Ga naar inhoud


Krijsen van plezier


Sprietje

Aanbevolen berichten

Vanmiddag is er sinds ongeveer een half jaar weer enige regen van betekenis gevallen in Zuid-Spanje, 5mm in 2 uur. Heerlijk voor alle bomen en planten die snakken naar water. Het was ineens een gekrijs van jewelste. Waarom? De Spaanse kinderen liepen sinds lange tijd weer eens lekker in de regen. Och en met een heerlijke temperatuur is dat weer een hele belefenis.

Wat een verschil met Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, het is dit jaar erg droog in (Zuid) Spanje. Ik hoorde dat een tuinder die altijd zijn bevloeiïngswater met grote tankauto’s laat aanvoeren, dat hij nog maar de helft van het aantal vrachten krijgt omdat de spaarbekkens zo ver leeg staan. Hij heeft nu een probleem dat zijn planten te weinig water krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ alle Spanjolen,

 

Hier is het ook droog, maar nog steeds kan ik drink water uit de bergen tappen. Hebben jullie ook van die tappunten, of kopen jullie altijd flessen water voor de koffie of thee of om gewoon te drinken ?

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij kopen elke maand liters water bij de Mercadona en laten dat met een zooi andere boodschappen bij ons thuis bezorgen. Dus ja hier drinken we water uit de flessen zetten koffie en thee ermee. Ook koken we ermee tenzij het een eitje is dan gebruiken we kraanwater natuurlijk. Voor zover ik weet hebben we geen Tap punten in de urbanisatie.

 

Hier is het nog altijd droog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die verhalen over kraanwater in landen als Spanje en Turkije zijn allemaal een beetje overdreven.

 

Wij gebruiken ook veel fles water, maar ik drink ook dagelijks water uit de kraan. Niet veel, maar bijvoorbeeld een slokje na het tandenpoetsen of als je iets vies in je mond hebt gekregen.

 

Het is een kwestie van wennen. Je lichaam is het hoge chloor gehalte niet gewend en, als je teveel drinkt zonder te wennen, zal dit je ontlasting niet ten goede komen. Maar hier in Turkije zijn er genoeg mensen die het kraanwater, net zoals wij, gebruiken voor de koffie, thee en het koken.

 

De lokale bevolking gebruikt ook alleen maar kraanwater, behalve voor het water drinken, en ik ben nog steeds 'gezond'.

 

p.s. Dit doet mij denken aan een paar vertegenwoordigers die ooit langskwamen met een filter systeem die je 1 extra kraan gaf (b.v. in de keuken) met super schoon water. We hadden 3 glazen naast elkaar, rechtstreeks uit de kraan, water uit een flesje, en water uit de kraan welke door het filtersysteem was geleidt.

 

Ik denk nog steeds dat de test heel slim bedacht was (zullen we maar zeggen), maar het was toch grappig om te zien dat zelfs het fles water alles behalve schoon uit de test kwam.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kun je het kraanwater wel drinken maar der zit zo´n gore bagger smaak aan dat je dat liever laat, als je er thee en koffie mee zou zetten krijgen deze een gore bijsmaak. En met het eten hetzelfde het krijgt een bagger bijsmaak. Nee die flessen water zijn prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga zo'n om de 2 maanden water halen, meestal zo'n 150 ltr. ik heb van die Franse plastic wijnvaatjes van 20 ltr. inhoud. Er zijn hier in de bergen diverse tappunten. In de winter naar een paar buitjes stroomt het behoorlijk, 20 ltr. is in 2 minuten vol. Zelf's nu nog  heb je in 5 min. 20 ltr. Maar in het dorp zelf is ook een tappunt, dit water komt ook rechtstreeks uit de bergen, en heeft niets met de normale waterleiding te doen. Alle dorpelingen halen daar hun drinkwater. Wel filteren we het water nog via een Britta filter.

 

Salu2, D.Quijote

post-33726-0-93259000-1381325348_thumb.jpg

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, met de kwaliteit van het leidingwater in Spanje is niets mis mee. Alleen wordt er net als in Nederland chloor aan toegevoegd om legionellabesmetting en algvorming te voorkomen.


In de zomer is bij mijn het kraanwater 36 graden en hoef ik bij het doucen de geiser niet aan te hebben, reden voor de waterleidingmaatschappij om flink wat chloor aan het water toe te voegen.

Bloemkool, broccoli, aardappelen, soep, koffie enz. smaken van geen meter omdat er veel te veel chloor in het water zit.


In de wintermaanden als het water kouder is, doen ze er minder chloor in maar de choorsmaak blijf je proeven. Vandaar ook voor ons toch maar liever flessenwater.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo duur is dat flessenwater hier ook weer niet, het is alleen een hoop sjouw werk vandaar dat ik altijd een hele lading laat brengen.

 

Hier is ondertussen 1 bui gevallen het duurde maar 15 minuten maar er viel meer dan genoeg water naar beneden in die korte tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...