hotzenklotser Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 Beste hotzenklotser Als jij schrijft dat een regenkapje flauwekul is, dan heb je toch maar weinig ervaring met smalle lnb’s en andere lnb opstellingen. Als er regendruppels op de kop van een smalle lnb zitten, verhinderen die de signaaldoorgang naar de lnb. Op dit forum is al tich keer ter sprake gekomen dat mensen met smalle lnb’s slechte of geen ontvangst hadden als de lnb’s nat waren. De regenbui was dan al een half uur voorbij maar nog steeds was er geen of slechte ontvangst. Door een regenkapje boven de lnb’s te maken zodat de koppen van de smalle lnb’s niet nat worden, heb je deze problemen niet. Het heeft dus helemaal niets te maken met de zware regenwolken die de signalen tegenhouden. Ook heb ik ervaring met de Multytenne voor de zender Planeta HD toen die nog bestond. Door de moeilijke modulatie en geringe foutcorrectie, kon ik die meestal niet ontvangen als er regendruppels op het venster van de grote kop zaten. Poetste ik die met een doek droog, dan had ik weer ontvangst. En wat is er mis met Triax-schotels? Is de lnb-arm te gammel? Dan moet je gewoon de goede Triax-schotel kopen zoals bijv. de Triax DAS-85 met aluminium reflector, zie bijlage. Maar ja, die zuinige Nederlanders die liever niet meer dan €20,- voor een schotel willen betalen, die gaan voor de goedkoopste serie, de TDS-serie. Allemaal voorbarige conclusies van je Sprietje, Ik heb niet gezegd welke lnb ik heb (allemaal 2 keer 8 stuks de smalle lnb van alps en nog dure krengen ook ). Het gaat niet om de donkere wolken maar om de regen die onderweg is naar beneden (je weet wel zo'n gordijn die je op kilometers afstand al ziet). Je weet niet welke triax schotels ik gehad heb .Zeker niet wat ze gekost hebben Overigens heb ikzelf mijn triaxen gemodificeerd en wel door dezelfde versteviging erop te maken alsook de bigbisats hebben dat scheelde al een heel eind.(tip voor iedereen hier) en ook leuk voor de hobby deze erop te maken .Want feit is dat de arm met 4 vrij zware lnb erop wel gaat slingeren wat de ontvangst niet ten goede komt. Hier in de polder in Noord Holland waar ik woon wil het op de vlakte nogal eens stevig waaien en mijn ervaring is dat in mijn geval de big bisat heel goed is en ja nog steeds met dezelfde smalle lnb want die vervang je niet als je alleen de schotel vervangt (althans ik niet). Misschien dat regendruppels eraf waaien wie weet.
Sprietje Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 Beste hotzenklotser Ik trek geen voorbarige conclusies want ik spreek niet over jou installatie want die ken ik helemaal niet maar ik geef aan dat je opmerking dat regenkapjes 100% flauwekul is absoluut geen steek houden. Daar kunnen tientallen medeforumleden over meepraten. Ik schrijf verder ook dat het ontvangstprobleem niet door een regengordijn komt op afstand maar alleen door regendruppels op de kop van de lnb. Bij een regengordijn op afstand, hebben alle schotels wat minder ontvangst, of daar nu smalle lnb’s op zitten of brede.Ook geef ik een opmerking dat je niet moet beweren dat Triax-schotels gammel zouden zijn en dat je daarom maar beter voor een T55 of een T90 kunt gaan.Triax maakt allerlei soorten schotels, ook hele degelijke. Alleen voor Nederland wordt slechts de goodkoopste serie door Hirschmann/Triax op de markt gebracht. In Duitsland kun je alle series bestellen. Voor de ontvangst van de 4 bekende satellieten heb je echt geen T55 of T90 nodig die eigenlijk ontwikkeld zijn voor de ontvangst van satellieten die veel verder uit elkaar staan.Over het schoren van de lnb-arm van een Triax TDS-schotel is ook al vele malen een draadje geweest en dat is zeker ook een goede zaak met 4lnb’s met 4 uitgangen, zeker als die ook nog eens flink in de wind staat. Natuurlijk zijn alle foto’s van de extra schoren welkom. Het zal zeker zo zijn dat als de schotel in de volle wind staat, de regendruppels op de lnb sneller verdwenen zijn dan dat de schotel op een beschut plekje staat want daar zitten ze er na 2 uur nog op. 1
stevie-v Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 (aangepast) Beste hotzenklotser Als jij schrijft dat een regenkapje flauwekul is, dan heb je toch maar weinig ervaring met smalle lnb’s en andere lnb opstellingen. Als er regendruppels op de kop van een smalle lnb zitten, verhinderen die de signaaldoorgang naar de lnb. Op dit forum is al tich keer ter sprake gekomen dat mensen met smalle lnb’s slechte of geen ontvangst hadden als de lnb’s nat waren. De regenbui was dan al een half uur voorbij maar nog steeds was er geen of slechte ontvangst. Door een regenkapje boven de lnb’s te maken zodat de koppen van de smalle lnb’s niet nat worden, heb je deze problemen niet. Het heeft dus helemaal niets te maken met de zware regenwolken die de signalen tegenhouden. Ook heb ik ervaring met de Multytenne voor de zender Planeta HD toen die nog bestond. Door de moeilijke modulatie en geringe foutcorrectie, kon ik die meestal niet ontvangen als er regendruppels op het venster van de grote kop zaten. Poetste ik die met een doek droog, dan had ik weer ontvangst. En wat is er mis met Triax-schotels? Is de lnb-arm te gammel? Dan moet je gewoon de goede Triax-schotel kopen zoals bijv. de Triax DAS-85 met aluminium reflector, zie bijlage. Maar