Ga naar inhoud


wie weet wat voor onderdeel dit is?


Matchless

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik had een wifi module  gekocht voor mijn arduino bordje.

 

Op deze shield zit een Hi-Link wifi printje (HLK-RM04)

. De shield moet gevoed worden door een 5 volt voeding wat ik ook netjes gedaan had.

 

Echter was deze voeding niet zo heel erg gestabiliseerd bleek later waardoor het wifi printje het heel even deed maar  vrij snel gaf hij een rooksignaal. 

 

Na onderzoek is een klein zwart onderdeeltje verbrand waar ik gelukkig wel nog de opdruk kon lezen.

 

Het is iets van spanningsregelaar maar verder kom ik niet .

 

Hij ziet uit als een SMD transistor maar dan met aan 1 kant 3 pootjes en aan de andere kant 2 pootjes.

De opdruk is:  AD3HE

 

Op het internet kan ik geen datasheet ervan vinden maar ik heb wel een foto gevonden van de fabrikant waar een ander onderdeel gebruikt wordt. Ik ga ervan uit dat ik deze ook kan gebruiken.

Opdruk van die foto is: AD2UA

 

wie weet wat deze onderdelen zijn en met wat ik ze evt kan vervangen?

 

Hier een foto van het printje met het kapotte onderdeel (LD1)

 

Het is zonde om hem niet te proberen te maken want hij is splinternieuw :(

hlk-rm04 achterkant.jpg

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alles wat ik zo even kan vinden heeft AD* en die geeft als onderdeel een RT9013B => 300mA, Low Dropout, Low Noise Ultra-Fast Without Bypass Capacitor CMOS LDO Regulator.

 

Maar geef hiervoor geen garantie dat dit ook daadwerkelijk het gebruikte onderdeel is.

De behuizing is een SC-70-5 versie.

 

 

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er staat bij het onderdeel inderdaad iets van LDO1 dus dat kan idd kloppen .

 

 

Na wat meten had ik wel drie van de aansluitingen gevonden en daar een AMS1117 3,3 volt spanningregelaar aangesloten. En nu brandt de powerled van die module al.

Dit heb ik gedaan omdat ik de massa , de 5 volt ingang en de 3,3 volt uitgang ook naar de aansluitpennen van de module gaan.

 

2 van de 5 pootjes van de LDO zijn met elkaar verbonden dus ik mis nog 1 aansluiting waarvan ik niet weet wat er op moet staan. Deze gaat naar de ralink chip.

Dat kan dus een in of uitgang zijn en daarom heb ik die niet aangesloten.

 

Maar ik kan iig al eens wat gaan onderzoeken nu ik weet wat voor onderdeel er in hoort.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Na wat ik gemeten heb zijn dit ze ook niet. Iig kloppen de aansluitingen niet.

 

Met die ams1117 regelaar heb ik wel al wat "leven" in dat ding gekregen maar dat ziet er niet zo goed uit.

 

Hij geeft via het seriele programmaatje onleesbare reakties op het schrijven of vragen van settings. Dit met verschillende baudrates.

En de SPI flash chip zit direct op die 3,3 volt lijn. Die kan dus ook mee gesloopt zijn.

 

Het feit dat hij wel reageert op commando's (welliswaar onleesbaar) betekend dat de wifi chip ws wel goed is?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij zou dit projekt al in de cruncher geland zijn. Het is leuk om elektronica weer tot leven te wekken maar die dingen zijn zo goedkoop dat ik in plaats van er aan te lopen hannesen, liever aan het strand ga leggen met een boek of mijn vrouwtje en een goeie Single Malt.

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met zo´n WIFI nadat ik er een verkeerde adapter in had gestoken. Urenlang lopen klooien met als resultaat.....de cruncher...!  :D  :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

wat je leest is een fabriekscode en geen artiekelnaam en de behuizing is een SOT23-5

Ze stempelen vaal een fabriekscode op omdat anders geen ruimte is voor de artiekelnaam.

Hoop je genoeg te hebben geinformeerd je zult het eventueel bij de leverancier cq fabriekant kunnen vragen om welk onderdeel het gaat.

Suc6

wiegets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...