Ga naar inhoud


Schotel advies gevraagd


nol

Aanbevolen berichten

Ben een paar dagen weg geweest dus vandaar deze late reactie.

Ik had de schotel uitgericht op de 23E. Ik weet niet of dat de juiste manier is maar ik dacht dit is de zwakste satelliet die ik juist zo goed mogelijk wil hebben. De 19.2E is sterker en ik dacht dat die dan wel voldoende binnen zou komen. De 13E is ook niet sterk maar hopelijk komt die toch nog goed binnen.

Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken en of ik het toch moet afstellen op de 19.2E ?

 

Graden zijn aangepast en dit is het resultaat

12.597 / V / 27500 13E --> Hotbird is de SNR 40 en de AGC 18 (slechter geworden)

12.633 /H /22000 / 5/6 --> KTV --> 19.2E --> Astra 1 is de SNR 70 en de AGC 60

12.168 /V / 27500 / 3/4 --> RTL Letzebuerg --> Astra 3/23,5E is de SNR 96 en de AGC 41

 

Hoe sterk de 23E ook is ik had vanmorgen toch weer blokken op Ned.1 en de SNR was 90 en AGC 23

Ook op de 19.23E had ik blokken op 12721/H met SNR 54 en AGC 62 Deze transponder wil nog wel eens helemaal naar 0 schieten

 

Voor de duidelijkheid heb ik nog even een foto genomen maar nu op de trap gestaan zodat ik recht voor de schotel staat.

post-66111-0-89760300-1382271854_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste nol


Hoe je het ook draait of keert, smalle lnb’s zijn nu eenmaal gevoeliger voor regendruppels op de kop dan gewone lnb’s hoewel ALPS nog de beste is van alle smalle lnb’s.
Wil je gewoon van de blokproblemen af zijn, moet je gewone lnb’s nemen. Dat kan prima op een Triax 88 en de afstanden had ik al voor je uitgerekend in bericht 35.
Het beste kun je daar de Inverto Black Premium Quad voor nemen.

Wat je ook ook nog eens zou kunnen proberen is een regenkapje boven de lnb’s maken. Neem een transparant voorvel van een ringbandje. Dit is heel stevig plastic op A4-formaat. Als je dat in de breedte over de lnb’s legt en er voor zorgt dat dit ongeveer 5cm vóór de kop van de lnb’s uitsteekt en dan aan de zijkanten over de buitenste lnb;s vouwt en vastplakt, dan heb je wel eens kans dat je ook al een hele verbetering krijgt met regen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, regen hoef je niet letterlijk te nemen maar als er regendruppels op de kop van smalle lnb’s zitten, heb je al duidelijk minder signaal dan als je de koppen met een doek droog poetst.

Bij natte koppen en ook nog een flinke bui, dan gaat het verlies natuurlijk dubbel op en kan het beeld op zwart gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, regen hoef je niet letterlijk te nemen maar als er regendruppels op de kop van smalle lnb’s zitten, heb je al duidelijk minder signaal dan als je de koppen met een doek droog poetst.

Bij natte koppen en ook nog een flinke bui, dan gaat het verlies natuurlijk dubbel op en kan het beeld op zwart gaan.

Als je autowas op die koppen smeert, blijven druppeltjes klein en ook niet hangen, is mijn ervaring. Dus minder tot geen hinder.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

trek je kaart er eens uit en terug erin !

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koppen en schotel zijn kurkdroog. Ik zit nu naar Ned 1 op de 23E te kijken maar constant stil beeld alleen geen blokken. SNR is 92 AGC is 23

Je hebt mogelijk een probleem in je bekabeling zitten. De signaaldoorvoer hapert.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik niet getest. Het laatste uur is het goed gegaan dus geen stil beeld en ook geen blokken meer gehad.

Ah, de boel begint nu op temperatuur te komen.... ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

een goede afstelling is goud waard  :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja een goede afstelling is zeker goud waard ,een regenkapje daarentegen 100% flauwekul als er namelijk een regenbui is kijkt de lnb door enkele kilometers regen ,dan zou het kleine stukje bij je schotel erg zijn ,,,dacht het niet .

Wat bij triax en meer schotels vervelend is dat het gewicht van de lnb de arm minder stabiel maken en gemakkelijk slingerd dat geeft ontvangst problemen daarom is een wave frontier T55/T90 beter  ikzelf heb 2 keer een bigbisat deze is niet van zijn plek te krijgen en gemakkelijk af te stellen .

Misschien iemand ervaringen hier ,ik meende dat Michel er ook een heeft toch met alps lnb,s dus die kan er goed op antwoorden. ;)  :)

aangepast door hotzenklotser
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste hotzenklotser


Als jij schrijft dat een regenkapje flauwekul is, dan heb je toch maar weinig ervaring met smalle lnb’s en andere lnb opstellingen.

 

Als er regendruppels op de kop van een smalle lnb zitten, verhinderen die de signaaldoorgang naar de lnb.

Op dit forum is al tich keer ter sprake gekomen dat mensen met smalle lnb’s slechte of geen ontvangst hadden als de lnb’s nat waren. De regenbui was dan al een half uur voorbij maar nog steeds was er geen of slechte ontvangst.

Door een regenkapje boven de lnb’s te maken zodat de koppen van de smalle lnb’s niet nat worden, heb je deze problemen niet. Het heeft dus helemaal niets te maken met de zware regenwolken die de signalen tegenhouden.


Ook heb ik ervaring met de Multytenne voor de zender Planeta HD toen die nog bestond. Door de moeilijke modulatie en geringe foutcorrectie, kon ik die meestal niet ontvangen als er regendruppels op het venster van de grote kop zaten. Poetste ik die met een doek droog, dan had ik weer ontvangst.

 

En wat is er mis met Triax-schotels? Is de lnb-arm te gammel? Dan moet je gewoon de goede Triax-schotel kopen zoals bijv. de Triax DAS-85 met aluminium reflector, zie bijlage. Maar ja, die zuinige Nederlanders die liever niet meer dan €20,- voor een schotel willen betalen, die gaan voor de goedkoopste serie, de TDS-serie.

post-60869-0-77824800-1382348160_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...