Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Even een vraagje over een Phoenix infinity usb reader een zwart kastje met 2 lampjes met alleen een usb uitgang die wordt niet gedetecteerd door de oscam. Inmiddels heb ik de nieuwste versie R 8962

om mijn linux mint server geinstalleerd om is te kijken of ik daar een ziggo of dc kaart werkende kan krijgen maar zonder sucses.

In het kernel wordt deze wel herkend >  Bus 002 Device 010: ID 104f:0001 WB Electronics Infinity Phoenix

Voer ik hem dan in bij oscam in als device 002:008  of als /dev/ttyUSB0 dan wordt hij niet herkend en geeft UNKNOWN  aan. Ik heb ook de frequentie geprobeerd MHZ 2500 en cardMhz 600 of standaard 257 mhz maar in geen van de gevallen heb ik hem werkende.

Ook bij mouse protocol krijg ik hem helaas niet aan de slag. kan het aan de hardware liggen en tijd voor een andere smargo aan te schaffen ? 

Bij voorbaat dank voor alle advies ..

post-59919-0-90898100-1381189276_thumb.jpg

post-59919-0-87777400-1381189282_thumb.jpg

aangepast door Phoenixx

Geplaatst:

Mouse protocol is serieel dus dat gaat zonder USB converter niet werken. De standaard MOUSE frequentie is 3.57Mhz

Geplaatst:

Even een vraagje over een Phoenix infinity usb reader een zwart kastje met 2 lampjes met alleen een usb uitgang die wordt niet gedetecteerd door de oscam. Inmiddels heb ik de nieuwste versie R 8962

om mijn linux mint server geinstalleerd om is te kijken of ik daar een ziggo of dc kaart werkende kan krijgen maar zonder sucses.

In het kernel wordt deze wel herkend >  Bus 002 Device 010: ID 104f:0001 WB Electronics Infinity Phoenix

Voer ik hem dan in bij oscam in als device 002:008  of als /dev/ttyUSB0 dan wordt hij niet herkend en geeft UNKNOWN  aan. Ik heb ook de frequentie geprobeerd MHZ 2500 en cardMhz 600 of standaard 257 mhz maar in geen van de gevallen heb ik hem werkende.

Ook bij mouse protocol krijg ik hem helaas niet aan de slag. kan het aan de hardware liggen en tijd voor een andere smargo aan te schaffen ? 

Bij voorbaat dank voor alle advies ..

Ben een poosje er ook mee bezig geweest krijg hem ook niet aan de praat sluit ik hem op de usb van me mac dat werkt de reader wel,zoals Mimisiku schreef denk dat er toch een usb converter op moet ,en heb hem op mijn dm8000 gehad daar zit een rs232 poort op kreeg hem daar ook niet aan de gang helaas, maar mocht je hem aan de gang hebben hoor ik het graag.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen