Ga naar inhoud


Schotel advies gevraagd


nol

Aanbevolen berichten


dank je sprietje

 

 

15 mm alu buis en 2 mm dikte

 

roest niet en is supersterk zo

met 4  rvs zelftappers vastgezet

en de schroeven nog met een dot kit afgedicht zodat er nooit vocht aan ken komen

 

totale kosten schat ik ong 2 euro

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dirocca


Als ik de derde foto bekijk in bericht 94, dan staan de lnb’s precies zo afgesteld als ik had aangegeven.


Eerst de lnb van de Astra 23,5 zo dicht mogelijk tegen de arm om daar maximaal signaal op te krijgen

 

Dan de lnb van de Astra 19,2 er tegen aan. Die staat iets verder uit het midden maar voor de sterke Astra 1 is dat helemaal geen probleem.

 

Dan de Astra 28,2-lnb weer tegen de lnb van de Astra 23,5. Ja, die staat dan wel het verste uit het midden maar dat signaal is zo sterk, dat die denk ik toch nog sterker doorkomt dan de Astra 23,5.


Ook de rail staat op de juiste schuinte.

Ik zou de rail nog wel met een extra parkertje borgen door links nog een klein gaatje in de kunststof steun te boren precies in het midden van de onderste groef van de rail. Dan voorkom je dat als er een dikke duif op je rail gaat zitten, de schuinte vergaat.


Alleen de skew van de lnb’s zie ik op de eerste foto ongeveer allemaal even schuin staan. Ik denk dat daar nog iets aan te verbeteren is.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ff een update.

 

gisteren bijzonder slecht weer gehad, zeer veel regen en veel wind.

beeld is stabiel gebleven, zelfs geen flikkering in het beeld gehad.

ontvangst is niet onder de 85% geweest.

dus ik denk dat ik er niet meer aankom. :D

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dirocca, bedankt voor je update en goed dat het storingvrij werkt.

Bij mij niet maar ik denk dat het bij mij ergens anders aan moet liggen.

Gisterenavond tijdens voetbal kijken op RTL7 op de 23.5E op 11856 - 27500 weer vastlopers en blokken, niet veel maar wel 3 keer terwijl ik toen 90-91% en een ASR van 24% en 0% BER had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dirocca


Dat kun je ook doen, gewoon zo laten staan als je geen problemen hebt met slecht weer.
 

Een goed afgestelde Triax 88 geeft met de Inverto Black Ultra’s geeft een geweldig signaal, het meeste op de Astra 19,2 en 23,5 waar veel mensen het meeste naar kijken en ook heel behoorlijk voor de Hotbird. De Astra 28,2 knalt in Nederland en België natuurlijk ook al heel hard binnen.

Alleen voor zwakkere signalen heeft het nut een nog grotere schotel te nemen.


Zie de signaalsterkte die je krijgt met een Triax 88 met multirail.

post-60869-0-29761800-1383910379_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff een update.

 

gisteren bijzonder slecht weer gehad, zeer veel regen en veel wind.

beeld is stabiel gebleven, zelfs geen flikkering in het beeld gehad.

ontvangst is niet onder de 85% geweest.

dus ik denk dat ik er niet meer aankom. :D

 

grtz Philip

Zolang je hem maar goed vastgezet hebt, zou ik er ook niet meer aankomen. Om een paar procentjes meer kun je je heel wat op de hals halen door hem weer los te schroeven. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al schreef blijf ik vastlopers houden en blokken.

Komt dat door de Alps ?

Zijn de Inverto black beter ? Ik lees wel dat die een ruis hebben van 0,2 maar ik kan dat niet vinden van de Alps.

Als ik de alps van 23.5 wil vervangen om daar beter signaal op te houden welke moet ik dan nemen ? De Premium of de Ultra ?

Moet ik de afstelling dan ook veranderen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al schreef blijf ik vastlopers houden en blokken.

Komt dat door de Alps ?

Zijn de Inverto black beter ? Ik lees wel dat die een ruis hebben van 0,2 maar ik kan dat niet vinden van de Alps.

Als ik de alps van 23.5 wil vervangen om daar beter signaal op te houden welke moet ik dan nemen ? De Premium of de Ultra ?

Moet ik de afstelling dan ook veranderen ?

Lijkt me eerder dat het probleem wordt veroorzaakt door bekabeling of de cam.

De Alps is een erg goede lnb. Die is wat mij betreft second best op de Inverto na.

 

Je kunt natuurlijk altijd een Ultra proberen.. Als je het probleem houdt, weet je zeker dat je de oorzaak ergens anders moet zoeken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste nol


Als je op een Triax 88 de lnb voor de Astra 23,5 wilt vervangen tussen de ALPS in, dan kan dat met een Inverto Black Premium Quad. De Inverto Black Ultra Quad is van achteren te breed voor een Triax 88. De Premium zijn ook uitstekende lnb’s die maar een klein beetje minder presteren dan de Ultra’s.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...