Ga naar inhoud


Mooie satellietschotel bij omroep West Den Haag


Peterbraaf

Aanbevolen berichten


Daar kan ik geen uitspraak over doen.

Een Visiosat SMC150 is ook een hele degelijke schotel maar ook goed aan de prijs, zie:

Ook niet iets voor jouw daar in Spanje?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het vinden van de naam allebei. Kwam hiermee bij deze site waar te lezen is "Raven dishes - formerly "Andrews" and before that "Channel Master". Manufactured by Skyware". Nu nog even een leverancier vinden die ook wil verschepen. Ben ook in voor andere voorstellen zoals die SMC150. Ik heb vanaf dit weekeinde een week vakantie en heb alle tijd om het een en ander uit te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Peterbraaf , welk draaibereik heb je nu ?

En waarmee ga je die nieuwe draaien , ook weer polarmount met actuator ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje. Bedankt voor de link. Ga die op me gemak uitpluizen.

@Trust. Als je de originele M8 zeskantboutjes (waarmee de polarmount aan de beugel vastzit) vervangt door M8 slotboutjes (dus met een platte ronde kop) dan kan je de Gibertini150 schotel doordraaien tot net iets verder dan 75E/75W. In de praktijk wordt ik begrenst in het oosten bij 75E, net boven de daklijn van de overbuurman op cirka 40mtr en in het westen rond de 50W ivm boomtoppen met blaadjes in de lente/zomer. Mijn toekomstige nieuwe schotel moet inderdaad ook weer kunnen draaien maar ik oriënteer me nog op de verschillende mogelijkheden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Trust Heb nogmaals gekeken. De polarmount kan met slotboutjes meer dan 180graden draaien. Zou voldoende moeten zijn voor heel de clarke belt van horizon tot horizon.

 

@Sprietje Die Laminas schotel is een mooie schotel en compleet als set betaalbaarder als de Andrews/Raven schotel als complete set.Ik heb alleen Engelse leveranciers online gevonden maar het transport naar Nl is problematisch. Daarom begin ik warm te lopen voor de Laminas 180cm variant.

De shop uit Tröbitz levert alleen uit binnen Duitsland begrijp ik en hier in NL zie ik hem nergens te koop helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke maat Laminas zou je dan kiezen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Peterbraaf

 

Een Laminas AS-1800 kompl. Mit AZ/EL Halterung zie ik in Duistland staan voor €689,-


Kijk ook maar eens naar dit filmpje: 



Veel informatie vindt je door op Google.de te zoeken naar: Laminas AS-1800

post-60869-0-31451600-1381652718_thumb.jpg

post-60869-0-78526600-1381652732_thumb.jpg

post-60869-0-37604700-1381652748_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Peterbraaf

 

Een Laminas AS-1800 kompl. Mit AZ/EL Halterung zie ik in Duistland staan voor €689,-

Veel informatie vindt je door op Google.de te zoeken naar: Laminas AS-1800

 

Prachtig ding. Zou hem alleen willen met een polarmount zoals op die site ook als set is te bestellen en dan kost hij 939 euro. Maar vanaf de Laminas 1000 wordt er niet buiten Duitsland geleverd staat op de site te lezen. Afhalen is ook geen optie, dat is voor mij 733km heen en 733km terug met een gehuurde aanhanger. Heb ze gemaild in het Engels of ze toch willen leveren en wat de transportkosten dan worden maar kreeg vandaag geen antwoord. Misschien komt dat nog maar ik denk niet dat ze willen. Een hoop gedonderstraal met transport en mogelijke schades natuurlijk. Voor zover ik weet zijn er weinig tot geen alternatieve kwalitatieve 180cm schotels verkrijgbaar via shops in NL. Het enigste wat ik kan vinden is een Jona Prime Focus van 180cm maar ik heb via dit forum gelezen dat dat maar een slap ding is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met opsturen loop je altijd kans op beschadiging die je soms pas merkt als blijkt dat de schotel totaal niet presteert maar dat is meestal bij stalen en aluminium schotels. Zelf ophalen is dan ook de beste optie.


Is er geen satellietshop wat dichter in de buurt die dan misschien wel iets duurder is?
Anders misschien er een leuk lang weekeinde er van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stuur anders eens een mail naar laminas en vraag ze of ze een oplossing hebben voor het versturen van de schotel af fabriek.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...