Ga naar inhoud


Panasonic stopt productie plasma-tv's


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Beroepsmatig was ik vandaag in een zaak en kon er een vergelijk maken tussen een Philips 55pdl 89 (edge led) een Samsung ps 51(plasma) en een Panasonic tx p55v (plasma) alle drie toestellen tussen de 2500 a 3000 euro.

Freez beeld genomen met personen,alleen een upscaled naar 1080i.Huidskleur is altijd bepalend in beeldweergave.

Met drie man en één vrouw werd de panasonic als beste aan zien.

Wat ook opviel was het geluid,Philips viel volledig door de mand.

Ik geniet nog altijd van mijn Pioneer Kuro.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Edge led vergelijken met plasma gaat natuurlijk niet. Edge led heeft enorm veel last van backlight bleeding en heeft simpelweg nooit echt zwart beeld (behalve als ie uit staat;))

 

Een goede LCD met adaptive full led is qua beeldkwaliteit prima te vergelijk met een plasma uit de laatste lijn van Panasonic. Om te kunnen vergelijken moet je wel alle TV's ISF kalibreren zodat je uit iedere TV het maximaal haalbare haalt en natuurlijk ook met gelijke bron testen.

 

Wellicht is de panasonic dan nog marginaal beter, maar als je dan o.a. de smart-TV functionaliteit gaat vergelijken, winnen merken als Philips, Samsung en LG op hun sloffen van Panasonic. De software van een panasonic is echt om te huilen.

 

Daarnaast is een Panasonic met enige daglicht spiegeling al bijna niet meer om aan te zien. Voor algemeen gebruik zou ik dus nooit meer een plasma kopen. Toen ik dat deed (zo'n 2 jaar geleden) liep de concurrentie op LCD gebied nog te ver achter, maar dat is echt volledig verleden tijd. Ze stoppen er natuurlijk ook niet voor niets mee.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het stoppen van de Plasma-produktie eigenlijk een best belangrijk punt is in de elektronicageschiedenis: Het markeert het einde van Japanse technologie op het gebied van beeldvormende technieken.

 

In de tijd van de beeldbuis gaven Europa en Japan de toon aan. Bij de introductie van LCD en Plasma haakte Europa af, maar Japan ging door. Echter, Korea, Taiwan en China werden de sterren van de LCD-wereld en langzaam werd ook Japan weggeconcurreerd. Voor zover ik weet is er nog één Japanse producent van LCD-panelen over: Sharp. Al de rest komt uit Korea, Taiwan en China.

 

Ook OLED lijkt een Chinees/Koreaans feestje te worden. Er dat heeft serieuze gevolgen: In steeds meer apparaten worden schermen gebouwd. Het gaat niet alleen meer over monitoren en televisies, maar over telefoons, auto's, slimme thermostaten, alarminstallaties, enz. enz. Geen enkel apparaat kan straks meer geproduceerd worden zonder deze cruciale oosterse technologie en dat heeft serieuze gevolgen voor de westerse industrie die er nog wel is. Ik denk daarbij aan Chinese auto's gevuld met hightech waar de Europese concurrentie in het nadeel is omdat de concurrent ook de leverancier is van de hightech.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OLED is op dit moment nog peperduur.

Ze hebben het voordeel bijzonder gedetaileerd zwart weer te geven. Maar de prijs daarvoor is voor de consument niet haalbaar.

Verder komen werkelijk goede LCD´s uit Korea. China probeert het zoals gewoonlijk te kopieeren en het voor spotprijzen aan te bieden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beroepsmatig was ik vandaag in een zaak en kon er een vergelijk maken tussen een Philips 55pdl 89 (edge led) een Samsung ps 51(plasma) en een Panasonic tx p55v (plasma) alle drie toestellen tussen de 2500 a 3000 euro.

Freez beeld genomen met personen,alleen een upscaled naar 1080i.Huidskleur is altijd bepalend in beeldweergave.

Met drie man en één vrouw werd de panasonic als beste aan zien.

Wat ook opviel was het geluid,Philips viel volledig door de mand.

Ik geniet nog altijd van mijn Pioneer Kuro.

Een Samsung uit 2011 nu nog in de winkel ?

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Panasonic Plasma (en niet de minste) en ben erg kritisch op de beeldkwaliteit, maar Panasonic is aan alle kanten ingehaald door de concurrentie. Men noemt mijn plasma een smart-TV maar de software van Panasonic is zo slecht en incompleet dat je het nauwelijks een smart-TV kan noemen.

         

 

 

Voor mij is de volgende TV ook geen Panasonic meer. De software is simpelweg slecht en zoals bij alle panasonic producten beloven ze honderden features, maar wel pas in versie 2.0. Helaas komen ze nooit verder dan 1.99  ;)

 

Mvg,

 

Michel

Blij dat iemand dat nu ook eens zegt. In de elektrozaak waar ik werkzaam ben verkoopt men qua bruingoed enkel Philips en Panasonic. Al vanaf de start der flatscreens roemt mijn baas Panasonic door hun goede/stabiele software. Het eeuwig discussiepunt tussen mij en hem is dat Panasonic geen slechte software kan hebben omdat er simpelweg geen mogelijkheden zijn. Exact wat jij nu ook zegt. Reden 3 waarvoor mijn plasma de deur uitging.

 

@DNijs

 

Zal er wellicht vanaf hangen welk type je voor hebt qua geluid. Het geluid uit de plasma die ik beschreef leek op niets. Luid kwam er niets bas uit, ondanks een platte subwoofer. Stil kon je amper de stemmen begrijpen. Hiervoor heb ik een soundbar bijgekocht. Mijn Philips heeft de speakers in de voet zitten. Stil zijn de stemmen perfect hoorbaar en luider heb je een vrij mooie bas. De soudbar vliegt (wie er interesse heeft trouwens meldde zich...), want ik vind het geluid van de tv prima. Ook op 5 meter afstand. Films bekijken doen we via een home cinema versterker met 7 speakers.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

De software van de TV is inderdaad erg bescheiden, daarvoor heb ik een Panasonic blueray-speler met internet-toegang met meer dan voldoende mogelijkheden, ook om vanaf het internet van alles te bekijken en daarnaast de Linux-ontvanger voor de satelliet. In die combinatie hebben we genoeg. Heel veel gebruiken we amper. Een smart-TV zou dan 3-dubbel zijn.

Het is dus maar waar je hem voor gebruikt, hier als veredelde monitor dus.

 

Het geluid is als hifi-freak bij TV's nooit naar mijn behoefte, daarvoor gaat de geluidsinstallatie aan, combinatie goede versterker met flinke Bose luidsprekers. Dan komt het geluid pas echt je kamer in! Van fluisterzacht tot snoeihard (sorry buren) moet het van laag tot hoog in balans zijn. En dat kan nooit met die kleine luciferdoos-luidsprekertjes en meetrillende TV.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...