donpedro Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 Recent ben ik overgestapt op een provider die je voorziet van een Chinees Huawei modem. Voorheen bij mijn oude provider had ik ooit besloten om van vastnet bellen over te stappen op VoIP, maar kon dat mijn toenmalige modem alleen maar doen via een appart kastje. Dat werkte probleemloos, totdat ik de Huawei HG655d in huis kreeg. Mijn Gigaset IP kastje gaf op mijn telefoons aan dat hij mijn VoIP providers niet kon vinden. Na wat speurwerk, kwam ik erachter dat er maar 1 checkboxje onder Geavanceerd > NAT verantwoordelijk kan worden gehouden waarom dit niet wil werken. De volgende stappen heb ik uitgevoerd om het werkende te krijgen; Log in op je moden ( 192.168.1.1 + eventueel User & WW ) Ga naar de Geavanceerde settings (linker kolom) Kies daar NAT Verwijder het vinkje bij SIP ALG ingeschakeld (zie bijlagen) Klik op toepassen Het kan zijn dat je telefoon niet direct toegang heeft, omdat er vaak een vertraging in je VoIP boxje zit voor het opvragen van de registratie. In mijn geval registreede mijn boxje zich na ongeveer 90 seconden. Hopelijk hebben mensen iets aan deze info. VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen