Ga naar inhoud


Mooie satellietschotel bij omroep West Den Haag


Peterbraaf

Aanbevolen berichten

Ik reed vandaag op de snelweg langs het gebouw van Omroep West in Den Haag en zag een schitterend groot off-set schotel op het dak bij hen van toch op zijn minst 180cm. Echt iets voor mij dacht ik nog. Kon er al rijdend niet te lang naar kijken laat staan een foto maken maar hij had ook een gregorian-achtige kom bij de LNB. Kon geen merk lezen.

 

Iemand die wat meer weet over deze schotel en of hij voor een gewone sterveling betaalbaar is? Als ik weer eens langs rijd stop ik voor een kiekje. Op streetview is hij nog niet te zien (oude foto) aan de

Laan van 's-Gravenmade ... te Den Haag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


zo iets?

 

is ook betaalbaar voor de normale sterveling qua wok

maar ik dacht dat die feedhorns wel een smak geld kosten.

ciao

Is een C- band lnb met scalaring , koop je voor nog geen € 30

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hadrian. Ja dat issie. Toch gevonden op streetview? Ben het hoekje in streetview niet omgegaan voorlangs het gebouw misschien vandaar.

@Sprietje. Daar ging ik al vanuit. Hij staat ergens opgesteld naar het westen. Maar die zend LNB rukken we er wel af haha. Gaat bij om het merk en type en waar je hem kan kopen. Zie dat bliksem-logootje ook na een zoekactie in Google-afbeeldingen op andere "uplink satellite dishes" maar kom er niet verder mee. Je ziet niet meer zo veel grote kwaliteitsschotels in de handel als je het mij vraagt. Via sat....nl heb je wel info maar allemaal dode shop links. Ben namelijk na een jaar testen niet zo heel erg blij met mijn Gibertini150. Door het gewicht van de schotel i.c.m. de lange polarmount en originele beugelconstructie (achter elkaar) kan deze constructie torderen waardoor de schotel bij satellieten als bijv 68,5E onder de Clarke Belt duikt. Er is er eentje op Youtube (Mr Sat)die een Gibertini150 heeft omgebouwd met twee schuifstangmotors. Eentje voor de normale horizontale beweging en eentje voor de elevatie aan te kunnen passen. Hij heeft er wel een niet standaard polarmout op zitten. Vermoedelijk zelf in elkaar gebraaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een Andrew 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...