Ga naar inhoud


Mooie satellietschotel bij omroep West Den Haag


Peterbraaf

Aanbevolen berichten

Over je aftersales opmerking ben ik het helemaal eens. Ik had laatst lnbs en disecq schakelaars besteld bij duitse satshop,8 stuks bij elkaar. Hadden ze in een hele grote doos gedaan zonder opvul materiaal. Hebben de hele weg lekker lopen schudden en ui hun eigen verpakking geschud onderweg.

Als je dan een mail stuurt met foto geven ze gedn antwoord.

Gelukkig werkte alles maar stel dat er iets kapot was geweest.

  • Like 1

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Triax 180cm polyesterschotel heeft aan de achterzijde allemaal verstevigingsribben zoals ook de Amerikaanse Skyware schotels heeft die voor Andrews/Raven de schotels maakt. Een prijs van €989,- is redelijk echter zonder polar mount.


Het lijkt me dat die daardoor stabieler is dan de Laminas die helemaal glad aan de achterzijde is.


Voor gegevens van de Triax schotel, zie de bijgevoegde PDF en afbeeldingen.


De versterking van de schotels ontlopen elkaar weinig.
De Triax 180 geeft 45,5dB bij 12.1 GHz
De Skyware 180 geeft 45,3dB bij 12.0 GHz
De Laminas 180 geeft 45,6dB bij 12,6 GHz.
Maar hoe hoger de frequentie, hoe meer versterking een schotel geeft dus als je de Laminas naar 12,0 GHz terug rekent, kom je een stuk lager uit.

_gamme_acm.pdf

post-60869-0-82144000-1382344475_thumb.jpg

post-60869-0-95069600-1382344511_thumb.jpg

post-60869-0-16623300-1382344548_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Triax 180cm polyesterschotel heeft aan de achterzijde allemaal verstevigingsribben zoals ook de Amerikaanse Skyware schotels heeft die voor Andrews/Raven de schotels maakt. Een prijs van €989,- is redelijk echter zonder polar mount.

Het lijkt me dat die daardoor stabieler is dan de Laminas die helemaal glad aan de achterzijde is.

 

Zou best eens kunnen. Weer iets om mee te nemen en over te peinzen. Bedankt voor je uitzoekwerk. Jammer dat er geen gebruikers van dit soort grote schotels op dit forum zitten en hun (lange termijn) bevindingen kunnen geven.

 

Heb vandaag al gelijk een reactie op mijn offerteaanvraag uit de UK met betrekking tot de 1,8mtr Andrews/Raven.

 

Als ik besluit die te nemen dan zal ik toch nog een paar maanden moeten door sparen helaas  :cry: .

(Heb ook nog met mijn wederhelft rekening te houden).

 

Zie bijgaande prijsoverzicht.

post-32948-0-64794800-1382368688_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even kort op vakantie op de. ipad. Ik heb sinds 1,5 jaar een 1.20 Laminas met eem Diseqc moter. Rechtstreeks uit Polen besteld. Mijn reelbox kon geen actuator aansturen dus vandaar deze oplossing. Prima afgeleverd uit Polen met een bijpassende feedhorn. Let wel dit is een glasvezel epoxy schotel, dwz per gewicht veel stijver en sterker dan de polyesterschotels. Mijn oude echostar schotel kon niet op een Diseqc moter vanwege het gewicht. Heb nu beter signaal dan op de echostar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@t3wallson. Ik ben helaas geen kunststof expert. Wikipedia legt polyester en epoxy uit als materialen die vaak met glasvezels of delen daarvan worden versterkt waarmee uiteindelijk een composietmateriaal wordt gefabriceerd/verkregen. Over Epoxy wordt daar geschreven dat het een lichtgewichte materiaal is en een druk- en treksterkte heeft die twee keer groter is als die van
beton. Mogelijk heeft de Laminas schotel daardoor geen verstevigingsribben nodig zoals de polyester schotels. Kan je jouw Laminas 120 makkelijk met de hand vervormen (lees, met beleid enigszins beweging in zijn stijfheid krijgen) zoals dit bij een stalen/aluminium schotel ook kan of is die schotel daar te stijf voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Epoxy is per gewicht/volume meer dan een keer sterker en stijver dan polyester, vandaar dat ze een veel lichtere schotel kunnen maken. Epoxy boten zijn ook een stuk lichter dan de polyester schuiten. Zie de america's cup, maar dan gebruiken ze weer geen glasweefsel maar koolstof en keflar. De schotel zelf is zeker zo stabiel als mijn oude echostar 1.20 met ribben aan de achterkant die ik hiervoor had. En mijn wavefrontier kan ik meer bewegen. Ik denk dat de polarmount het "lichtste" van de schotel is.

De laminas werd trouwens keurig bezorgd door een poolse meneer in een busje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

 

De laminas werd trouwens keurig bezorgd door een poolse meneer in een busje!

De kans dat dit weer zo kan is misschien alleen maar groter geworden. Ik zie in deze contreien dagelijks Polen in busjes richting industrieterreinen rijden. ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het kader van een alternatief.....
Zou dit is iets zijn op de bekende 2e hands site? ;) 

Google op "Schotelantenne Reclamebord Blikvanger Antenne".
Ze hebben er 3 zo te zien. Met wat voor grootte offset schotel kan je zo'n Fuba prime-focus schotel van 3mtr vergelijken wat ontvangstprestaties betreft?

post-32948-0-74765000-1382768871_thumb.jpg

post-32948-0-05925500-1382768872_thumb.jpg

post-32948-0-34025000-1382768872_thumb.jpg

aangepast door Peterbraaf
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De 2e schotel had een gedeukte parabool reflector, vandaar de reclamebord functie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is soms via Google niet direct benaderbaar (oude advertentielink) maar de advertentie is er opnieuw opgezet. Zoek op woordje "schrootprijs"op de site zelf en vink aan "zoek in titel en omschrijving"

Gelukt. Dank.

Ik vraag me wel eens af of de schotels van een NSO (zoals die in Burum)  wel eens 2e-hands van de hand worden gedaan.

De kleinste is 4 meter, zo lees ik. (Maar daar zal je wel geen plaats voor hebben. ;) )

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eduard07. Ik heb er wel de plaats voor op mijn betonnen platte dak maar ik lees o.a. hier dat je voor een schotel groter dan 2 mtr een vergunning nodig hebt. Daarnaast heel erg kostbaar om zo'n schotel per vrachtwagen te transporteren, op het huis te laten takelen, op te knappen, te motoriseren met vermoedelijk 220V motoren en industriebesturingen en dus ook de vergunning.

Ook de constructie op het dak vergt extra aandacht met zo'n grote oppervlak ivm wind. Ik zie de buren al kijken als ik met zo'n schotel de erf op kom rijden.haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...