Ga naar inhoud


stream video vanaf ubuntu server met ps3mediacenter naar dreambox DM800


jbpuzzel

Aanbevolen berichten

Ik heb een linux server (ubuntu server) met ps3mediaserver waarmee ik normaal via een standalone mediaplayer en een ps3 films en series keek.

Sinds vandaag heb ik een dreambox DM800 en als het goed is, is het mogelijk om hetzelfde met de dreambox te doen als wat ik met die standalone mediaplayer en ps3 deed. streamen/video kijken vanaf de server op onze tv

 

ik heb geprobeerd om via de netwerk browser (menu > systeem > instellinge > netwerk) de schijf/share te mounten, maar heb daarbij geen succes.

dus mijn vraag concreet is; kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen om het werkend te krijgen.

 

 

btw: ik heb reeds gezocht op dit forum en ben wel wat topics tegen gekomen, maar die boden niet de hulp en antwoorden die ik zoek.

verder is het handig om te weten dat ondanks ik een linux server heb draaien, niet echt super veel ervaring heb met linux, ssh/telnet en dat soort zaken.

ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goede morgen

 

Het simpelste is (en je zat idd in het juiste menu) de networkbrowser te gebruiken.

 

Laat hem eens zoeken in jouw netwerk en dan verschijnen normaal gezien alle bereikbare "plekken".

 

succes

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor ke reactie, ik Zie idd de netwerken verschijnen en selecteer de juiste, als ik dat doe en vul de gebruikersnaam en wachtwoord in blojft het scherm hangen.. Of duurt het mounten hewoon heel erg lang?

 

Ik heb de netwerk share namelijk wel als 'netwerk' in het overzicht erbij staan maar hij is niet te benaderen?

 

Als het werkt komt de netwerk locatie dan vanzelf in de mediaplayer te staan?

 

Alvast bedankt voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal lukt dit onmiddellijk en dan kan je idd in de mediaplayer via de browser naar de juiste bestanden gaan.

 

Ben je zeker van jouw gebruikersnaam en WW? Je gebruikt een nfs-share?

 

-zie je niet meerdere mappen toevallig onder jouw linux-server?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een NFS share, de gebruikersnaam en wachtwoord kloppen.

in de netwerk browser zie ik de beschikbare netwerken. als ik op de desbetreffende server ga staan en klik op Ok om te exapnd/collapse gebeurd er niets,

 

er zouden in eerste instantie twee mappen moeten zijn storage1 en storage2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, jouw nfs-share (lees gedeelde folder) wordt niet vrij-gegeven voor de Dream lijkt me...(rechten?/hier ben ik wel geen expert in!!!)

 

Kan je misschien toch een nieuwe account aanmaken op jouw Ubuntu-pc?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

staat er in je Ubuntu-server ook dat je dreambox hier naar toe mag?

In /etc/exports staat bij mij de volgende regel:

/home/500hd/video *(rw,async,no_subtree_check)
 

Hiermee wordt aan de Ubuntu-server duidelijk gemaakt dat "/home/500hd/video" een ge-sharede ("gedeelde" in het NL) folder is.

De "*" geeft aan dat iedereen deze folder mag gebruiken. Dus ook de DreamBox.

 

Wellicht helpt dit.

 

Groet,

:-)

aangepast door mmm
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...