Ga naar inhoud


Mooie satellietschotel bij omroep West Den Haag


Peterbraaf

Aanbevolen berichten

@Trust Daarom begin ik warm te lopen voor de Laminas 180cm variant.

De shop uit Tröbitz levert alleen uit binnen Duitsland begrijp ik en hier in NL zie ik hem nergens te koop helaas.

Mijn zwager woont in Goch , daar laat ik vaker spullen afleveren , kan voor jou ook wel .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je aanbod trust, ik hou hem achter de hand want ik heb na aanleiding van CeesV idee vandaag direct met Laminas in Polen gemaild met het verzoek of zij direct aan mij als consument in NL wilden leveren. Aangezien zij geen distributeur hier hadden was dit geen probleem. Direct en correct geantwoord door ze. Het antwoord van Trobitz moet nog uitblijven maar zij hadden toch geen voorraad. Die man bij Laminas gaat nu hij exacte gegevens van me heeft gekregen een offerte opstellen. Kijk zo kan het ook. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Peterbraaf

 

Dat heb je mooi voor elkaar dat je rechtstreeks bij de fabriek in Polen kunt kopen. Ik ben benieuwd welke prijs ze gaan rekenen. Ik heb toch zo maar het vermoeden dat ze niet met zo’n scherpe prijs komen als waar je ze in Duitsland voor ziet staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Andrew schotel daar op het dak van Omroep West lijkt mij een receive only. Het is moeilijk te zien. Als het een uplink is dan is het waarschijnlijk een voor Ka internet IP stream uplink of downlink naar/van Eutelsat Ka-Sat op 9 oost.

Andrew is van zeer goede kwaliteit een wordt bij broadcasters wereldwijd veel toegepast. Laminas en alle andere vergelijkbare consumer spullen zijn niet te vergelijken en bewegen zich daarom in een ander prijssegment. Een segmenten schotel zal nooit dezelfde precision hebben als een schotel uit één stuk gemaakt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ijzerbout. Het prijsverschil moet hem inderdaad ergens in zitten maar het probleem bij de Andrews/Raven leek mij het transport. Mogelijk leveren zij ook direct uit als je ze zou mailen. Die schotel in Den Haag was naar het westen gericht trouwens. Als je op de foto goed kijkt dan zie je bij die Andrews een horizontale naad. Die schotel bestaat uit twee helfden. Op het net zie je af en toe een zogenaamde Laminas1800 opduiken waarin ook zo'n naad ook te zien is. Ik vroeg in mijn mail aan Laminas oa wat het verschil was tussen de AS1800 en de 1800G en of 1 van deze uit twee helfden bestond. Hij antwoorde dat de G-versie elektrisch wordt verwarmd en dat beiden uit 1 stuk bestaan. Het beste uit de consumentenhoek lijkt me zo.

aangepast door Peterbraaf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Peterbraaf

 

Dat heb je mooi voor elkaar dat je rechtstreeks bij de fabriek in Polen kunt kopen. Ik ben benieuwd welke prijs ze gaan rekenen. Ik heb toch zo maar het vermoeden dat ze niet met zo’n scherpe prijs komen als waar je ze in Duitsland voor ziet staan

Klopt. Het spreekt voor zich dat ze hun dealers niet voor de kop willen stoten en boven hun prijzen gaan

zitten.

 

Ik kreeg vandaag mijn offerte binnen.

Voor degene die cijfertjes interesseren volgt een tabelletje met de prijzen.

 

Al met al toch redelijk te doen vind ik gezien het feit dat afhaling in Duitsland ongeveer 190 euro aan benzine

extra kost, je twee dagen kwijt bent en ook nog ergens moet overnachten. Bovendien hebben ze geen voorraad.

Ik laat de boel bezinken en besluit binnenkort wel.

post-32948-0-51147400-1382004797_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als transport bovendien geschiedt op risico van de leverancier, is dat een extra voordeel.

Het transportbedrag mag dan ruim €200 zijn, als je hem dichterbij had kunnen bestellen, had de dealer dat bedrag ook in de prijs verdisconteerd.

Je weet niet of deze gelegenheid in de toekomst weer voorbijkomt. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar had ik al wel een beetje rekening mee gehouden. Ze gaan toch ongeveer op de consumentenadviesprijs zitten want ze willen natuurlijk niet onder de duiven van de detailhandel schieten.


Bovendien ook nog eens 23% BTW in Polen terwijl in Duitsland de BTW 19% is.


Wat kost het om de spullen naar Goch op te laten sturen net over de grens?

Misschien toch een mooi aanbod van trust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt afwegen, want vanuit Duitsland moet deze supergrote schotel ook nog schadevrij naar het woonadres van Peterbraaf.

En wanneer krijgt hij hem dan? En wie is er verantwoordelijk voor eventuele schade onderweg?

Soms is goedkoop duurkoop. Dus afwegen van extra kosten tegen risico en snelheid,. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit in nijmegen een satzaak die heeft jaren geleden een partijtje 120ers laten komen , staan geprijsd voor 199 euro .

Een 180er moet hij ook speciaal laten komen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07 vraagt:

 

“En wie is er verantwoordelijk voor eventuele schade onderweg?”

Een schotel in een beschadigde verpakking moet je gewoon niet accepteren.

Als ik hem privé vervoer of laat vervoeren, heb ik zowel vervoerskosten als het risico.  

Als de leverancier vervoert en de schotel raakt beschadigd tussen zijn locatie en mijn voordeur, kan ik inderdaad een nieuwe schotel eisen (of geld terug).

 

Bij een schotel van 180 van genoemd bedrag zou ik er wel een paar extra tientjes voor over hebben als ik niet het risico van beschadiging zou hoeven dragen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het niet zo op de aftersales van shops(firma's) in het buitenland als er echt iets beschadigd is. Heb het vorig jaar zelf mogen ondervinden bij een Duitse satshop. Op papier sta je in je recht maar als ze je doodzwijgen in mail e.d. dan kost het alleen maar geld en veel tijd om je gelijk te gaan halen.

 

Ik loop al heel de week al te piekeren over de aanschaf van de nieuwe schotel en heb ook veel alternatieven online bekeken. Zo is er in Frankrijk ook een TRIAX ACM 180 cm glass fibre schotel verkrijgbaar. Als die t.o.v. de Triax 110 behalve in grootte, ook in kwaliteit lineair oploopt dan is die ook zeer interessant. 
 
Het wordt waarschijnlijk toch wel de Laminas 1800 uit Polen welke ergens midden december geleverd kan worden maar ik ga niet over een nacht ijs en heb dus, voor alle zekerheid ook maar een offerte aangevraagd bij de Primesat/Andrews/Raven dealer in de UK.

Ben benieuwd of ze ook zo snel zijn. Misschien wel aardig om van de week te kunnen vergelijken hoeveel het (inclusief verzending naar NL) allemaal scheelt in prijs. Van de shop uit Trobitz heb ik niets meer vernomen trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...