Ga naar inhoud


Weet nog iemand alle naamwisseling van NL satprovider


pukje

Aanbevolen berichten


De 1ste was toch Multichoice,

 

Salu2, D.Quijote

Daarvoor waren er veel meer ,er waren zelfs een tijd twee naast elkaar eentje

was atn van de andere ben ik de naam ook kwijt.

 

Wil toch weer alles op een rij zien te krijgen van de nederlandse sattv geschiedenis

 

Dit was in de tijd toen nog alles opgecodeerd was

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Filmnet was de eerste satelliet-TV provider (1984), daarna kwam ATN pas met plannen (1985), maar ATN heeft nooit in een providermodel op de satelliet uitgezonden en is eigenlijk meteen gefuseerd met Filmnet dat grotendeels eigendom was van Esselte. Het werd FilmNet-ATN, maar ATN verdween kort daarna uit de naam.

Filmnet werd multichoice en dat werd Canal+. Canal+ werd CanalDigitaal en daar zitten wij nu mee opgescheept ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 1985 ontstond een nieuw fenomeen, betaaltelevisie. Mensen moesten een abonnement afsluiten om naar deze zenders te kunnen kijken. Op deze betaaltelevisiezenders werden vooral speelfilms uitgezonden. Eén van de pioniers in Europa was het Nederlandse ATN, dat stond voor Abonnee Televisie Nederland.

ATN zond echter maar korte tijd uit en werd op 29 maart 1985 vervangen door FilmNet. De Nederlandse filmmaker Rob Houwer en media-adviseur Peter Jelgersma waren oprichters van deze film betaalzender. Dit deden ze in samenwerking met Abonnee TV Nederland (ATN) en het Zweedse Esselte Abonnee TV. De zender werd uitgezonden via de Eutelsat.

 

Lees verder op Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/CanalDigitaal

 

Oh, het berichten hebben elkaar gekruist.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank geheugen gaatjes zijn bijna dicht ,maar er was toch noch een nederlandse

tussen 1985 en 1990

 

of atn heeft naast filmnet een tijd uitgezonden

 

los van de buitenlandse teleclub premiere en een engelse (nog voor sky)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

ATN heeft nooit daadwerkelijk een Nederlandstalig satelliet TV aanbod uitgezonden. Dat wilden ze wel graag, maar omdat Filmnet tegelijkertijd dezelfde plannen (en meer geld) had besloot men samen verder te gaan omdat de markt voor satelliet TV in Nederland toen veel te klein was. De eerste daadwerkelijke uitzending was onder de naam Filmnet-ATN, wat kort daarna simpelweg Filmnet werd.

 

Buiten de door mij eerder genoemde partijen was er geen enkel bedrijf dat zelfstandig een Nederlandstalig aanbod via de satelliet heeft uitgezonden. Dat ging allemaal via de eerder genoemde partijen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De eerste uitzending van de eerste Nederlandse satelliet TV provider Filmnet-ATN was overigens op 29-03-1985.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Filmnet ontving ik al met mijn zelfgebouwde satelliet ontvanger. Het ontwerp kwam uit Elektuur. Ontzettend veel mee geleerd. Mijn eerste LNC kostte DM 400,00 en had 1,2 dB gevoeligheid. dat was toen sensationeel. En de spiegel daarbij staat nog steeds in perfekte conditie op mijn dak. En voor Filmnet had ik natuurlijk al een decoder gebouwd. Ook weer uit Elektuur.

Ik heb er zeker wel 10 gebouwd voor vrienden en kennisen. :D  :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht even, mijn grijze cellen beginnen nu te werken. Ik ben vanaf het begin zo'n beetje filmnet abonnee geweest maar dat ging gewoon via de kabel. Maar je moest zo'n kastje hebben, zie foto. Op de foto zie je ook nog Esselte staan. Eerst was er volgens mijn alleen filmnet 1 daarna had je filmnet 1 en 2. Of je filmnet ook via de satelliet kon ontvangen weet ik niet. Het lijkt me niet eigenlijk. Er zullen vast nog wel leden zijn die ook zo'n abo hadden via de kabel. Ook nog even het harde bewijs gevonden van mijn abonnement.

 

Salu2, D.Quijote

 

 

 

 

 

 

post-33726-0-78470100-1380986647_thumb.jpg

post-33726-0-04456200-1380987644_thumb.jpg

post-33726-0-63548500-1380987660_thumb.jpg

aangepast door D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...