Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen,

ik ben op zoek naar een stopcontact-verdeler (voor twee geaarde stekkers) waarbij de verbindingslijn tussen de twee polen aan de achterkant niet haaks staat op de richting van de twee geaarde stekkers.

In het wandcontact zitten de gaatjes namelijk verticaal.

Voor de zekerheid voeg ik een tekeningetje bij!

Bij alle stopcontact-verdelers die ik heb gezien staat de verbindingslijn er wel haaks op. In het wandcontact laten de polen zich helaas niet draaien.

Groet, Jan

post-51523-0-83599000-1381204733_thumb.jpg

• Moderator
Geplaatst:

Kan je eens een foto bijvoegen van het wandcontact?

Wat bedoel je met de verbindingslijn van de 2 polen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Waarom niet de wandcontactdoos een kwart slag gedraaid?

Dat levert ook op dat die 2-in-1-stekker vertikaal komt te staan (een kwart slag gedraaid), wat jij kennelijk wilt.

Soms kan je zelfs een nieuwe WCD voor twee stekkers plaatsen, binnen dezelfde ruimte als een enkelvoudige WCD (gaat het om een inbouw- of opbouw-exemplaar?).

Dan heb je helemaal niet zo'n 2-in-1 stekker meer nodig.

Of speelt er nog meer, achter dit probleem/ achter deze vraag?

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

In het wandcontact laten de polen zich helaas niet draaien.

Oeps ik lees nu dit bovenstaande, en snap nu dat jan daarmee bedoelde, dat mijn eerste idee niet mogelijk is.

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Hoi,

kijk eens in de "bouwmarkt", zoals jullie dit noemen.

Er zijn horizontale en verticale verdeel stekkers.

Ik heb ze hier allebei liggen, maar weet niet vanwaar ze komen.

Ik denk van bij die blauwe bouwmarkt. :)

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Ik ben naar de blauwe bouwmarkt bij mij in de buurt geweest, helaas zonder succes.

Ik probeer het bij een grote blauwe bouwmarkt.

Weet iemand van jullie of dergelijke verdeelstekkers ook online te bestellen zijn?

Groet, Jan

• Moderator
Geplaatst:

Ondertussen begrijp ik dat een stopcontact verdeler een Vlaams woord is.

Het Nederlandse woord is een twee of drieweg stekker.

Volgens deze link zijn die stekkers al ongeveer 50 jaar verboden, je zal ze dus niet terug vinden in de handel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdeelstekker

Het alternatief is tegenwoordig een snoercentrale.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Hoi,

het vlaamse woord voor die "stopcontactverdeler" is "Kattekop".

En die zijn al vele jaren verboden.

Degene die jan zoekt zijn wel toegeladen.

Dit zijn eigenlijk twee stopcontacten naast of boven elkaar.

dan is er nog een verschil hoe de gaten staan, horizontaal, vertikaal of schuin.

Dit kan handig zijn bij haakse stekkers.

Online kan je ze vinden, zelfs op Nederlandese sites

post-31278-0-65324800-1381489483_thumb.jpg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...