vaidyaluap Geplaatst: 12 oktober 2013 Geplaatst: 12 oktober 2013 hoi, Ik wil 1 gibertini schotel met 1 lnb met 2 uitgangen en een Penta schotel met dubbele lnb met 2 uitgangen op 2 kabels voor me twin tuner aansluiten. vraag: hoeveel diseqc-schakelaars en welke heb ik nodig?
Moderator ceesv Geplaatst: 12 oktober 2013 Moderator Geplaatst: 12 oktober 2013 Kijk eens hier, je hebt deze opstelling dan dubbel nodig. Je ontvanger dient geschikt te zijn voor het Diseqc 1.1 protocol. http://www.sat4all.com/forums/topic/335900-282-icm-duo-lnb-hoe-moet-dit-met-diseqc/ Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
smetje limb.BE Geplaatst: 12 oktober 2013 Geplaatst: 12 oktober 2013 eerst op welk sattelieten wil je zitten hoe groot is jou schotel enz..; en welk merk lnb's? en hoeveel ontvangers heb je ? ik zie 1 met 2 ingangen , komt het alleen op deze ontvanger (merk x) 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Mojo Geplaatst: 12 oktober 2013 Geplaatst: 12 oktober 2013 (aangepast) Dan heb je 2 uncommitted 2/1 switchen nodig. Bij voorkeur van het merk Spaun. 12 oktober 2013 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
vaidyaluap Geplaatst: 12 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2013 (aangepast) hoi, Ik gebruik al jaren een penta schotel 85cm met een twin lnb met 1 uitgang aangesloten op de tuner van m'n plasma (Astra 19,2 & 23,5) Sinds kort in het bezit van een Xtrend 9500 twin tuner heb 2 kabels van het daken laten trekken naar de decoder. Nu wil ik een Gibertini 125cm schotel erbij doen voor Astra 28,5 met 1 lnb 2 uitgangen. vervang ook m'n twin lnb met1 uitgang voor een twin met 2 uitgangen! Ik wil graag het merk spaun voor de diseq gebruiken. Hoeveel diseq heb ik voor deze opstelling nodig? 12 oktober 2013 aangepast door vaidyaluap
Moderator ceesv Geplaatst: 12 oktober 2013 Moderator Geplaatst: 12 oktober 2013 Zie het antwoord boven je vraag, posting #4 van Mojo. 2 x Spaun SUR211F Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 Beste vaidyluap Als je nu toch een nieuwe duo-lnb moet gaan kopen met twee aansluitingen, waarom koop je dan geen 4 graden dual feed support en plaatst daar gewoon twee losse lnb’s in met twee aansluitingen. Dan kun je een gewone committed-switch gebruiken. Zie de bijlage van een Fracarro Penta 85 schotel en de tabel van de dual feed houder.
Sprietje Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 (aangepast) Heel veel voordelen: - Je hebt minder verlies omdat je dan geen twee diseqc-switches achter elkaar hebt die beide verlies geven. - Een 4/1 committed diseqc-switch is veel goedkoper zijn een uncommitted switch. - De ontvangers hoeven alleen maar met het diseqc 1.0 protocol overweg te kunnen en niet met 1.1. - Je kunt er later eventueel nog een lnb bijplaatsen op de diseqc-switch. - Ik denk dat de afstand van twee losse lnb ook beter past in Italië dan een duo-lnb waardoor je beter signaal krijgt. Dit kan ik pas echt bevestigen al ik weet hoe ver de voorzijde van de lnb van de schotel af staat op 40% van de hoogte van de schotel gemeten vanaf de onderzijde. Is er moeilijk aan een dual feed houder voor een Penta 85 schotel te komen, dan kun je ook voor €4,79 de FTE maximal MF U Universal multifeedhalter 2 LNB kopen, zie bijlages. 13 oktober 2013 aangepast door Sprietje
vaidyaluap Geplaatst: 16 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2013 hoi sprietje, reageer nu pas, daar ik tussen italie en nederland aan het reizen was en geen internet had. kan die Gibertini van 125cm (astra 28.5) er ook op die commited switch? Ik snap niet zo goed het gedoe met die commited and uncommited switches. moet me wat meer inlezen. ook 1.0 en 1.1 snap ik niet. mijn nieuwe decoder is een xtrend9500. moet nog in gebruik worden genomen. Het zou dan de volgende opstelling worden: Gibertini 125 cm met 1 lnb inverto black en op de penta 85cm 2 lnbs inverto black op een houder. En een 4/1 commited diseqc switch. juist? Er lopen al twee kabels vanaf het dak naar de huiskamer om op de twintuner.
Sprietje Geplaatst: 16 oktober 2013 Geplaatst: 16 oktober 2013 Beste vaidyaluap Op een 4/1 diseqc-switch, kun je 4 lnb’s aansluiten die dan via 1 coaxkabel naar je ontvanger gaat.Heb je een twin-tuner, dan moet je dus lnb’s hebben met 2 aansluitingen en ook 2 stuks 4/1 diseqc-switches. De twee lnb’s van de Penta-schotel en de lnb van de Gibertini-schotel, die sluit je op de 4/1 diseqc-switch aan. Je houdt dus 1 aansluiting per diseqc-switch over. Daar kun je eventueel later nog een extra lnb op aansluiten. Meet je de maat nog even op die ik in bericht 9 gevraagd heb?
vaidyaluap Geplaatst: 24 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2013 zo ik ben weer thuis in italie. Sprietje, zou je me precies kunnen vertellen wat je met deze opmetingen bedoel? stap voor stap met het meetlint. ik snap de opdracht niet goed...
Sprietje Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 Als jij de afstand op meet van de voorzijde van de lnb tot aan de schotel op 40% van de schotelhoogte gemeten vanaf de onderzijde, dan kan ik uitrekenen hoe ver de lnb;s van elkaar af moeten staan. Dan weet je ook of je gewone of smalle lnb’s moet nemen of bijv. één smalle. Ook is dan te zien welke lnb-houder je eventueel kunt nemen.
vaidyaluap Geplaatst: 24 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2013 dat is ongeveer tussen de 60 en 65 cm. totaal hoogte is 90 cm
Sprietje Geplaatst: 24 oktober 2013 Geplaatst: 24 oktober 2013 OK vaidyaluap. Als ik het dus goed begrijp staat de voorzijde van de lnb op de Penta-schotel op 60-65cm van de schotel af op 36cm vanaf de onderzijde gemeten. Jammer dat je het niet precies weet maar ik ga even uit van het gemiddelde, 625mm. Dan moeten de lnb’s in Volpiano voor de Astra 19,2 en 23,5 oost 62mm van elkaar staan. Daar kun je dus keurig twee losse lnb’s voor nemen met een kopdiameter van 60mm. Neem je dan lnb’s met twee uitgangen, dan kun je die gewoon koppelen met de lnb op de Gibertini-schotel. Je hebt dan twee stuks 4/1 diseqc-switches nodig. Helemaal geen moeilijk en duur gedoe met uncommitted switches en minder verlies. De dual feed houder die ik je in bericht 9 liet zien, is dan prima te gebruiken zodat de lnb’s bijna met de koppen tegen elkaar kunnen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen