Ga naar inhoud


Panasonic stopt productie plasma-tv's


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Panasonic plasma tv  zijn gewoon  de beste super beeld !!!

Helemaal mee eens, al jaren een grote fan!

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Doordat het beeldscherm zo spiegelt of dat wit geen wit is maar grijs? ;)

 

Mijn ervaring is dat je voor een echte plasma flink in de buidel moet tasten voordat de kwaliteit echt boven LCD uitsteekt.

Maar helaas is hier in de omgeving alleen het bras plasma nog verkrijgbaar.

Dus plasma was al enige tijd geleden afgelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de plasma-schermen die ik gezien heb konden in de verste verte qua contrast en helderheid nooit concurreren met de LCD of LED-schermen en dat is eigenlijk jammer want zwart is zwart bij plasma-schermen en dat blijft bij LCD-schermen dan wel eens achter, al is er op dat vlak de laatste tijd wel veel vooruitgang gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zat er natuurlijk al enige tijd aan te komen. Ik heb zelf een panasonic plasma maar deze staat inmiddels in de hobbykamer en in de woonkamer staat de laatste samsung led 8000 serie. Verschil heb ik nauwelijks kunnen ontdekken maar energetisch is de led een stuk zuiniger.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is maar één oplossing: Sony Bravia.

...maar dan niet de goedkopere apparaten, al zijn die nog superieur aan welke samshit tv ook... ( sorrie, ik ben geen fan van Samsung, zeker niet omdat veel consumenten belazerd worden door die boevenclub)

 

De plasma tv's halen het tegenwoordig echt niet bij de wat duurdere LCD tv's. Diverse testen beamen mijn verhaal en we moeten, helaas, nageven dat LCD de plasma technologie voorbij gestreefd is, of op zijn minst geëvenaard.

 

Sorrie voor de Plasma fan's, maar ik wil graag de uitdaging aan door jullie beste plasma tv met mijn 3 jaar oude Sony Bravia 52" blabla5500 te vergelijken.

Desnoods neem ik dat ding mee op mijn schouder en plaats ik hem er naast. ( dat is geen gein, dat heb ik namelijk al eens gedaan bij een plasma-fan) :D

Hij is inmiddels om, al heeft hij de nieuwste Panasonic LCD tv gekocht, waarvan ik het modeltype ben vergeten.

 

Mooie tv, die LCD Panasonic, maar net als veel andere led-achtergrondverlichtende tv's vind ik de blauwe gloed over het wit bijzonder storend.

Het is op te lossen door 'warm-1 of 2' in te stellen, maar het haalt het echt niet bij de CCFL modellen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er dan maar van af wat je belangrijkst vindt natuurlijk, helderheid en contrast of zwart en donker op een perfecte manier weergegeven.

Perfect op alle vlakken bestaat jammer genoeg nog niet vrees ik en ik geef dan toch de voorkeur aan helderheid en contrast ook al boet je dan soms wat in op dat andere vlak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is maar één oplossing: Sony Bravia.

...maar dan niet de goedkopere apparaten, al zijn die nog superieur aan welke samshit tv ook... ( sorrie, ik ben geen fan van Samsung, zeker niet omdat veel consumenten belazerd worden door die boevenclub)

 

De plasma tv's halen het tegenwoordig echt niet bij de wat duurdere LCD tv's. Diverse testen beamen mijn verhaal en we moeten, helaas, nageven dat LCD de plasma technologie voorbij gestreefd is, of op zijn minst geëvenaard.

 

Sorrie voor de Plasma fan's, maar ik wil graag de uitdaging aan door jullie beste plasma tv met mijn 3 jaar oude Sony Bravia 52" blabla5500 te vergelijken.

Desnoods neem ik dat ding mee op mijn schouder en plaats ik hem er naast. ( dat is geen gein, dat heb ik namelijk al eens gedaan bij een plasma-fan) :D

Hij is inmiddels om, al heeft hij de nieuwste Panasonic LCD tv gekocht, waarvan ik het modeltype ben vergeten.

 

Mooie tv, die LCD Panasonic, maar net als veel andere led-achtergrondverlichtende tv's vind ik de blauwe gloed over het wit bijzonder storend.

Het is op te lossen door 'warm-1 of 2' in te stellen, maar het haalt het echt niet bij de CCFL modellen.

 

Ja ik heb ook een Bravia (gebruik hem nou als 40" monitor :D) en ben echt heel erg tevreden over dit type LCD.

 

En ik heb LCD eigenlijk altijd mooier en scherper gevonden dan plasma. Juist goed te zien als ze naast elkaar staan in de winkel.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is plasma en plasma, een slechte plasma zal het afleggen tegen een goede LCD.

Echter een goede plasma zal het nu nog steeds winnen van een goede LCD.

Echter de een houdt van de moeder, de ander ziet liever de dochter, ieder zal zijn argumenten hebben om het tegendeel aan te tonen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar een TX-P55VT30 van Panasonic staan gehad. Gold toen als de beste 55" plasma ter wereld. Goesting is koop zegt men hier, maar ondanks het apparaat volledig inorde was, vond iedereen de kleuren van mijn vorige 46" Philips full LED beter, ook ikzelf en mijn vrouw.

Probeer een plasma ook maar eens in je woonkamer te zetten naast een schuifraam en overdag tv te kijken. Met een volledig wit beeld moet een plasma noodzakelijk altijd donkerder en flets beeld gaan geven. Een fel wit object dat over een donkere achtergrond verplaatst wordt geeft dan weer een groene zweem die erachter komt. TL verlichting, of een gedimde leeslamp in de buurt van een plasmabeeld laat witte vlakken knipperen als de tering (ok dat ziet niemand, maar ik en een goede vriend zagen het dus wel).

Om dus maar even enkele nadelen op een rijtje te zetten...

 

Inmiddels dat plasmading buiten geschopt en opnieuw een Philips LED (55PFL8007) in huis. Contrast is heden ten dage van een LCD met Edge LED even goed, kleuren in mijn ogen beter dan plasma (maar nogmaals, dat is persoonlijk) en nu kan je tenminste overdag ook eens tv kijken zoals het hoort.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb zelf een Panasonic Plasma (en niet de minste) en ben erg kritisch op de beeldkwaliteit, maar Panasonic is aan alle kanten ingehaald door de concurrentie. Men noemt mijn plasma een smart-TV maar de software van Panasonic is zo slecht en incompleet dat je het nauwelijks een smart-TV kan noemen.

         

De betere LCD's met adaptive full led backlighting zijn tegenwoordig erg goed en daarvoor hoef je echt geen plasma meer te kopen. Wat mij betreft dus geen gemis.

 

Voor mij is de volgende TV ook geen Panasonic meer. De software is simpelweg slecht en zoals bij alle panasonic producten beloven ze honderden features, maar wel pas in versie 2.0. Helaas komen ze nooit verder dan 1.99  ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier een plasma fan. Veel natuurlijkere kleuren, zoals huidstinten en dergelijke. Dat wit geen wit is is te corrigeren door een kleurcalibratie te doen. Want per slot is iedere tv anders qua kleuren en zijn er maar weinig die gecalibreerd zijn.

De laatste NeoPDP schermen van Panasonic verbruiken aanzienlijk  minder energie dan de schermen van enkele jaren terug.

 

Laatst de nieuwe B&O bekeken met een verbruik van 175W voor een 65" versie. Mijn huidige 50" zit daar ver boven...

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...