Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik ben al een tijdje bezig om mijn SG2100 met SAB100 aan het draaien te krijgen.

tot heden krijg ik hem alleen maar handmatig (X) , zodra ik het met mijn ab doet, gebeurt er niks.

wel als ik bv de rotor 42 oost staat dan kan ik wel met ab bijna alle sats wat onder de 42 oost zit.

(hetzelfde met 18 west naar 1 west)

hij kan dan automatisch van 42 oost naar 39 oost en het hele rijtje af,

maar kan niet van 13 oost naar 19 oost draaien, wel handmatig (X)

heb verder de locatie met 

Latitude = 50.867

Longitude = 6.067

(X) = met knopje op rotor.

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Geplaatst:

wat ik nou niet snap, de ene zegt me dat en andere weer dat.

moet je nu de 4.8 oost nu WEL of NIET op de 0 zetten ?

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer jij de rotor naar het zuiden zet zal je een bepaalde satelliet zien, iemand in Polen zal bijvoorbeeld pal zuid de Astra 1 ontvangen.

Vanuit jouw positie gezien zal de satelliet die voor jou pal zuid ligt die op 4,8 graden oost zijn.

Dat is voor jou de voor wat betreft de elevatie hoogst gelegen satelliet, welke je op 0 zet..

Wanneer je nu van oost naar west draait zal je schotel keurig de kromming van de Clarce belt volgen.

De skew van de lnb zet je op het hoogste punt, 4,8 oost ook op 0.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Met de skew bedoel ik in dit geval dat wanneer de schotel op 4,8 graden oost is uitgericht en dus niet naar links of rechts gekantelt is, de lnb ook recht staat, dus met het huis en de kabelaansluiting loodrecht naar beneden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Hoe heb je het probleem in 2004 opgelost?

Je nulpunt is 6,067. Daar op richten is optimaal, maar dit doe je met het naderhand fijn afstellen. Nu heb je voor het eerste uitrichten de keuze uit 4,8 of 7 graden oost.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Hoe heb je het probleem in 2004 opgelost?

Je nulpunt is 6,067. Daar op richten is optimaal, maar dit doe je met het naderhand fijn afstellen. Nu heb je voor het eerste uitrichten de keuze uit 4,8 of 7 graden oost.

nee, ik krijg op dit moment het zaakje niet automatisch aan het draaien.....draait wel van 68 oost terug naar 4.8 oost en van 30 west terug naar 4.8 of 1 west.

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Geplaatst:

Heb je de kabelverbindingen al gecontroleerd bij de connectoren?

Heb je al een andere ontvanger eraan geknoopt?

Geplaatst:

Heb je de kabelverbindingen al gecontroleerd bij de connectoren?

Heb je al een andere ontvanger eraan geknoopt?

als ik hem op 68 oost hebt staan dan gaat hij wel terug naar de 4,8 oost en van 30 west terug naar 4.8 of 1 west, dus ligt niet aan de kabel of connectors

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Geplaatst:

Begrijpen we het goed dat je zo ongeveer alleen naar je nul-instelling toe kunt draaien en niet er voorbij?

Geplaatst:

Begrijpen we het goed dat je zo ongeveer alleen naar je nul-instelling toe kunt draaien en niet er voorbij?

yep.

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Geplaatst:

Misschien dat een update van de ontvanger-software uitkomst biedt.

Kan me er qua electronica van de motor weinig bij voorstellen.

Misschien dat Trust daar nog een idee heeft.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen