Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb geen probleem maar ben gewoon nieuwsgierig en weet dat er vast iemand is die dit weet:

Ik heb een quad lnb dus met 4 uitgangen.

2 daarvan gaan naar de et9000 in de keuken en 2 naar de et9000 in de woonkamer.

Als ik nu dezelfde zenders opzet, dan zit er een vertraging van ca 2 a 3 seconden tussen de keuken en de woonkamer.

Hoe kan dat nou?

Bedankt als je dit raadsel voor mij oplost  :)

Geplaatst:

Zijn ze ook helemaal gelijk geconfigureerd? Wat gebeurt er als je naar een andere FTA zender zappt?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

• Moderator
Geplaatst:

Staat een van de ontvangers misschien op de SD versie en de andere op de HD versie van de zender?

Gebruik je in de woonkamer misschien een losse audio installatie?

Hebben beide ontvangers een eigen seca kaart of is er een verbinding tussen de 2 ontvangers?

De verwerkingstijd van de signalen door upscalen kan per ontvanger verschillen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Beste tumtum

Heb je in de woonkamer misschien een surroundset aangesloten rechtstreeks op de geluidsuitgang van de satellietontvanger?

Ook kan de geluidsvertraging optreden doordat je in de woonkamer bijv. naar de HD-zenders kijkt op de Astra 3 en in de keuken naar de SD-zenders op de Astra 1.

Overigens lijkt me een geluidsverschil tussen de twee van 2-3 sec. wel heel erg veel. Met een vertraging van een paartienden van een sec. galmt het al verschrikkelijk.

Oh, Cees is me net voor.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

galmt het niet door dat je dicht bij de ene ontvanger staat en het geluid van de andere ontvanger die verder weg staat je een fractie later bereikt?

er van uit gaande dat alles op dezelfde manier is aangesloten

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Het verschil zal hem zitten in SD op de ene ontvanger en HD op de andere.

Ik zal nog even proberen op beide een HD zender maar ik denk dat dat het antwoord is.

Dank voor het ontraadselen van deze mooie puzzel.

Geplaatst:

Normaal verschiojnsel, de ene ontvanger decodeert sneller dan de ander, ooit eens 10 ontvangers neergezet, van het zelfde merk en er zatten enorme verschillen in tijd in tussen de ontvangers.

Geplaatst:

Het verschil zal hem zitten in SD op de ene ontvanger en HD op de andere.

Dan moet je de volgende keer wel jouw vraag wel beter stellen. Je schreef dat beide ontvangers op dezelfde zender stonden. Dus niet en was er dus geen puzzle.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...