ja, die zuinige Nederlanders die liever niet meer dan €20,- voor een schotel willen betalen, die gaan voor de goedkoopste serie, de TDS-serie. volledig mee eens ,hier op mijn E85 schotel 5 invertos met 60mm kop en 1 alps omdat het anders niet pas maar als er druppels op die alps lnb blijven hangen kan dat al 20% signaal verminderen overigens heb ik meer dan voldoende signaal dus een probleem is het niet maar de invertos hebben daar bijna geen last van ( de foto bij mijn Profiel is trouwens nog een oude opstelling ) 21 oktober 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Eduard07 Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 Beste hotzenklotser (...) Het zal zeker zo zijn dat als de schotel in de volle wind staat, de regendruppels op de lnb sneller verdwenen zijn dan dat de schotel op een beschut plekje staat want daar zitten ze er na 2 uur nog op. Tenzij -zoals ik al eerder aangaf - je de koppen bewerkt met(vloeibare) autowax of siliconenspray, want eventueel aanwezige druppeltjes zijn dan zo klein dat ze de ontvangst amper beïnvloeden. Misschien ook een idee. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
stevie-v Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 Ik ga die spray ook eens proberen voor de alps lnb,ik ben benieuwd ! VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
nol Geplaatst: 21 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2013 Vandaag de hele dag de TV aangehad en voor zover ik heb gezien geen enkel probleem maar sinds ruim een half uur om de minuut vastlopers en soms ook blokken op Ned 1 zowel op 19.2E als op 23E Ik zit nu BVN op 19.2E te kijken en daar geen probleem Op het moment van stil staan was het SNR op alle satellieten het zelfde namelijk 90 alleen de AGC was 24 op 23E en 42 op de andere 2 satellieten Het is buiten droog Nu toch weer terug geschakeld naar Ned.1 op 23E en sinds een kwartier geen vastloper meer gezien.
Eduard07 Geplaatst: 21 oktober 2013 Geplaatst: 21 oktober 2013 Vandaag de hele dag de TV aangehad en voor zover ik heb gezien geen enkel probleem maar sinds ruim een half uur om de minuut vastlopers en soms ook blokken op Ned 1 zowel op 19.2E als op 23E Ik zit nu BVN op 19.2E te kijken en daar geen probleem Op het moment van stil staan was het SNR op alle satellieten het zelfde namelijk 90 alleen de AGC was 24 op 23E en 42 op de andere 2 satellieten Het is buiten droog Nu toch weer terug geschakeld naar Ned.1 op 23E en sinds een kwartier geen vastloper meer gezien. Mogelijk probleem(pje) met de kaartlezer. Soms heb ik wel eens een vastloper bij een kaartupdate. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
nol Geplaatst: 22 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2013 Vandaag weer de hele dag TV aangehad en nu net voetbal zitten kijken op Ned 3 HD, het heeft vanavond geregend en er was donder met bliksem maar totaal geen vastlopend beeld of blokken. Ik laat het zo en ga morgen de 2e schotel plaatsen voor de 0.8W, dat zal makkelijker gaan omdat er maar 1 LNB op zit.
dirocca Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 Beste Sprietje situatie nu; standaard TVV schotel, duo lnb, ontvanger duo2 met 2xdual s2 tuner(4tuners) ik had graag de astra 28.2 bij ontvangen, maar de triple lnb zie ik niet zitten en daarom wil ik het wat professioneler aanpakken. ik heb op mijn duo2 2 tuners in doorlus staan en ik ga dit behouden(ik weet dat dit beperkingen geeft, maar daar kan ik prima mee leven.) na wat opzoekingswerk tot deze samenstelling gekomen; schotel TRIAX TDS 88 lnb 3x inverto black ultra twin houder TRIAX multiblock houder diseqc 2x spaun type; ????? paraplot paraplu zou je zo vriendelijk willen zijn om dit te controleren/corrigeren. grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
blackeyes Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 op die 88 cm triax is die paraplu eigenlijk overbodig en zeker met die black ultra inverto's maar als je hem toch erop wil zetten ... doen dan vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 Beste dirocca Let wel op dat je de echte Triax multublock houder koopt, zie het verschil in bijlage 1. De Spaun diseqc-switch is de SAR-411-WSG. Dit is de SAR 411 F in een weerbestendige behuizing (Wetter Schutz Gehäuse) WSG
dirocca Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 beste Sprietje bedankt voor info (ik stel dit zeer op prijs) is de schotel groot genoeg of is groter nog beter? zou je mij als je eens tijd hebt en berekening kunnen maken voor het plaatsen van de lnb´s (locatie Leuven, Belgie) Met dank op voorbaat grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
Sprietje Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 Beste dirocca Let wel op dat je de echte Triax multublock houder koopt, zie het verschil in bijlage 1. De Spaun diseqc-switch is de SAR-411-WSG. Dit is de SAR 411 F in een weerbestendige behuizing (Wetter Schutz Gehäuse) WSG Och en die paraplu is echt overbodig hoor maar als je het leuk vindt mag het best.
Eduard07 Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 Siliconenspray op de koppen helpt ook. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
dirocca Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 Alles is besteld zoals hierboven aangegeven. Grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen