Ga naar inhoud


knoopbatterijen van 3 volt na meting 2.9 volt.


maja
Ga naar oplossing Opgelost door Alex1970,

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Wanneer dat de klemspanning bij belasting is zou je afstandsbediening er op moeten werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Na meting blijkt dat de knoopbatterijen in de afstandsbediening ipv 3 volt  2.9 volt aangeven. Nu weet ik niet of dat nog voldoende is. Weet iemand of ik deze moet vervangen ?

Bij mij ging de afstandsbediening raar doen, sommige toetsen werkten wel anderen pas na 10x indrukken.

Meten van de (onbelaste) spanning gaf 2,9V en dat bleek dus onvoldoende te zijn want met twee nieuwe CR2032's (onbelast 3,28V) werkte de ab weer helemaal.

Doe ik ze in mijn weegschaal dan geeft die wel aan dat de batterijen bijna leeg zijn maar dan doet het nog wel een tijdje.

 

Ach, waar hebben we het over. Voor €3,29 koop je in Nederland 5 stuks CR2032 3V Lithium knoopcellen, dus €0,66 per stuk.

Ik zou ze bij Action (8 stuks, prijs weet ik niet meer) of Zeeman (6 voor €2,49) kopen.

Uit mijn hoofd was Action wel goedkoper.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag niet wat ze kosten maar of de spanning voldoende is. Uit de antwoorden blijkt dat de spanning niet voldoende is. Bij mijn afstandsbediening werken een paar knoppen niet direct. Het antwoordt wat Alex geeft dat is ook bij mijn afstandsbediening het geval. Ook ik heb ze gemeten in onbelaste toestand. Dus ik ga ze vervangen. Bedankt allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet weten dat batterijen naast spanning leveren, nog een innerlijke weerstand hebben.

Als enkele batterijen in serie staan, waarvan er 1 slecht presteert.

Dan wordt de innerlijke weerstand van die slechtere batterij steeds groter.

Hierdoor moeten de andere batterijen een deel van hun spanning stoppen in het overwinnen van die extra weerstand

Omdat alles in serie staat zal de totale spanning van de batterijen inzakken bij een belasting.

Daarom moet men altijd alle batterijen tegelijk vervangen en niet eentje die een lagere spanning heeft.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ging de afstandsbediening raar doen, sommige toetsen werkten wel anderen pas na 10x indrukken.

Meten van de (onbelaste) spanning gaf 2,9V en dat bleek dus onvoldoende te zijn want met twee nieuwe CR2032's (onbelast 3,28V) werkte de ab weer helemaal.

Doe ik ze in mijn weegschaal dan geeft die wel aan dat de batterijen bijna leeg zijn maar dan doet het nog wel een tijdje.

 Ik zou ze bij Action (8 stuks, prijs weet ik niet meer) of Zeeman (6 voor €2,49) kopen.

Uit mijn hoofd was Action wel goedkoper.

 

Batterijen die bijna leeg zijn zou ik niet meer in welk toestel dan ook gebruiken. Batterijen die bijna leeg zijn kunnen gaan lekken en veel schade toebrengen aan het toestel.

Verder test ik batterijen niet altijd op spanning maar op stroom, door ze met de ampére-meter heel even kort te sluiten. Als er dan een behoorlijke stroom loopt dan is die batterij nog fit. Stort de stroom dan helemaal in, is de batterij naar de ballen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...