch een goed beeld te krijgen.
Beheerder Michel Geplaatst: 5 oktober 2013 Beheerder Geplaatst: 5 oktober 2013 Idd, nog even en het is al weer 30 jaar satelliet-TV in Nederland Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 Filmnet ontving ik al met mijn zelfgebouwde satelliet ontvanger. Het ontwerp kwam uit Elektuur. Ontzettend veel mee geleerd. Mijn eerste LNC kostte DM 400,00 en had 1,2 dB gevoeligheid. dat was toen sensationeel. En de spiegel daarbij staat nog steeds in perfekte conditie op mijn dak. En voor Filmnet had ik natuurlijk al een decoder gebouwd. Ook weer uit Elektuur. Ik heb er zeker wel 10 gebouwd voor vrienden en kennisen. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
D.Quijote Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 (aangepast) Wacht even, mijn grijze cellen beginnen nu te werken. Ik ben vanaf het begin zo'n beetje filmnet abonnee geweest maar dat ging gewoon via de kabel. Maar je moest zo'n kastje hebben, zie foto. Op de foto zie je ook nog Esselte staan. Eerst was er volgens mijn alleen filmnet 1 daarna had je filmnet 1 en 2. Of je filmnet ook via de satelliet kon ontvangen weet ik niet. Het lijkt me niet eigenlijk. Er zullen vast nog wel leden zijn die ook zo'n abo hadden via de kabel. Ook nog even het harde bewijs gevonden van mijn abonnement. Salu2, D.Quijote 5 oktober 2013 aangepast door D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen