Ga naar inhoud


106 verloren gewaande episodes van 'Doctor Who' teruggevonden


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

voor de dr who diehards, dit komt uit de website van het laatste nieuws :

 

Een groep diehard 'Doctor Who'-fans heeft meer dan 100 verloren gewaande episodes van de waanzinnig populaire cultserie teruggevonden in Ethiopië. De BBC maakt het nieuws wellicht morgen bekend op een persconferentie, die in het teken staat van 50 jaar Doctor Who.

Doctor Who, een Britse sciencefictionserie over een tijdreiziger, werd van 1963 tot 1989 uitgezonden door de BBC. Het was daarmee één van de langstlopende tv-series. In 1996 werd nog getracht Doctor Who nieuw leven in te blazen met een televisiefilm. In 2005 werd de serie alsnog hervat. Op 4 augustus maakte de BBC bekend dat Peter Capaldi Matt Smith zal opvolgen als de twaalfde 'Doctor'.

De echte liefhebbers zullen alvast reikhalzend uitkijken naar episodes uit lang vervlogen tijden. Na maanden speurwerk hebben fans 106 afleveringen teruggevonden bij het Ethiopische Radio en Televisie Agentschap. "Het is een ware triomf en fans van overal ter wereld zullen wellicht razend benieuwd zijn", aldus een insider.

Het zou gaan om episodes uit de jaren zestig met de twee eerste dokters William Hartnell en Patrick Troughton in de hoofrol. Na de uitzending van de afleveringen tussen 1964 en 1969 verkocht de BBC de reeks aan Ethiopische collega's en wiste of verloor daarna de originele opnames. Aangezien de Britse omroep nog steeds de rechten bezit, kunnen de episodes alsnog gedigitaliseerd worden en opnieuw op de buis verschijnen. Het voorzicht zal miljoenen fans verblijden. 

De aflevering ter ere van de vijftigste verjaardag van de serie wordt op 23 november simultaan in 70 landen vertoond.

 

of we nu nog zitten te wachten op dr who uitzendingen van in de jaren 60 dat laat ik nog even in het midden. Trouwens, bestond er toen al VCR ? die moeten dus in film geschoten zijn.....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ampex quadruplex 2" videorecording voor Broadcast doeleinden bestaat sinds 1956!

Ik ben erg benieuwd naar die afleveringen, jammer dat Dr. Who in Nederland niet vaak te zien is op TV.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ampex quadruplex 2" videorecording voor Broadcast doeleinden bestaat sinds 1956!

Ik ben erg benieuwd naar die afleveringen, jammer dat Dr. Who in Nederland niet vaak te zien is op TV.

daarom kon ik het ook niet,...

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ampex quadruplex 2" videorecording voor Broadcast doeleinden bestaat sinds 1956!

Ik ben erg benieuwd naar die afleveringen, jammer dat Dr. Who in Nederland niet vaak te zien is op TV.

 

Het was niet alleen Ampex 2" maar er waren ook RCA met de TR700 bijvoorbeeld, Bosch Fese en dan hadden de Russen ook zo´n monster weten te bouwen met gestolen patenten en bouwschema´s.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn meerdere vondsten, de 106 episodes zijn de laatste meest recente vondst, nog niet door de BBC bevestigd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik ben hier aan het zappen op de nieuwe kanalen van Astra2 (eigenlijk op zoek naar BBC three & four HD) en ik val op "6390" (10773 H 22000 DVB-S 5/6) waar er een continue promo draait van een nieuwe doctor who, en een mini-episode ("the night of the doctor")

weet iemand waar die 6390 voor staat ?

is geen regulier BBC kanaal, en is ook niet het red button kanaal.......

er draaien overal Doctor Who episodes tegenwoordig, BBC two, BBC three, BBC four, Watch, heeft zeker te maken met de 50e verjaardag van de reeks.

ik zie 4 episodes van reeks 1 "the unearthly child" in de EPG op BBC four, nu donderdag van 23u30 tot 01u10.

momenteel speelt er ook een "ultimate guide" op BBC three

en op Watch zie ik allemaal "oude" afleveringen uit de jaren '70 en '80 in de epg staan ......

een echte doctor who bonanza dus op het moment !

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die 6390 zal dan wel een promokanaal zijn voor die nieuwe aflevering. Ziet er trouwens zeer spectaculair uit ........ zoals gewoonlijk

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

three HD en four HD heb ik intussen al gevonden, ja..... het ging me meer om die 6390 - dit is duidelijk een BBC kanaal alleen kon ik dit nergens thuisbrengen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...