Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik denk dat de HDD van mn laptop (bijna) overleden is. Ik heb een chkdsk uitgevoerd met de optie /f. Hij bleef hangen in; correcting error in index $SII for file 9 (er werden verschillende files geschreven??). Nu weet ik dat er ergens een Live CD te downloaden is die de HDD kan checken, maar ik weet niet waar en hoe ?

Weet iemand iets meer ? Er staat natuurlijk enige data op die ik graag terug wil hebben.....

Mijn dank is groot !!

Groet, Ronald

Geplaatst:

De hirens boot cd heeft moet dat aan boord hebben.

Daar staat een mini xp op en een live linux versie

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Ultimate boot cd vind ik altijd wel prettig werken

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Ik heb bovenstaande opties gedraaid en bekeken, ik snap er niet veel van.

PC geeft nu vaak aan; unmountable_boot_volume (en code 0x000000ED (0x850A5590, 0xc000009c.....)

Welke tools en hoe kan ik nu het beste gebruiken ? Zal wel op bootable CD moeten denk ik....

Wie weet het ?

Geplaatst:

CD in de cd-rom speler doen en opstarten vanaf cd

Na het opstarten kom je in een zwart zcherm met groene letters daarna druk je op HDD dan heb je de keuze uit data recovery hier kun je weer uit meerdere programmas kiezen hiermee kun je je bestanden van de hardeschijf halen en bijv op usb of externe hd zetten.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

• Moderator
Geplaatst:

ik zou als de donder een boot cd starten en eerst de data die nog te redden is naar een andere disk kopieren, en pas dan aan het repareren gaan. Dadelijk sloop je je disk en zit je helemaal zonder.

En wellicht dat je nu wel backups gaat maken van belangrijke data?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

zou ik ook doen.Externe HDD eraan en alles afhalen wat je kan.Dan gewoon even gaan kijken op de constructeurs site van je HDD.Daar staan meestal speciale programmaatjes op om hem te restoren/repareren.en voor de toekomst gewoon een image maken op een externe HDD.Die dingen kosten niets meer.Doe ik ook op de desktop.Gewoon een 2de HDD waar ik om de 14 dagen een copy naar maak van de hoofdschijf.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

ik zou als de donder een boot cd starten en eerst de data die nog te redden is naar een andere disk kopieren, en pas dan aan het repareren gaan. Dadelijk sloop je je disk en zit je helemaal zonder.

En wellicht dat je nu wel backups gaat maken van belangrijke data?

IK heb op een andere laptop een W7 restore schijf gemaakt. De schijf in de 'kapotte 'laptop gedaan, CD start op,2 x balk dat ie windowsbestanden aan het laden is, pijltje komt in beeld en dan niets meer.......er is geen enkele activiteitvan het systeem.

Geplaatst:

Haal nu de defecte harddisk eruit en zorg dat hij aangesloten wordt in een werkend systeem en haal je data eraf... Daarna kun je zoveel klooien als je wilt maar eerst moeten je eigen gegevens er van af gehaald worden. 

Als je met dit soort speeltjes aan de gang gaat zonder ervaring heb je 90% kans dat je straks gewoon een schijf hebt waar niets meer vanaf te lezen valt.   

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen