blitzteam Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Heb internetbankieren. Mijn schoonouders zijn op leeftijd. Ik wil hun bankzaken gaan beheren. Kan ik hun acceptgiro's via mijn internetbankieren overmaken? Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Mojo Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Ja hoor. Kan gewoon. Wordt dan wel van jouw bankrekening afgeschreven. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Wat zijn accept giro´s ook al weer? Dat klinkt wel heel ouderwets. Waren dat niet die grijze bladen met die ponsgaatjes? Van het PTT postkantoor. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Tonskidutch Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 of er een IP adres controle is heb ik niet getest, weet ik niet maar als je aanmeld met de gegevens van je ouders moet dat principieel kunnen, aan te raden is dan wel dat je even ING daarover benaderd... en als het heel precies geregeld moet worden zou ik de ouders dan een volmacht laten tekenen dat heeft mijn broer ook per notariële akte laten vastleggen na het overlijden van onze vader. Busy Line Rose Murphy
Psychosammie Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Mijn vader had een en/of rekening met mijn moeder. Toen mijn moeder ziek werd heeft mijn vader eerst geprobeerd iets met machtigingen te regelen, dat is het niet geworden. Uiteindelijk hebben mijn vader en ik een en/of rekening. Juridisch en belastingtechnisch zit dat misschien niet helemaal goed maar daardoor kan ik nu wel ook zijn rekening beheren. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 dus een algemeen advies kan men niet geven, dat verschilt van geval tot geval. maar daarom is het wel raadzaam de bank zelf te raadplegen (en indien een testament bestaat ook met de notaris) dat zijn altijd lastige kwesties en dan ook nog eens erg gevoelige kwesties op het moment dat er dan helaas iemand van beiden wegvalt. regel dat vroegtijdig... anders duurt het ook nog eens extra lang wegens de modaliteiten niks voor een satelliet forum dus Busy Line Rose Murphy
Mojo Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Ehhh, hij vraagt of hij de rekeningen van zijn ouders via zijn internetbankieren kan betalen! Dat kan gewoon hoor! You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 (aangepast) ja wijsneus, en dat bevestigde ik ook van zijn eigen rekening of die rekening van de ouders, ook dat kan maar je moet er zorgvuldig mee omgaan de bank stelt namelijk ook eisen inzake het rechtmatig internetbank verkeer en dat inzicht in de aanmeld gegevens 9 oktober 2013 aangepast door Tonskidutch Busy Line Rose Murphy
pukje Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 (aangepast) Ik zou niet moeilijk erover doen Je hebt de inlog gegevens gekregen om betalingen te doen dat kan alleen door toestemming van de rekening houder. Je gaat geen misbruik doen maar alleen rekeningen betaling die op naam staan van de rekening houder. Niemand kan je later een verwijt maken ,het ziet anders uit met cash geld uit de muur halen . 9 oktober 2013 aangepast door pukje
wanderer Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Ik zou niet moeilijk erover doen Je hebt de inlog gegevens gekregen om betalingen te doen dat Waar haal je het vandaan.... Samsung 40D6510WS
pukje Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Waar haal je het vandaan.... De rekening houder (ook al zijn ze op leeftijd) moet het aanvragen ALs ze dat niet kunnen zit je met een probleem dan moet je bewindvoerder worden met gerecht enz
Mojo Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 ja wijsneus, en dat bevestigde ik ook van zijn eigen rekening of die rekening van de ouders, ook dat kan maar je moet er zorgvuldig mee omgaan de bank stelt namelijk ook eisen inzake het rechtmatig internetbank verkeer en dat inzicht in de aanmeld gegevens Ik begrijp uit de vraag dat zijn ouders geen internetbankieren hebben. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Truus0007 Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 @Blitzteam, op zich kan je dat gewoon via je eigen internetbankieren overmaken, is geen enkel probleem. Maar als je de volledige bankzaken van je schoonouders in de toekomst wilt gaan beheren, is het misschien verstandig om het één en ander te regelen bij de bank van je schoonouders. Zelf heb ik jaren de bankzaken van mijn vader geregeld. Wij zijn toen samen naar de bank geweest, waar ik als gemachtigde van zijn rekening werd ingeschreven. Deze papieren moesten wij beide ondertekenen. Ook hebben we toen direct internetbankieren voor zijn rekening aangevraagd, dit werd op mijn naam gezet, waarna de inloggevens ook naar mij werden gestuurd. Was prima geregeld en op die manier houd je beide rekeningen ook keurig gescheiden en blijft de boel "overzichtelijk", ook voor je schoonouders. Ik weet niet wat voor rekening zij hebben, maar als het een en/of rekening is zullen zij waarschijnlijk beide hun handtekening onder de machtiging moeten zetten en zullen zij dus beide mee moeten naar de bank. Maar dit is natuurlijk van te voren zo even na te vragen. Groeten, Truus
Tonskidutch Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Heb internetbankieren. Mijn schoonouders zijn op leeftijd. Ik wil hun bankzaken gaan beheren. Kan ik hun acceptgiro's via mijn internetbankieren overmaken? ja zo had ik het niet geïnterpreteerd... sorry mojo, dat moet de vraagsteller dan nog eens duidelijk maken maar dan heeft ie toch ook snel genoeg ook internet bankieren voor de ouders geregeld Ik begrijp uit de vraag dat zijn ouders geen internetbankieren hebben. ciao Busy Line Rose Murphy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen