Ga naar inhoud


Schotel advies gevraagd


nol

Aanbevolen berichten

...

Vreemde is nu wel dat het beeld nu goed is zonder storingen en het regent hier, niet hard maar het regent. Wat wel opvalt is dat er weinig wind staat dus misschien dat de rail het grote probleem is. Hoe zien die schoren er uit om de rail te verstevigen ?

De klaparm en de rail zijn het probleem, vooral als je er Alpsen aan hangt. De Triax is een veel te lichtgewicht schotel.

Schoren zijn de oplossing, of inderdaad een grotere schotel die stevig /stormbestendig is en in jouw geval een brede range van de Clark Belt kan bestrijken met een stevige rail.

O.a. een E85.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Seniorsatter


Dat ziet er erg mooi uit. Ook geweldig met die pijpen die keurig in de grond staan. Een mooie lengte om met de vering die op de pijp zit de basisuitrichting van de schotel 100% te krijgen en lekker uit de wind om de schotel weinig te laten bewegen. Ook een uitstekende positie om de lnb’s goed af te kunnen stellen en in geval van sneeuw, de schotel en lnb’s schoon te kunnen poetsen. Ook zijn de coaxkabels keurig in buizen weggewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt maar ik ben er nog niet uit wat het beste resultaat gaat opleveren.

Of huidige arm en rail verstevigen of een nieuwe schotel.

1e oplossing is het goedkoopst maar de 0.8 en 23 blijven op het uiteinde van de rail en waarschijnlijk blijvend lage SNR en AGC

2e oplossing is nog te onduidelijk of dat het gewenste resultaat gaat opleveren en dan denk ik over de E85 met mijn 4 Alps quad LNB´s

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1e oplossing is geen oplossing.

De 2e, 0.8 W apart en de 3 Alpsen op de Triax, wel. Dat heb je voor weinig kosten het beste resultaat.

De  3e, de E85, is misschien de mooiste, maar daarvoor moet je op pad en je portemonnee trekken.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn e85 ontvang ik momenteel 28.2 en 28.5 23.5 19.2 13 9 4.8 allemaal goed met meer dan voldoende regenreserve,op mijn triax 88 ontvang ik de 7e en 0.8w met ook meer dan voldoende regenreserve

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt maar een 2e schotel erbij plaatsen is nu (nog) niet mogelijk daarom is nu een nieuwe schotel waarmee ik wel alles goed kan ontvangen nu de beste oplossing. Steunen maken op de huidige is ook geen goede oplossing dus overweeg ik of een nieuwe E85 of afwachten wanneer het mogelijk is om een 2e schotel erbij te plaatsen want dat is de goedkoopste en volgens jullie de beste oplossing maar niet de mooiste oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt maar een 2e schotel erbij plaatsen is nu (nog) niet mogelijk daarom is nu een nieuwe schotel waarmee ik wel alles goed kan ontvangen nu de beste oplossing. Steunen maken op de huidige is ook geen goede oplossing dus overweeg ik of een nieuwe E85 of afwachten wanneer het mogelijk is om een 2e schotel erbij te plaatsen want dat is de goedkoopste en volgens jullie de beste oplossing maar niet de mooiste oplossing.

Het is optisch mooi alles op 1 schotel te kunnen ontvangen, maar met de spullen die je nu al hebt, kun jij perfecte ontvangst bereiken zonder extra kosten. Het gaat toch om je ontvangst? 

Ik zou alvast beginnen met de Triax goed te installeren en af te stellen met de 3 Alpsen. Dat kun je morgen al doen, dus het genieten van perfecte ontvangst op Astra 1, 3 en Hotbird kan dit weekend al beginnen. Ik jouw geval zou ik Astra 1 op de schotelarm monteren.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

op mijn triax 88 ontvang ik de 7e en 0.8w met ook meer dan voldoende regenreserve

Volgens mij moet je zelfs moeite doen om die regenreserve slecht te krijgen bij deze schotelmaat. ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt ik heb dan ook nooit echt regen uitval ook niet op mijn E85 enkel met een hoosbui of onweer kan het wel eens gebeuren

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou alvast beginnen met de Triax goed te installeren en af te stellen met de 3 Alpsen. Dat kun je morgen al doen, dus het genieten van perfecte ontvangst op Astra 1, 3 en Hotbird kan dit weekend al beginnen. Ik jouw geval zou ik Astra 1 op de schotelarm monteren.

Zo had ik het maar beiden schotels moesten weg en ik mag er 1 op een andere plek terug plaatsen en daarom mijn vraag om advies

Ik had toen ook regelmatig stil beeld met een SNR van ±85% en een AGC van ±40%

Ik begrijp dat dit niet echt goed is want ik zie dat sommigen wel een SNR halen van 100% en een AGC van 95%

Ligt dat aan de afstelling en is dat ook bepalend voor regenreserve ?

De nieuwe plek is beter qua uitzicht.

Kunnen jullie mij een indicatie geven wat haalbaar is qua SNR en AGC voor de 13E en 19.2E en 23E op de Triax 88 en voor de 0.8W op de Triax 64 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik het zo zeggen:de zenders moet er in knallen bij nauwkeurige instelling van je opstelling.

Je mag op rond 90 procent signaal rekenen bij het leeuwendeel van de zenders.Inderdaad, regelmatig 100%.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 LNB´s op de 88cm gezet en afgesteld maar op welke frequentie kan ik een goede indicatie krijgen hoe de schotel staat afgesteld ?

Graag zowel voor de 13 en de 19.2 en de 23

En voor hopelijk later ook een goede indicatie frequentie voor de 0.8W

Ik zal het resultaat dan hier melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...