Ga naar inhoud


Handboek en bugs en wensen


Andrija

Aanbevolen berichten

Het zou mooi zijn een echt handboek voor mijn VU+solo (en voor anderen ook). Maar ook over de mogelijkheden en plugin.

Heb het niet kunnen vinden.

Is er geen direct contact met de Openpl4 ontwikkelaars voor het melden van bugs en wensen.

Of wat er verandert is in een update.

En als het er allemaal is, waar?

:tired:

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp eigenlijk niet goed wat je nu van een andere handleiding verwacht als die waarna de link boven in dit forum verwijst.

Daarin staan de meest elementaire items vermeld en de rest is aan software van derden gerelateerd en dus afhankelijk van welke Image jij gebruik wil maken.

Geef eens aan wat je nu in de bestaande globale handleiding mist.

 

Nee, er is nadat ik weet geen directe link naar de ontwikkelaars maar er zijn in het OpenPli Forum wel voldoende fora te vinden waar jij je wensen / klachten / vragen kwijt kunt en die worden natuurlijk ook door de diverse ontwikkelaars gelezen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar een vraag te beantwoorden waarin mijn vraag voorkomt. Vind de handleiding summier.

Mis ik iets en gebruik ik wel alles? Wat is de relaties plugin tot VU+. Welke heb ik bv nodig en niet.

Hoe krijg ik bv een goede EPG enz. enz.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn allemaal vragen die je nooit bij een Open Source Linux ontvanger standaard meegeleverde handleiding zult vinden omdat de beantwoording daarvan afhankelijk is van de te gebruiken Image.

Verder moet jij de vraag of jij iets mist volledig zelf beantwoorden want jij kunt alleen beoordelen wat jouw wensen zijn en of de huidige ontvanger daarin voorziet.

Als jij alle zenders die jij wilt / kunt zien ook ontvangt, kunt opnemen en de standaard EPG afdoende is dan mis jij in feite niets.

 

Voor alle overige wensen zal je toch echt hier of op een van de andere fora de wensen individueel kenbaar moeten maken.

 

Nog even over de vraag 'Hoe krijg ik bv een goede EPG'.

 

Wat is jouw definitie van een goed EPG en wat mankeert er aan de huidige, is die dan niet goed?

...en zo niet, wat is er dan mis mee?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat er geen direct contact is met de programmeurs van Pli is niet helemaal waar, op het pli forum kan je en bugs kwijt, en wensen droppen voor functionaliteit.

 

De crux van een linux gebaseerde settopbox hebben is dat je zelf op ontdekkingsreis zult moeten gaan naar welk image je het prettigst vindt, en welke plugins daarbij gebruikt kunnen worden, en welke plugin wat doet.  Met de vrijheid van een settopbox gebaseerd op linux heb je wel het nadeel dat je het zelf in moet richten en uit moet zoeken. Die weg hebben alle gebruikers hier min of meer bewandeld.

 

Als je een box wilt die je uitpakt, aansluit en werkt, kijk dan eens bij de interactieve tv aanbiedingen van de diverse providers, da's aansluiten en werken, en daar zit een handleiding bij van hoe elke functie van de box werkt en hoe je er mee uit de voeten kan. Daar kan je niet zelf je skin aanpassen, of de kanalenlijst veranderen naar een voor jou logische keuze, of een plugin installeren om je webcam te kunnen zien of het plaatselijke weer, en kan je dus niet extra functionaliteit toevoegen met extra plugins.

 

Verdiep je in de materie, en er gaat een wereld voor je open. Loop je ergens mee vast, stel je je vraag hier of op het forum van het image van je keuze en je zult hulp krijgen. Wil je dat niet dan heb je denk ik de verkeerde box gekocht...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Als je een uitgebreide handleiding wilt kijk dan is naar deze, deze is echter gebaseerd op de fabrieksimage en niet op Openpli b.v.

De basisbeginselen staan er in.

Experimenteer zelf eens naar hartelust en installeer gewoon eens diverse plugins en kijk wat ze doen (of juist ook weer niet).

Je zult zien veel plugins waarvan je denkt dat is leuk of handig gebruikt je vaak in de praktijk niet.

 

Als je nu een goed werkend systeem hebt maak dan EERST een complete/volledige back-up en ga dan experimenteren, loop je dan vast of ben je niet tevreden met het resultaat dan zet je binnen 2 minuten je werkende/schone back-up weer terug.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...